800
۰

500 هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی عبور می‌کنند

استاندار کرمانشاه گفت: 500 هزار نفر از مجموع 3 میلیون نفر پیش بینی شده برای شرکت در مراسم اربعین از مرز خسروی عبور می‌کنند.
ز
ز
به گزارش شستون، اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره استفاده از پایانه مرزی سومار برای تردد زائران در اربعین سال جاری، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد اربعین، امسال زائران به جای عبور از مرز سومار از مرز خسروی استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه مرز سومار و خسروی از مرزهای استان کرمانشاه هستند، افزود: مرز سومار حدودا 90 کیلومتر پایین‌تر از مرز خسروی قرار دارد و از آنجایی که خسروی مرزی رسمی بوده دارای پایانه رسمی و زیرساخت‌هایی از قبیل آب و برق و سایر امکانات رفاهی است.
رازانی ادامه داد: در گذشته مرز خسروی برای تشرف زائران به عتبات فعالتر بود اما به دلیل حضور داعش و ایجاد ناامنی در منطقه روبه روی مرز خسروی چند سالی است که این پایانه تعطیل شد به همین دلیل قرار بود در اربعین سال گذشته تردد زوار از مرز سومار صورت بگیرد اما از آنجایی که زیرساخت‌های آن تکمیل نبود، این کار انجام نشد.
تکمیل 80 درصدی زیرساخت های مرز خسروی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد اربعین، امسال تردد زائران از مرز خسروی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 80 درصد از زیرساخت‌های مرز خسروی تکمیل شده و برای آماده سازی 20 درصد دیگر مشغول فعالیت هستیم تا بتوانیم در زمان مناسب آسفالت معابر را نوسازی کنیم و تعداد گیت‌های گذرنامه را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: در سال گذشته قرار بود از مرز سومار برای تردد زائران اربعین استفاده شود اما از آنجایی که امور تجارت با عراق در ایام اربعین در مرزهای چذابه و مهران تعطیل می‌شود، مرز سومار به عنوان جایگزین تجاری برای مهران و سایر مرزها در اربعین قرار می‌گیرد.
رازانی اضافه کرد: کار تجارت بخوبی در مرز سومار در حال انجام است اما زیرساخت‌های آن برای عبور زائران در ایام اربعین آماده نیست بنابراین احتمالا در سال‌های آینده به دلیل روند رو به رشد عبور زوار از مرز سومار استفاده خواهیم کرد.
استاندار کرمانشاه درباره تعداد عبور زائران اربعین از مرز خسروی گفت: 500 هزار نفر از مجموع 3 میلیون نفری که برای شرکت در مراسم اربعین از سوی وزارت کشور پیش بینی شده از مرز خسروی عبور می‌کنند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 8072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *