800
۰
در جمع عشاق ولایت مطرح شد

سوء ظن به خدا بدترین صفت انسان است/فرو بردن خشم در راستای حل اختلافات زندگی

مسئول حوزه طلاب و روحانیون سپاه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه سوء ظن به خدا بدترین صفت انسان است ، تصریح کرد: بر خدا حسن ظن داشته باشید و بدانید که خوشی در ثروت نیست.
فعتاقیا
فعتاقیا
به گزارش شستون، جشن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک ولایت امام رضا (ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمين مختار سابکی مسئول حوزه طلاب و روحانیون سپاه سراوان،  درویش نارویی فرماندار، اسحاق جهانتیغ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مردم و مسئولین در مسجد جامع علی ابن ابيطالب شهرستان سراوان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمين مختار سابکی مسئول حوزه طلاب و روحانیون سپاه شهرستان سراوان با بیان اینکه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) ولی نعمت ما ایرانیان هستند و دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت این دو بزرگوار است، گفت: یکی از صفات خداوند متعال کریم است و انسان های با کرامت را دوست دارد.
وی با اشاره به اینکه کریم از صفات الهی و از خصوصیات پیامبر اکرم (ص) و قرآن می باشد، اظهار داشت: ائمه (ع) به تشکیل خانواده و دوری از تجرد توصیه کرده اند.
مسئول حوزه طلاب و روحانیون سپاه شهرستان سراوان با اشاره به فرمايشات پیامبر اکرم (ص) افزود: بالاترین شفاعت این است که زمینه ازدواج را برای دو نفر فراهم کنید و ما کسانی که ازدواج می کنند را بی نیاز می کنیم و آنها را از فقر نجات می دهیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان گذشته بزرگان زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم می کردند و در زمان حال این امر مهم و خداپسندانه کمرنگ شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سابکی با اشاره به اینکه سوء ظن به خدا  بدترین صفت انسان است ،  تصریح کرد: بر خدا حسن ظن داشته باشید و بدانید که خوشی در ثروت نیست.
وی در ادامه با اشاره به فرمايشات امام رضا (ع) اذعان داشت: هر کسی که مال کمی خدا به او می دهد و به آن قناعت کند خداوند به همین مال خیر و برکت عنایت خواهد کرد.
مسئول حوزه طلاب و روحانیون سپاه سراوان با اشاره به اینکه افرادی که از راه حرام کسب مال می کنند و ثروت به دست می آورند مشکلات زندگی آنها افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: ائمه (ع) ناظر بر اعمال ما هستند و کار های خیر نا باعث خشنودی آنها می شود.
وی خوش اخلاقی، کنترل خشم و بستن چشم از نا محرم را از صفات افراد با کرامت دانست و گفت: با فرو بردن خشم،  صداقت پیشه کردن و صبوری  زوجین می توانند اختلافات خود را زود تر حل کنند و به نتیجه برسند.
حجت السلام والمسلمین سابکی در پایان اظهار داشت: کارهای ما باید در راستای اصول دینی و رضای خدا باشد تا بتوانیم افتخاری برای ائمه (ع) باشیم.
 
انتهای پیام/1675
 
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 8161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *