وزارت اقتصاد با حضور آقای نهاوندیان افق خوبی نخواهد داشت/ نهاوندیان با تفکرات اقتصادی انقلاب اسلامی بیگانه است

16 مرداد 1396 ساعت 10:56

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: نهاوندیان فردی با سواد و با معلومات در حوزه اقتصادی می باشد اما یکی از مشکلات جدی که در این خصوص وجود دارد این است که وی با تفکر اقتصادی انقلاب اسلامی بیگانه می باشد و یا می توان گفت که با آن آشنایی ندارد یا این که اصلا آن را قبول ندارد .


به گزارش شستون؛ حجت الله عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در رابطه با برخی گمانه زنی ها در خصوص انتخاب نهاوندیان به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم اظهار داشت : نهاوندیان فردی با سواد و با معلومات در حوزه اقتصادی می باشد اما یکی از مشکلات جدی که در این خصوص وجود دارد این است که وی با تفکر اقتصادی انقلاب اسلامی بیگانه می باشد و یا می توان گفت که با آن آشنایی ندارد یا این که اصلا آن را قبول ندارد .
وی گفت : نهاوندیان در دوران مسئولیت خود تعابیری از اقتصاد مقاومتی به کاربرده اند که در واقع با واقعیت اقتصاد مقاومتی فاصله خیلی زیادی دارد .
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) خاطر نشان کرد : نهاوندیان به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور اثربخشی مثبتی روی سیاست های اقتصادی دولت تاکنون نداشته است ، با وجود این که نزدیک ترین شخص به لحاظ سازمانی به شخص رئیس جمهور بوده است.
کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد : اگر ما از سابقه ۴ ساله نهاوندیان خبر نداشتیم و اکنون اگر سال ۹۲ بود احتمالا ما نسبت به وزارت وی بدبین نمی بودیم ، اما منصب ۴ ساله وی نشان می دهد که حضورشان در وزارت اقتصاد اثر مثبتی در این وضعیت نخواهد داشت .
عبدالملکی با بیان این که نشانه های جدی از تغییر تفکر و نوع نگاه نهاوندیان به اقتصاد دیده نمی شود ، افزود : به نظر بنده ما خیلی در وزارت اقتصاد برای ۴ سال آینده با حضور آقای نهاوندیان افق خوبی نخواهیم داشت .
وی در رابطه با ویژگی های وزیر اقتصاد آینده عنوان کرد : فردی که به عنوان وزیر اقتصاد معرفی می شود باید کسی باشد که دارای چندین خصوصیت مهم باشد که یکی از این خصوصیت ها این است که فرد مورد نظر باید به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی اعتقاد و اشراف داشته باشد .
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) تشریح کرد : ما در کشورمان ایران دارای ظرفیت های مهمی هستیم ولی گاهی مسئولین اقتصادی دولت یازدهم این ظرفیت ها را انکار می کردند و انکار این ظرفیت ها منجر به این می شود که ما باید به سراغ کسانی برویم که بتوانند این ظرفیت ها را برای ما ایجاد کنند و آن هم غرب و آمریکاست .
کارشناس مسائل اقتصادی در پایان گفت  : وزیر آینده اقتصاد باید در حوزه اقتصاد انقلابی باشد و وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی را بداند و نسبت به اقتصاد مقاومتی برداشت درستی داشته باشد و از سوی دیگر باید قدرت هم افزایی توان فکری دانشمندان اقتصادی کشور را داشته باشد و به نوعی از مقبولیتی برخوردار باشد که در بین جامعه دانشگاهی کشور بتواند یک همگرایی از تمام تخصص های کشور ایجاد نماید .
  منبع: دانا


کد مطلب: 8209

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/8209/وزارت-اقتصاد-حضور-آقای-نهاوندیان-افق-خوبی-نخواهد-تفکرات-اقتصادی-انقلاب-اسلامی-بیگانه

شستون
  https://shastoon.ir