800
۰

عکس نوشته/نقض آشکار حقوق بشر با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم از طرف آمریکا نقض آشکار حقوق بشر بود. رویداد تلخی که در آن صدها هزار تن از انسان های بی گناه قربانی شدند تا دولتمردان آمریکا نشان دهند برای دستیابی به هدف های خویش از هیچ جنایتی فروگذاری نمی کنند.
تفقت
تفقت
به گزارش شستون، عوامل مختلفی در عرصه سیاست و اقتصاد سبب رویارویی کشورها با یکدیگر و جنگ افروزی دولت ها به شمار می روند. البته این عوامل با توجه به هر زمان و دوره ای متفاوت است. اگر در دوران باستان و سده های گذشته حکومت ها با لشگرکشی، سرزمین های گوناگون را فتح می کردند، در سده های اخیر این ماشین های جنگی هستند که نقش ارابه های وحشت را بازی می کنند و سبب مرگ بسیاری از انسان ها می شوند تا برخی دولت ها پیروزمندانه مدال افتخار بر سینه خود بیاویزند.

هنگامی که جنگ جهانی دوم روزهای واپسین خود را سپری می کرد، دانشمندان متفقین به بمب اتمی دست یافتند و پس از روی کار آمدن «هری ترومن» رییس جمهوری جدید آمریکا، اجازه استفاده از بمب اتمی در جنگ صادر شد و در نهایت در هشت و 15 دقیقه صبح 6 اوت 1945 میلادی یک بمب اتم با نام «پسر کوچک» برفراز هیروشیما پرتاب شد که بیشتر ساختمان ‌های این شهر را نابود کرد و هزاران تن را به کام مرگ کشاند. همچنین سه روز بعد از این رویداد در 9 اوت، بمب اتمی دیگری با عنوان «مرد چاق» در شهر ناکازاکی منفجر شد و خسارت های جانی و مالی هنگفتی را به بار آورد. این موضوع در نهایت سبب تسلیم شدن بی قید و شرط نیروهای مسلح ژاپن در دوم سپتامبر همان سال شد.

این اقدام غیرانسانی دولت آمریکا، پیامدهای ناگواری را ایجاد کرد. در این حمله 340 تا 350 هزار تن در برابر بمباران اتمی قرار گرفتند که 140هزار تن از آنها کشته شدند. همچنین در ناکازاکی 270 هزار تن در معرض بمباران قرار گرفتند که تا 31 اوت 1945 میلادی، 70 هزار تن از آنان جان‌ خود را از دست دادند.
آمریکایی ها از یک طرف شعارهای حقوق بشری سر می دهند و از طرف دیگر خود بزرگترین نقض کننده این مقوله هستند. آنها برای رسیدن به هدف های سیاسی خود حاضر می شوند جان میلیون ها انسان را به خطر بیاندازند که در تاریخ این کشور نمونه های بارز اینگونه نقض حقوق بشر فراوان مشاهده می شود که برای مثال در جنگ جهانی دوم و با پرتاب بمب اتم بر روی هیروشیما و ناکازاکی به بدترین شکل ممکن این موضوع اتفاق افتاد.
 

 

 

 
 
انتهای پیام/1675
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 8203
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *