بخشدار شهر جالق خبر داد

طعمه حریق شدن 470 نخل بارور و پا جوش در شهر جالق

18 مرداد 1396 ساعت 11:08

بخشدار شهر جالق شهرستان سراوان از طعمه حریق شدن 470 نخل باور و پا جوش در این منطقه خبر داد و گفت: از این تعداد 200 نخل بارور بوده است.


عبدالحکیم شاهمیری بخشدار شهر جالق شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون از طمعه حریق شدن 470 نخل بارور پاجوش در این منطقه خبر داد و گفت: این آتش سوزی دیروز عصر ساعت 5 رخ داده است.
وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است و به احتمال زیاد هرس و جمع آوری ضایعات نخیلات می تواند علت این فاجعه باشد.
بخشدار شهر جالق از این تعداد نخل طعمه حریق شده 200 عدد را بارور و 270 نخل را پاجوش و غیر بارور دانست و تصریح کرد: دو هکتار از نخلستان این شهر طعمه حریق شده بود که با کمک نیروهای مردمی و آتش نشانی آتش مهار شد.
وی خاطر نشان کرد: با برآوردی که جهاد کشاورزی این منطقه انجام داده است و با توجه به محصولات و نخل های از بین رفته 425 میلیون تومان به کشاورزان خسارت وارد شده است.
شاهمیری با بیان اینکه در جمع آوری ضایعات نخیلات جهاد کشاورزی و سایر ارگان های دولتی باید به یاری کشاورزان بشتابند، اذعان داشت: مردم همکاری و اقدامات لازم را جهت جلوگیری از آتش سوزی انجام دهند.
وی با توجه به وسعت نخلستان ها در بخش جالق و روستاهای توابع و کمبود خودروهای آتش نشانی خاطر گفت: بخش جالق فقط دو خودرو آتش نشانی دارد و دهیاری ها و روستای های ناهوک و کله گان باید به ایستگاه های این سازمان مجهز شوند تا بتوان در عرصه وقت و با حضور نیروهای بیشتر از خسارات پیش رو جلوگیری کرد.
لازم به ذکر است که در سال 96 این پنجاهمین آتش سوزی است که در بخش جالق صورت می گیرد و خسارات زیادی را به کشاورزان وارد می کند.
 
انتهای پیام/1675


کد مطلب: 8252

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/8252/طعمه-حریق-شدن-470-نخل-بارور-پا-جوش-شهر-جالق

شستون
  https://shastoon.ir