کاروان خدام رضوی به خاش سفر می کنند

10 مرداد 1396 ساعت 9:17

با هدف ترویج فرهنگ رضوی و آشنا شدن اقشار جامعه با فرهنگ و معارف و ارزشهای اسلامی کاروان خادمان حرم حضرت امام رضا(ع) همزمان با حضور در جمع مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان به شهرستان خاش سفر خواهند داشت.


به گزارش شستون، برنامه‌های ویژه دهه کرامت و جشن‌های بزرگ زیر سایه خورشید در گرامی داشت ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) در خاش به اجرا در می آیند. این کاروان با عنوان زیرسایه خورشید مشتمل بر روحانی و خدام آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک حرم مطهر امروز از طریق فرودگاه چابهار وارد استان شد.
اعضای این کاروان پس از ورود به سیستان و بلوچستان در شهرستان های کنارک، نیکشهر، ایرانشهر، بزمان، دلگان، جلگه چاه هاشم، خاش، زاهدان و هامون، شهرعلی اکبر، زابل، نیمروز، هیرمند، زهک و بنجار حضور می یابند.
حضور در تیپ تفنگداران دریایی منطقه سوم دریایی ارتش و گردان خلبانان پایگاه دهم شکاری برادران دل حامد کنارک، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و ترور، دلجویی از خانواده های نیازمند، غبارروبی مزار شهدای گمنام، عیادت از بیماران در بیمارستان، دیدار با نادمین در ندامتگاه، دیدار با مرزبانان غیور و شرکت در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این کاروان در سفر به استان است.   * بیش از 100 برنامه در 15 شهر استان برای کاروان زیرسایه خورشید برگزار می شود
مسئول برنامه های کاروان زیرسایه خورشید در سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما گفت: حضور در برنامه زنده شب های کویر، دیدار با فرزندان خانه امام حسن مجتبی(ع)، سفره اطعام رضوی، توزیع ارزاق، شرکت در جشن هایی که در مساجد و محافل مذهبی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) برگزار می شود و برگزاری رقابت های دلنوشته های رضوی و عکس کاروان خدام رضوی از مهمترین برنامه های سفر خدام امام رضا(ع) به استان محسوب می شود.
حسین یوسفی بیان کرد: بیش از 100 برنامه در 15 شهر استان برای کاروان زیرسایه خورشید برنامه ریزی شده است. * باید استقبال با شکوه از کاروان خادمان حرم رضوی در خاش  انجام شود
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش در نشست اعضای کارگره شئون فرهنگی این شهرستان بر ضرورت اجرای باشکوه برنامه های خاص و ویژه ایام دهه کرامت در خاش تاکید کرد و گفت: باید استقبال با شکوه از کاروان خادمان حرم رضوی در خاش  انجام شود که در شان و شخصیت امام رضا(ع) باشد.
محمد احمدی بولاغی ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) را عاملی پیوند دهنده و مبحثی مهم برای شکل گیری انسجام و وحدت در جامعه دانست و اذعان کرد: پیروی از سیرت و گفتمان اهل بیت پیامبر اسلام و بزرگان دین را گامی مهم برای صیانت از ارزشهای اسلامی عنوان و ضرورت ادامه راه بزرگان دین را برای رسیدن به کامیابی در دنیا و آخرت است. وی اظهار کرد: مراسم استقبال از خدام امام رضا(ع) و جشن بزرگ زیر سایه خورشید سه شنبه مورخ 10 مرداد 96 ساعت 19:30 در مسجد جامع واقع در خیابان امام خمینی(ره) خاش برگزاز و همچنین از خانواده شهداء و ایتام نیز در این روز دیدار و دلجویی می شود و در پایان همگان بر سر سفره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گرد هم خواهند آمد.
منبع: عصر هامون


کد مطلب: 8101

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/8101/کاروان-خدام-رضوی-خاش-سفر-می-کنند

شستون
  https://shastoon.ir