800
۰

کارگران راه آهن سمنان4ماه حقوق نگرفتند/ معترضان اخراج میشوند

پرداخت مطالبات مزدی کارگران شرکت پیمانکاری تراورس «راه آهن شمالشرق1» دست‌کم 4 ماه به تاخیر افتاده است.
hjtrdj
hjtrdj
به گزارش شستون، کارگران شرکت تراورس راه آهن شمال شرق در تماس با ما از تعدیل و به تاخیر افتادن زمان پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.
بنا بر اطلاعاتی که از سوی این کارگران در اختیار تیتریک قرار گرفته است، از قرار معلوم بیش از 350  کارگر شرکت تراورس راه آهن شمال شرق، چهار ماه حقوقشان به تعویق افتاده و از شرکت طلبکار هستند.
شرکت تراورس راه آهن شمال شرق از شرکت‌های اقماری راه‌آهن است که در زمینه امور نگهداری و ابنیه فنی خطوط راه‌آهن فعالیت می‌کند.
یکی از کارگران راه آهن در گفتگو با خبرنگار تیتریک با انتقاد از تعویق حقوقشان گفت: حقوق یک ماه کارکرد ما با توجه به مشکلات و گرانی های اخیر جوابگوی نیاز زندگی مان نیست حال با این همه تاخیر به مدت چهار ماه واقعا در شرایط سختی بسر می بریم.
وی با بیان اینکه جرات اعتراض نداریم، پیمانکار اعلام کرده است هرکس اعتراض کند اخراج و جای او نیروی جدید جایگزین می شود، افزود: با توجه به بیکاری موجود در شهرستان این کار برای پیمانکار بسیار آسان است و بدون در نظر گرفتن سابقه کار افراد، نیروهای معترض از شرایط پرداخت حقوق و یا هر مساله دیگر را از کار بیکار می کنند.
یکی دیگر از کارگران این شرکت با اعتراض به گرانی های موجود گفت: برای خانواده و فرزندان با دست خالی چگونه مواد ضروری خانه را تهیه کنیم، دیگر هیچ کس به ما قرض نمی‌دهد و خجالت زده خانواده می باشیم.
وی افزود: توان خرید ما یحتاج زندگی را ندارم و خجالت‌زده مغازه ‌دارانی هستم که از گذشته قرض گرفته ام.

کارگر شرکت تراورس با اشاره به اینکه اگر کار پیمانکاری را به شرکت‌های توانمند واگذار می‌کردند، ما کارگران با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم، بیان کرد: متاسفانه زدوبندهای کارفرمایان باعث درد سر کارگران می شود.
وی ادامه داد: ما به مسئولانی که با دیدن وضعیت بیکاری و فقر ما اشک بریزند احتیاج نداریم به مسئولانی نیازمندیم که با دیدن سفره های خالی ما راهکار ارائه‌ دهند.
یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه کارگرانی که از سال ۸۹ به شرکت تراورس منتقل شدند، جزء زیر مجموعهٔ راه آهن محسوب نمی شوند، گفت: این کارگران نمی‌توانند مانند کارگران فعلی راه آهن مزایا دریافت کنند شرکت دولتی مثل راه آهن می‌تواند به کارگرانش مزایا پرداخت کند اما شرکت خصوصی به دلیل شرایطی که در تامین منابعش دارد، با توجه به شرایط مالی اش از این قاعده مستثنی است.

امیدواریم از سوی مسئولان شهرستان و استان پیگیری لازم برای حل دغدغه این کارگران انجام شود و عملا ثابت کنند که پرداخت حقوق کارگران از آخرین اهمیت برای آنان برخوردار نیست و جزء اولویتهای آنان می باشد.
منبع: دانا
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 8090
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *