800
۰
رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان:

واکسیناسیون بیش از ۲۷ هزار راس دام در سراوان/ اشتغال زایی راهی برای جلوگیری از شهر نشینی عشایر

رئیس دامپزشکی سراوان با توجه به اجرایی طرح واکسیناسیون اظهار داشت: جهت پیشگیری از شیوع بیماری های دامی بیش از 27 هزار راس دام در شهرستان سراوان واکسینه شده اند.
hes
hes
حمید درازهی رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: جهت پیشگیری از شیوع بیماری های دامی بیش از 27 هزار راس دام در شهرستان سراوان واکسینه شده اند.
وی با بیان اینکه بیماری تب مالت از شیر غیر پاستوریزه به انسان منتقل می شود، تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون به موقع تب مالت در دام می توان با خیال آسوده شیر آن را مصرف کرد.
رئیس دامپزشکی سراوان با بیان اینکه در چهار ماهه اول سال جهت پیشگیری از تب برفکی 140 لیتر سم توزیع شده است، خاطر  نشان کرد: به کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان 75 لیتر سم جهت سم پاشی در بخش عشایری داده شده است.
وی با بیان اینکه آموزش واکسیناسیون نقش مهمی در سلامت دام و پیشگیری از شیوع بیماری ایفا می کند، اذعان داشت: به عشایر و کسانی که عملیات واکسیناسیون را انجام می دهند آموزش چهره به چهره داده شده است.
درازهی با بیان اینکه اشتغال زایی راهی مناسبی برای جلوگیری از نقل مکان عشایر به مرکز و حاشیه شهرها است، گفت: بهداشت جایگاه های دام عامل مهمی در پایداری شغل دامداری در عشایر می باشد.
وی با بیان اینکه فروش محصولات عشایری با همکاری و عزم ملی سایر ارگان ها انجام می شود، عنوان کرد: عشایران بعد از پرورش دام در انتظار فروش و بهره وری مناسب از آن ها هستند.
رئیس دامپزشکی سراوان در پایان گفت: با پیگیری اداره امور عشایری وام هایی جهت بهسازی واحد های دامی داده می شود که باعث پای بندی عشایر در مناطق اسکان یافته خواهد شد.
 
انتهای پیام/1675
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 8136
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *