800
۰
در دیدار کارکنان آموزش و پرورش با امام جمعه سراوان مطرح شد

سراوان رکورد دار بالاترین میزان پرداخت حق التدریس در استان/برگزاری 32 هزار ساعت کلاس رایگان در اردوهای جهادی آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سراوان در دیدار با امام جمعه سراوان اظهار داشت: سراوان در زمینه آموزش با کمبود نیروی انسانی مواجه است و بالاترین میزان پرداخت حق التدریس را در استان سیستان و بلوچستان داشته است.
jhtrjrd
jhtrjrd
به گزارش شستون، ایوب دهواری رئیس آموزش و پروش سراوان به همراه جمعی از کارکنان و فرهنگیان با حجت الاسلام والمسلمین بامری امام جمعه جدید شهرستان سراوان دیدار کرد.
در این دیدار ایوب دهواری رئیس آموزش و پرورش سراوان با توجه به فرهنگی بودن این منطقه اظهار داشت: آموزش و پرورش در حوزه های مختلف در استان سیستان و بلوچستان سرآمد است و در سال 96 توانستیم 84 درصد قبولی در دروس نهایی با معدل میانگین 11.25 داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه شهرستان سراوان از 127 رتبه زیر هزار در استان 52 نفر را به خود اختصاص داده است، افزود: آموزش و پرورش سراوان هزار و 760 پرسنل دارد که بی وقفه در راستای آموزش و تربیت تلاش می کنند.
رئیس آموزش و پرورش سراوان با اشاره به اینکه این منطقه بیشترین رشد جمعیت را در کشور دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار دانش آموزان از 36 هزار به 40 هزار رسیده است، این شهرستان در زمینه آموزش با کمبود نیروی انسانی مواجه است و بالاترین میزان پرداخت حق التدریس را در استان سیستان و بلوچستان داشته است.
وی با اشاره به اینکه همراهی علما و روحانیون عامل پیشرفت آموزش و پرورش سراوان بوده است، اذعان داشت: برای اولین بار توانستیم 40 پروژه را در شهرستان کلنگ زنی کنیم که با پای کار آمدن خیرین برخی از این پروژه ها به پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد رسیده اند.
دهواری با بیان اینکه در اردوهای جهادی 32 هزار ساعت کلاس های آموزشی رایگان برگزار شده است، گفت: آموزش و پرورش با تبیین آموزه های قرآنی و اصول دینی می تواند از درون دگرگون شود.
حجت الاسلام والمسلیمن مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در این دیدار با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت آموزش و پروش یک رسالت پیامبری است، گفت: خودسازی اولین گام برای آموزش است و افراد فاسد توانایی تربیت دانش آموزان را ندارند.
وی با بیان اینکه خانواده ها در زمینه آموزش و تربیت باید پای کار باشند، خاطر نشان کرد: اگر والدین در این زمینه فعالیت کنند، استعدادهای دورنی فرزندانشان شکوفا می شود.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نماد مذهبی است که اسلام در آن تجلی پیدا کرده است، اذعان داشت: معلمین حضور دشمنان در آن سوی مرزها و فعالیت های آنها بر علیه انقلاب را برای دانش آموزان تببین کنند.

انتهای پیام/1675
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 8189
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *