800
۰
رئیس هیئت بازی های بومی محلی سراوان خبر داد

هر هفته یک روستا در راستای احیای سنت های گذشتگان/ برگزاری مسابقات بومی محلی در روستای دریدر شهرستان سراوان

رئیس هیئت بازی های بومی محلی سراوان از برگزاری مسابقات بومی محلی در روستای دریدر این شهرستان خبر داد.
اقثسفقیا
اقثسفقیا
مراد شیخ زاده رئیس هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون از برگزاری مسابقات بومی محلی در روستای دریدر واقع در کیلومتر 55 جاده سراوان کوهک این شهرستان خبر داد و گفت: این بازی عصر جمعه بیستم مرداد ماه در این روستا برگزار می شود.
وی جی، کپگ، هفت سنگ و طناب کشی همراه با سوالات قرآنی را از جمله بازی های بومی محلی در این مسابقات عنوان کرد و اذعان داشت: ساده پرداختن به بازی های بومی و عدم نیاز به امکانات خاص از جنبه های مثبت ورزش ها و بازی های بومی محلی است.
رئیس هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان احیای رسومات و بازیهای نیاکان و دور کردن نوجوانان از بازی های دیجیتالی را از اهداف خود عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه شاهد آن هستیم که جوانان، نوجوانان و حتی خردسالان با بازی های دیجیتالی در موبایل ها از هرگونه فعالیت و تحرک دور شده اند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات با همکاری اداره ورزش و جوانان در روستاهای مختلف شهرستان سراوان برگزار می شود، افزود: این هیئت هر هفته  در یک روستا نسبت به انجام بازی ها اقدام می کند.
شیخ زاده با بیان اینکه بازی های بومی محلی تلفیقی از شور، نشاط، صبر و تلاش، منطق، احترام و مهمان نوازی است، تصریح کرد: در این بازی ها  دروس ریاضی و قوانین آن به  شخص بازیکن آموخته می شود.
وی در پایان با بیان اینکه هر هفته در یک روستا بازی های بومی و محلی را در راستای احیای سنت گذشتگان برگزار می کنند، خاطر نشان کرد: امید است با همکاری مردم و مسئولین در راستای احیای آداب و سنن نیاکان سیستان و بلوچستانی گام های بزرگی برداشته و برای ایجاد انگیزه در جوانان تلاش کنیم.
 
انتهای پیام/1675
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 8256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *