800
۰
معاون مرکز بهداشت و درمان سیب وسوران:

مالاریا کابوس مردمان مناطق گرمسیر/آب راکد زادگاه ناقل بیماری مالاریا

معاون مرکز بهداشت و درمان شهرستان سیب و وسوران اظهار داشت: هر ساله کانون های انتقال فعال مالاریا در استان در 2 نوبت سم پاشی می شود که مرحله ی دوم این طرح به مدت یک ماه و با مشارکت 42 نفر نیروی آموزش دیده در شهرستان سیب و سوران صورت می گیرد.
jtrdjrd
jtrdjrd
ایوب کرد تمینی معاون مرکز بهداشت و درمان سیب و سوران در گفت و گو با شستون از آغاز اجرای مرحله دوم سمپاشی برعلیه پشه ناقل بیماری مالاریا در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مالاریا همواره یکی از کابوس های کسانی است که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند و این کابوس هنوز در بسیاری از نقاط جهان و در کشور ما ریشه کن نشده است.
وی  ادامه داد: همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان و رفت و آمدهای افراد در این کشورها، راکد بودن آب در برخی نواحی از مهمترین عوامل احتمال وجود بیماری و پشه ی ناقل مالاریا در منطقه است.
معاون مرکز بهداشت و درمان عفونت حاد و در بیشتر موارد وخیم، تب متناوب و لرز، کم‌خونی، بزرگی طحال را از علایم این بیماری دانست و تصریح کرد: این بیماری به دلیل نداشتن واکسن، شیوع زیاد و مرگ‌ ومیر قابل توجه‌ از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تصریح کرد: هر ساله کانون های انتقال فعال مالاریا در استان در 2 نوبت سم پاشی می شود که مرحله دوم این طرح به مدت یک ماه و با مشارکت 42 نفر نیروی آموزش دیده در شهرستان سیب و سوران انجام می گیرد.
معاون مرکز بهداشت شهرستان سیب و سوران اظهار داشت: سم پاشی در 40 روستای شهرستان در منازل مسکونی و مکان هایی که احتمال وجود پشه مالاریا وجود دارد توسط تیم های عملیاتی مراقبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می شود.
کرد در پایان از مردم خواست با تیم های عملیاتی همکاری و در مدت حضور تیم های سم پاشی منازل خود را تخلیه کنند و درصورت بروز علایمی مانند تب و لرز، سر درد و بدن درد به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند.
 
انتهای پیام////
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 8201
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *