800
۰
گزارش شستون از اجرای بهای بالای مسکن ؛

اجاره بهای بالای مسکن بلای جان زوج های جوان/اجرای طرح مسکن مهر ناجی حل مشکلات اقتصادی مسکن جوانان

اجرای طرح های مسکن مهر در کاهش اجاره بهای مسکن نقش مهمی ایفا می کند و می تواند در حل مشکلات اقتصادی که در کمین جوانان تازه ازدواج موثر باشد.
htess
htess
به گزارش شستون، تامین مسکن یکی از مشکلاتی است که خانواده های سراوانی با آن روبرو هستند و جوانان در آغازین زندگی مشترک هزینه های سنگینی را در پرداخت اجاره مسکن متحمل می شوند، این در حالی است که اجرای طرح های مسکن مهر در سال های اخیر موجب شد صاحب مسکن ها به اجبار اجاره بهای خود را کاهش دهند، علی ای حال تعطیل شدن روند اجرایی طرح مسکن مهر اجاره بها را در این شهرستان افزایش داده است.
در این زمینه پایگاه خبری شستون به دنبال این فراز و فرود های قیمت مسکن با برخی از مسئولین و شهروندان مصاحبه ای انجام داده است.
کاهش اجاره بها در راستای اجرای طرح های مسکن مهر
ع.نظامی یکی از شهروندان سراوانی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر اجاره بهای مسکن 100 تا 150هزار تومان افزایش داشته است، گفت: دولت باید نظارت خود را بر کنترل قیمت اجاره مسکن بیشتر کند.
وی با اشاره به اینکه افزایش اجاره بهای مسکن موجب افزایش فشارهای اقتصادی بر جوانان تازه ازدواج شده است، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح های مسکن می توان گام موثری در کاهش اجاره بها برداشت.
سراوان جهت اجرای طرح های مسکن کمبود مکان ندارد
روانبخش بهرام زهی مدیر مالی اتحادیه مسکن شهرستان سراوان در این زمینه اظهار داشت: اجاره بها مسکن مهر نسبت به سال گذشته تغییر نداشته است و بین 250 تا 300 هزار تومان برآورد می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی کشور و بیکاری جوانان در جامعه افزایش اجاره بهای مسکن در شهرستان سراوان فشار اقتصادی زیادی را بر روی مردم و خانواده ها اعمال خواهد کرد.
مدیر مالی اتحادیه مسکن سراوان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان سراوان جهت اجرای طرح های مسکن مهر کمبود زمین و مکان ندارد و در سال های گذشته اجرای طرح های مسکن موجب کاهش اجاره بها شده بود، دولت باید طرح های جدیدی را اجرایی کند تا از بروز مشکلات اقتصادی جوانان جلوگیری شود.
نظارت بر بنگاه های املاک بیشتر شود
بارانی درازهی رئیس شورای اسلامی شهرستان سراوان در این زمینه تصریح کرد: با توجه به جمعیت رو به افزایش سراوان
با اجرای طرح های مسکن مهر در سال های گذشته تعداد از مردم مسکن خریدند و تعداد زیادی هنوز مسکن دریافت نکرده اند و پرداخت اجاره بها برای آنها سنگین است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح هزار و 400 دستگاه مسکن در سراوان باعث کاهش اجاره بها در این شهرستان شده است، اظهار داشت: دولت در راستای تامین مسکن تدبیری اندیشه کند و برای افراد نیازمند و واجد شرایط مسکن بسازد تا با افزایش قیمت اجاره بها روبرو نباشیم.
رئیس شورای اسلامی سراوان خاطر نشان کرد: دستگاه های مربوطه نظارت بیشتری بر بنگاه های املاک داشته باشند، تا خودسرانه قیمت اجاره مسکن را افزایش ندهند.
 
انتهای پیام/1675
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 8070
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *