800
۰
مدیرکل صداوسیمای سیستان و بلوچستان :

حمله به رسانه ملی هدفمند است/ به دنبال مچ گیری نیستیم/ برخی از مسئولین انگیزه کاری ندارند

مدیرکل صداوسیمای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حمله به رسانه ملی هدفمند است گفت: رسانه ملی هیچگاه به دنبال سیاه نمایی نبوده و نیست و برای همگان عیان است که نقد و انتقادات با هدف اصلاح مشکلات بیان می شود.
ب
ب
به گزارش شستون، محمود دولت کردستانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در گفتگو تفصیلی با خبرنگار عصرهامون ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: امروز ارزشمندترین نعمت کشور وجود رهبری انقلاب با اندیشه های ناب و تفکرات بی بدیل است، زیرا فرمایشات رهبری نه تنها برای رسانه ملی بلکه برای همه دستگاه نقشه راه است و اگر به درستی به کار بسته شود ایران اسلامی به جایگاه مناسبی در جهان خواهد رسید.
وی سخنان رهبر انقلاب اسلامی را دقیق، عمیق و کارشناسانه دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره در دیدارهای مختلف نسبت به رسانه و صداوسیما مطالب ارزنده ای فرموده اند که این مطالب ارزنده جمع آوری و با توجه به فرمایشات ایشان تولیدات رسانه ای برنامه ریزی می شود.
این مسئول ادامه داد: یکی از ارکان مهم در بحث صدا و سیما کار کردن در حوزه دین، اخلاق، امید و آگاهی است که منطبق بر فرمایشات مقام معظم رهبری است و تولیدات رسانه ملی در این خصوص پیاده سازی می شود.
 
نگاه قومی و مذهبی آفت رسانه است
مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: به شخصه اعتقاد بنده این است که اگر سیاسیون و مذهبی ها نگاه و زوایه دید خود به قومیت و مذهب را از منظر مقام معظم رهبری قرار دهند اوضاع کشور بسیار بهتر از این خواهد بود، نگاه رهبری به قومیت ها بسیار روشن و صریح است
وی با بیان اینکه برخی مغرضانه رسانه ملی و استانی را به سیاسی کاری متهم می کنند، تصریح کرد: نگاه ما در رسانه ملی سیاسی نیست بنده با سند پاسخ افراد مغرض را می دهم.
این مسئول ضمن تاکید بر اینکه خط و مشی شبکه هامون و صداوسیمای سیستان و بلوچستان عدالت محور است، اذعان کرد: برای برنامه های قوم بلوچ و سیستانی تولیداتی برابر در نظر گرفته می شود در مجموع در رسانه ملی کسی به دنبال مرزبندی نیست.
مدیرکل صدا و سیمای استان نگاه قومی و مذهبی را آفت رسانه دانست و ادامه داد: یکی از برجستگی های استان وجود قومیت و مذاهب مختلف در سیستان و بلوچستان است که تمام تلاش همکاران بنده استفاده صحیح از این ظرفیت است.
وی با بیان اینکه درب صداوسیما بر روی همه مردم و مسئولین باز است تا همه بتوانند به با فراغ بال نظرات و انتقادات خود را برای بهبود تولیدات منعکس کنند.
این مسئول از برگزاری چندین جلسه با افراد اهل قلم، دانشگاهیان و بزرگان اهل سنت و شیعه خبر داد و افزود: نظرات این بزرگواران برای تولیدات مناسب مد نظر قرار گرفته است.
    انعکاس خدمات نظام و دولت وظیفه رسانه ملی است
این مسئول با تاکید بر اینکه تلاش کردیم تولیدات صداوسیمای سیستان و بلوچستان رضایت همه قومیت ها را در پی داشته باشد، افزود: امروز شاهدیم سریال هایی با گویش سیستانی در بلوچستان مخاطب بیشتری داشت و بلعکس تولیدات بلوچی بیننده بیشتری در شمال استان دارد که این باعث خوشحالی است.
مدیرکل صدا و سیمای استان یکی از وظایف اصلی رسانه منعکس کردن خدمات نظام و دولت دانست و بیان کرد: برای ما مهم نیست دولت در دست کدام جریان باشد، اصل نظام برای صداوسیما در اولویت است.
 
برخی رسانه ملی را با روابط عمومی ارگان خود اشتباه گرفته اند
این مسئول با تاکید اینکه استاندار سیستان و بلوچستان دخالتی در کار رسانه ندارد گفت: گاهی برخی از دوستان توقعاتی دارند که آن هم به خاطر عدم شناخت از رسانه است و گمان می کنند رسانه ملی روابط عمومی دولت یا دیگر دستگاه ها است، اگر برخی افراد به عملکرد رسانه ملی انتقاد دارند شفاف و با سند بگویند.
دولت کردستانی با اشاره به اینکه گاهی برخی از به تصویر کشیدن مشکلات و نقادی ها عصبانی می شوند و پرخاش می کنند، گفت: باید این نگاه عوض شود، رسانه ملی به عنوان یک ناظر عمومی بر عملکرد دستگاه ها به دنبال حل مشکلات مردم است.
وی افزود: رسانه ملی هیچگاه به دنبال سیاه نمایی نبوده و نیست و دوستان در استان می دانند، نقد و انتقادات با هدف اصلاح مشکلات بیان می شود.
 
برخی از مسئولین انگیزه کاری ندارند/ حمله به رسانه ملی هدفمند است
این مسئول با بیان اینکه به دنبال مچ گیری نیستیم، ادامه داد: برخی از مسئولین انگیزه کاری ندارند و باید عملکرد آنها نقد شود مشروط بر اینکه اصل نظام ضربه نبیند.
وی ادامه داد: حمله به رسانه ملی حمله ای استراتژیک و طراحی شده است و ما خوشحالیم که همیشه به جایگاهی حمله می شود که تاثیرگذار است.
مدیرکل صداوسیمای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برخی درک درستی از رسانه ندارند و می خواهد بازوهای توانای نظام قطع شوند تا خواسته های نامشروع آنها در جامعه پیاده سازی شود، ادامه داد: حملات به رسانه ملی منصفانه نیست زیرا صداوسیمای هدفی جز پیشرفت کشور و نظام ندارد، عده ای می خواهند بین رسانه و نظام فاصله بیاندازند.
 
حملات پرحجم به خبر "گاز به زاهدان نرسید اما به زاهدانی ها نه" ناجوانمردانه بود
این مسئول ادامه داد: بیشتر از رسانه ملی، سپاه، دستگاه قضایی و شورای نگهبان مورد هدف قرار می گیرد که مشخص است اینها حساب شده است.
کردستانی در پاسخ به حملات برخی از دولتمردان به رسانه ملی بعد از انتشار گزارشی با عنوان "گاز به زاهدان نرسید اما به زاهدانی ها نه" نیز گفت: افرادی که رسانه ملی را مورد هدف قرار دادند منصفانه بیایند و سیکل خبری شبکه هامون در خصوص گازرسانی به زاهدان را بررسی کنند تا متوجه شوند چه خدماتی صداوسیما به شرکت گاز و دولت در این خصوص ارائه کرده است.
وی ادامه داد: هیچ فردی به دنبال روشن کردن مشعل گاز در زاهدان نبوده است بلکه هدف گازرسانی به مردم بوده است اما شهروندان نیز می گفتند همچنان کپسول به دوش هستند و رسانه ملی در این سالها به دنبال تسریع گازرسانی به شهروندان بوده و است.
وی با بیان اینکه اگر برخی از مسئولین اندکی دید رسانه ای داشتند این گزارش را بسیار کارآمد می دانستند، بیان کرد: بعد از روشن شدن مشعل گاز در زاهدان به وسیله رئیس جمهور، شایعاتی در بین شهروندان منتشر شد که گاز به زاهدان نرسیده بلکه به وسیله منبعی گاز این مشعل روشن شده است که در واقع هدف این گاز این بود که نشان داده شود واقعا گاز به زاهدان رسیده است و وجود منبع برای تامین این گاز صحت ندارد.
 
بیش از 80 درصد جغرافیای استان تحت پوشش دیجیتال است
مدیرکل صداوسیمای سیستان و بلوچستان از پوشش بیش از 80 درصدی مردم استان از شبکه دیجیتال خبر داد وگفت: به دلیل شرایط دشتی بودن منطقه سیستان یک فرستنده رادیویی و دیجیتالی در این منطقه قرار گرفته و مابقی تجهیزات رادیویی و تلویزیونی در حوزه بلوچستان قرار دارد.
این مسئول در خصوص برنامه های پرمخاطب شبکه هامون نیز گفت: در حال حاضر برنامه شب های کویر در صدر پرمخاطب ترین برنامه های این شبکه قرار دارد و برنامه های سیتک روستا و کلک در رتبه های بعدی قرار گرفته در رادیو نیز برنامه کی بانو و ماهکان در صدر برنامه پربازدید ایستاده است.
 
ملاک و معیار در رسانه ملی مردم است
وی حیات رسانه را در گرو مخاطب دانست و افزود: به دنبال نیاز سنجی مخاطبان خود هستیم و بخشی دیگر از پژوهش های خاص در این حوزه نیز استخراج می شود تا تولیداتی مرتبط با آن در خروجی رسانه قرار بگیرد.
کردستانی ملاک و معیار در رسانه ملی را مردم دانست و افزود: به دنبال رضاتمندی بیننده هستیم، نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد نظر مردم در خصوص شبکه هامون بسیار مثبت است. 

استقبال از سریال شمبل و شاهی در پاکستان
وی با بیان اینکه برنامه های بلوچی و سیستانی رادیو و تلویزیون استان در کشورهای افغانستان و پاکستان دیده می شود، گفت: سریال شمبل و شاهی که از صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان پخش شد اخیراً شبکه وش تی وی پاکستان برای پخش این سریال بسیار رایزنی های کرده است.


انتهای پیام//
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 8083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *