ازبررسی کاندیداهای دولت دوازدهم تا انتقاد از برخی نمایندگان مجلس/ائمه جمعه استانهای سراسر کشور این هفته چه گفتند؟

21 مرداد 1396 ساعت 10:29

تاکید بر اقتصاد مقاوتی و حمایت از تواید داخلی تا انتقاد از برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله موضوعاتی بودند که خطیبان جمعه این هفته استانها به آن پرداختند.


به گزارش شستون؛خطیبان ائمه جمعه استان های سراسر کشور از تاکید بر اقتصاد مقاوتی و حمایت از تواید داخلی تا انتقاد از برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله موضوعاتی بودندکه  این هفته استانها به آن پرداختند.
استان تهران
آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران:
 شهید رجایی می‌گفت مبادا ۱۱ میلیون نفری که به من رای دادند، روز قیامت مرا مواخذه کنند
 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در سخنانی ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوای الهی در سخنانی، اظهار داشت: در روایات آمده است که خداوند با بندگان تا سن ۴۰ سالگی با یک سادگی و چشم‌پوشی رفتار می‌کند و از او به راحتی می‌گذرد ولی بعد از اینکه به سن ۴۰ سالگی رسید خداوند به دو فرشته مامور او می گوید که از حالا به بعد با شدت و سختگیری با این آدم رفتار کنید.
وی ادامه داد: گناهانی که انسان انجام می‌دهد یک نوع نیست بعضی گناهان است که بسیار بزرگ است و انسان باید خود را برای آتش جهنم آماده کند اما بعضی گناهان اینگونه نیست. امیرالمومنین می فرمایند خداوند برخی نکات را در برخی دیگر پنهان کرده است به طور مثال غضبش  را در گناهان مخفی کرده است بنابراین باید توجه کرد که انسان نمی داند در کدام گناهی انجام می‌دهد غضب خدا پنهان شده است.
آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: سپس می‌فرماید ولی خدا را در میان مردم پنهان کرده است آن کسی که غضب او به غضب خداست و خوشحالی‌اش خوشحالی خدا، بنابراین  هیچ یک از بندگان خدا را نباید آزرده‌خاطر کنیم که شاید همین فرد ولی خدا باشد. خداوند اجابت را هم در دعایش پنهان کرده است بنابرین فرمودند که در هر دعایی حضور قلب داشته باشید
خطیب نمازجمعه تهران با نقل خاطره‌ای از شهید رجایی درباره اهتمام به احتمال مؤاخذه از سوی مردم در روز قیامت به خاطر رأیی که به او داده‌اند، گفت: شهید رجایی نگران بود و می‌گفت که ۱۱ میلیون مردمی که به من رای داده‌اند مبادا روز قیامت مرا مواخذه کنند، گاهی امام زمان(عج) ممکن است دامان ما را بگیرد و در روز قیامت مؤاخذه کند.
 
امام جمعه رباط کریم: رفع بیکاری باید اولویت اصلی دولت دوازدهم باشد/ آمریکایی‌ها زبان گویای اسراییل در منطقه هستند
 
 
حجت الاسلام حسینعلی محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران این شهر در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: توجه به عهد بستن با خدا و مردم یکی از نکاتی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد، عدم تعهد و پای بندی به عهدها امروز به یک مشکلی تبدیل شده که بسیاری از پرونده های قضایی را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: تعهد در برابر زنان نیز یکی از عهدهایی است که باید به آن توجه کرد، اگر مردان بتوانند  خانواده ها را به  درستی مدیریت کنند هیچ گاه مشکلی پیش نخواهد آمد.
امام جمعه رباط کریم یادآور شد: پای بند نبود به عهدها در کار یکی از علل شکست افراد است، در واقع دود عدم پای بندی به تعهدات به چشم افراد خواهد رفت.
خطیب جمعه رباط کریم با اشاره به حرکات ناجوانمردانه اسراییل در منطقه آسیا، ابراز کرد: دشمنان اسلام می خواهند اسراییل را بزرگ کنند اما خدای متعال در جنگهایی بین این رژیم و مردم فلسطین همواره ملت فلسطین را پیروزمیدان کرده و انشالله این پیروزی ها ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام محمدی نژاد با تأکید بر اینکه مردم جهان دیگر اعتباری برای آمریکا قائل نیستند، خاطرنشان کرد: در مراسم تحلیف رییس جمهور بساری از کشورهای دنیا حضور داشتند و این نشان از اعتماد مردم دنیا به ایران و حرکت آنها در جهت آزادگی است، آنها دیگر آمریکایی ها را نمی خواهند و برای این است که از ایران به عنوان کشور مستقل حمایت می کنند.
وی به برخی از اولویت های دولت دوازدهم اشاره و تصریح کرد: دولت دوازدهم در حوزه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری باید تلاش کند و سر و سامانی به بخش اقتصاد کشور بدهد.
 
 
امام جمعه دماوند: کاش به‌جای گرفتن سلفی حقارت، از سرگذشت برجام سوال می‌شد
 
 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهردماوند که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود ۹۰ هیئت خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کردند، اظهار کرد: این هیئت‌ها آمدند تا در بازگشت به کشورشان بگویند تا ایران در سایه‌سار ولایت فقیه، کشوری مردم‌سالار است و به این امنیت و اقتدار می‌بالیم.
وی افزود: این مراسم حاشیه‌هایی داشت که عکس گرفتن با نماینده عالی اتحادیه اروپا بود که به سلفی حقارت مشهور شد و کاش نمایندگان به‌جای گرفتن سلفی، به وی می‌گفتند برجام چه شد.
امام جمعه دماوند سلفی دیگری که به سلفی عزت مشهور شد، خاطر نشان کرد: ترس در چشمان داعشی خنجر به دست موج می‌خورد و یادآوری صحنه عاشورا و شجاعت در چشمان شهید موج می‌خورد.
فتاح دماوندی با بیان اینکه هنوز در عراق، عربستان، سوریه و افغانستان به زمین ریخته می‌شود و وظیفه همه ما دفاع از مظلوم است.
 
امام جمعه بخش گلستان: مردم خدمت می خواهند نه سلفی حقارت/ مسئولین باید تقوا داشته باشند
حجت الاسلام والمسلمین عارفی امام جمعه موقت شهرگلستان در خطبه های نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به داشتن تقوای الهی، گفت: تقوا راه نفوذ را به روی شیاطین می بندد، و از گمراهی افراد جلوگیری می کند.
وی همچنین با بیان اینکه مسئولین می بایست بیشتر از مردم در کسب تقوا کوشا باشند، اظهار داشت: از ثمرات تقوای مسئولین اجرای درست قانون است، و مسئولی که برای گرفتن سمت می آید، باید وظیفه خود را انجام دهد.
حجت الاسلام والمسلمین عارفی در رابطه با نارضایتی والدین از حضور فرزندانشان در قهوه خانه ها، تصریح کرد: این مراکز به پاتوق فروشندگان مواد تبدیل سده است، و سئوال من این است، قهوه خانه هایی که غیرمجاز هستند چرا باید به فعالیت خود ادامه دهند.
وی در ادامه باتاکید بر تاسف انگیز بودن حرکت نماینده های مجلس، اذعان داشت: ما از مسئولین انتظار خدمت داریم نه گرفتن سلفی حقارت با افرادی که حرفشان تحریم کشور ایران است، و باید سعی کنیم تا به جای حقارت، حماسه بیافرینیم
امام جمعه موقت شهرگلستان به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز تنفیذ رئیس جمهور اشاره کرد و تبیین کرد: باید به سخنان رهبر توجه داشت، و نباید گفت که رهبرانقلاب مخالف ارتباط با دنیاست، چرا که یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب تعامل با دنیا بود.
وی در پایان باتوجه به حقوق شهروندی مردم، افزود: رئیس جمهور محبوبیت و مقبولیت خود را مدیون جمهوری اسلامی است و باید بیشتر به جمهوری اسلامی بپردازد، که این امر نکته بسیارمهمی می باشد.
 
امام جمعه باقرشهر: انتخاب شهردار مهم ترین وظیفه شوراهاست
آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: پرداخت خمس و ذکات بر کسی که به او خمس و ذکات تعلق میگیرد واجب است، و باید همیشه در پرداخت آن تعجیل کرد.

امام جمعه باقرشهر ضمن اشاره به حوادث روزهای گذشته در کشور افغانستان گفت:وظیفه همه مومنین و شیعیان درهرنقطه از جهان کمک و یاری رساندن به یکدیگر در هر زمینه ای است
وی افزود:دولت های اسلامی وظیفه دارند تا امنیت شعیان در افغانستان و همه نقاط دنیا تامین شود.
آیت اله موسوی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار به پاسداشت خبرنگار شهید محمود صارمی که توسط طالبان جنایتکار به شهادت رسید به این اسم نامگذاری شده است
️ وی در ادامه با اشاره به نزدیکی شروع فعالیت پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا انتخاب اعضای شورای اسلامی را تبریک گفت.
️ وی در پایان به بیان وظیفه خطیر شوراها پرداخت و گفت: انتخاب شهردار و دهیار مهم ترین کار شوراهاست.
شهردار و دهیار باید مومن متخصص و ساکن در شهر باشند و به امور فرهنگی از جمله نماز جمعه و بنای مصلی توجه ویژه ای داشته باشند.
اعضای شورای اسلامی باقرشهر ،فرمانده های پایگاه های بسیج و نیروی انتظامی از افراد حاضر در نماز جمعه این هفته باقرشهر بودند.
  امام جمعه اسلامشهر: سلفی با موگرینی در شأن نماینده مجلس نبود
حجت الاسلام والمسلمین علی قلی پور در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ مردادماه با اشاره به تحلیف رئیس‌جمهور منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و آغاز به کار دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: مردم انتظاراتی دارند و دولت در سایه عمل به دستورات دین و مذهب باید اقداماتی انجام دهد، مشکلات مردم باید حل شود و برای پیشرفت علمی این مملکت تلاش شود.
وی با اشاره مطالبات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور دوازدهم افزود: مقام معظم رهبری در این مراسم مطالباتی مطرح کردند که مطالبات مردم است. از جمله آن می‌توان به: استقرار عدالت، جانب‌داری از محرومان مستضعف، اجرای احکام اسلام ناب، توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور، رفع گرانی، تورم، فقر و مشکلات اقتصادی، اعتیاد، کم‌آبی اشاره کرد.
امام‌جمعه موقت اسلامشهر  به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص حفظ وحدت اشاره کرد و گفت: دولت کاری کند که این وحدت و عزت ملی حفظ شود عزت ملی با خون شهدا و جانبازی ملت بدست آمده است.
وی با اشاره به عکس گرفتن برخی نمایندگان با فدریکا موگرینی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دوازدهم تصریح کرد: این اقدام شأن نماینده مجلس و مردم نبود. شأن عزت و اقتدار ملت نبود که اینچنین با خانم موگرینی عکس بگیرند و در تمام دنیا انعکاس پیدا کند. این خبط و خطا از جانب نمایندگان بود و کار خوبی نبود.
خطیب نماز جمعه اسلامشهر تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید جایگاه خودشان را بهتر درک کنند آن‌ها عصاره و نماینده این ملت هستند ملتی که در اقتدار، عزت، سربلندی، مبارزه با فساد و مبارزه با شرک و کفر زبانزد شده است. از این نمونه کارها در مجلس و در سطح مسئولین انجام نگیرد که با شأن و عزت و اقتدار مردم منافات داشته باشد.
وی با اشاره به کشتار مردم و کودکان افغانستان توسط داعش و طالبان افزود: حقوق بشری‌ها در این شرایط خاموش‌اند گویی این کودکان و اطفال بشر نیستند. یک جانی را وقتی زندانی می‌کنند و می‌خواهند درباره‌اش حدی جاری کنند حقوق بشر از بین می‌رود و پایمال می‌شود و فریادشان گوش فلک را کر می‌کند ولی در این گونه جنایت‌ها ساکت و آرام هستند.
حجت‌الاسلام قلی پور اعلام کرد: روز دوشنبه ۲۳ مرداد سالروز پیروزی قهرمانانه حزب‌الله بر ارتش رژیم اشغالگر قدس است حزب‌الله نمونه آیه: «الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا» است. انسان وقتی استقامت می‌کند امدادهای غیبی شامل او می‌شود.
 
امام جمعه قرچک: دولت آینده بیشتر به واقعیت ها توجه کند/ ایجاد خلل در باورها یکی از راههای نفوذ دشمن است
حجت الاسلام و المسلمین حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: علت اصلی بیچارگی بشیرت در این عصر غفلت است. توقع جامعه اسلامی و امام عصر(عج) امروز از ملت بویژه سردمداران و مسئولان بصیرت کثیر است و بصیرت قلیل و ابتدایی فایده ای ندارد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بیان کرد: یکی از کارهای دشمن در جنگ فرهنگی و جنگ روانی القای واقعیت های غیر واقعی است، باید یقین داشت که با ایمان راسخ و بصیرت در امور پیرامونی و مسائل جاری، با بصیرت نسبت به دشمن  و بصیرت نسبت به میدان عمل و جبهه مبارزه پیروزی قطعی است.
وی گفت: به سه ترفند تبلیغ، تهدید، تطنیع دشمن باید توجه داشت و بصیرت یعنی دیدن واقعیت ها آنچنان که هستند، یکی از نشانه های اهل بصیرت نپذیرفتن ترفند دشمن است.
اسماعیلی افزود: فریب نخوردن نقشه دشمن و برعکس اعتقاد و اطاعت و عمل به فرامین ولایت الهی است ودر برون رفت از چالش های مختلف باید هشدارهای ولی فقیه را گوش دهیم، چقدر توصیه ها و رهنمودها و هدایت های ایشان را جامه عمل می پوشیم، در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی چقدر پا جلو گذاشتیم.
وی تاکید کرد: دلیل پیشرفت علمی و صنعتی آمریکا در ۱۵۰ سال گذشته به کارگیری اقتصاد مقاومتی است، در همه بخش ها تفکر اسلامی کار ساز است و دین محمد (ص) تنها راه نجات است.
امام جمعه قرچک ادامه داد: در بخش فرهنگی چرا باور نداریم که فرهنگ اسلامی برترین فرهنگ است و ضامن سعادت اخلاقی و رفتاری است.
وی تصریح کرد: قرآن سبب بصیرت است، بیداری ها و بصیرت ها از حوزه های علمیه و  قرآن شروع شد تا رسیدن به پیروزی با محوریت قرآن بود. حالا شما را چه شده است که بدنبال مدل و روش و منطق بیگانه هستید.
اسماعیلی گفت: ایجاد خلل در باورها یکی از راههای نفوذ است، یکی دیگر از خواسته های دشمن که ما اصول و ارزش ها خود را در سیاست خارجی دخالت ندهیم و ایدئولوژی مان را کنار بگذاریم، روحیه و تفکر انقلابی را کنار بگذاریم تا جذب جامعه جهانی شویم.
وی بیان کرد:  دولت  آینده بیشتر به واقعیت ها توجه کند ، مردم را درک، دید اشرافی نداشته باشد، از ردهای پایین به بالا نگاه کند و پاسخگوی مطالبات حقه و ضروری جوانان باشد، به نشاط حقیقی جوانان یعنی با ایجاد اشتغال، رفع مشکلات جوانان مایه نشاط، امید و امنیت خانواده گی آنها را فراهم کند به خانوادهای ضعیف ولی آبرومند توجه شود.
امام جمعه قرچک در پایان افزود: در سیاست خارجی، عزت نظام و ملت ملاک باشد، خسارات ناشی از برجام باید جبران شود، در رشد و توسعه علمی کشور قدم بردارد.
 
امام جمعه فیروزکوه: دشمن می‌خواهد مساجد را در جنگ نرم‌افزاری خالی کند
 
 حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی، خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه، امروز در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه با تاکید بر این که در این دوره خیر و شر بسیار به هم نزدیک است، گفت: تقوا موجب نجات انسان است؛ دین و دنیا را برای دیگران ارزان نفروشیم.
وی با اشاره به شروع کار دولت دوازدهم بعد از حکم تنفیذ ریاست جمهوری، خاطر نشان کرد: بستر را مردم بعد انتخابات فراهم کردند؛ همانطور که رئیس دولت اذعان دارد دولت دوازدهم باید دوره همدلی، یکپارچگی و وحدت باشد؛ پیشرفت و تعالی هر کشوری در گرو وحدت است، اگر اختلافات دامن زده شود کشور توسعه‌ای نخواهد داشت.
اسماعیلی تاکید کرد: اگر می‌خواهید کارگاه‌های کوچک به بهره‌برداری برسد، فرمایشات و سخنان رهبری محقق شود، افزایش اشتغال و تولید را شاهد باشید باید دولت و مردم با هم همراه باشند‌؛ مردم باید از دولت منتخب حمایت کنند و دلت هم با جهت‌گیری قوی در این عرصه ورود کند.
وی با اشاره به این که کشور دشمنانی دارد و آنها به دنبال از بین بردن ایران هستند تا هدف الهی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران را عوض کنند، اذعان داشت: دولت و مردم باید در صحنه باشند؛ دو چیز مایه ناراحتی دشمن است؛ مولفه اول این است که رهبری در سخنان، عمل و در قول خود در مسیر امام (ره) است؛ مولفه دوم که موجب آزار دشمن است در صحنه بودن مردم است؛ مردم تا امروز با جان و دل حرف رهبری را پذیرفتند و عملی کردند.
خطیب نماز جمعه شهرستان با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل تصریح کرد: این پیروزی با نیروهای کم در برابر نیروهای تا دندان مسلح اسرائیل محقق شد؛ جمهوری اسلامی ایران هم ۸ سال در برابر دشمنان خود ایستاد و با یاری خدا در نهایت به پیروزی رسید.
وی بر عزم و همت دشمنان در عرصه فضای مجازی تاکید کرد و گفت: فرزندان خود را از فضاهای گمراه‌کننده و هوس‌رانانه فاصله دهیم؛ امروزه فضای کشنده در خانه‌ها وجود دارد و ما از آن بی‌خبریم؛ دشمن می‌خواهد مساجد ما را در این جنگ خالی کند؛ از ابزارهای اندک خود ناامید نشوید که خدا شما را بر دشمنان پیروز خواهد کرد.
 
امام جمعه خیرآباد: در مسئله برجام انفعالی عمل کرده و نقض برجام را ماله کشی کردیم
 
حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه اول نمازجمعه این هفته خیرآباد گفت: یکی از عواملی که باعث می شود تا محبت در خانواداه تشدید شود آن است که اعضا خانواده نسبت به یکیدیگر روحیه عذرخواهی داشته باشند. 
حجت الاسلام طزری اظهار داشت: گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که در خانواده بعضی از اتفاقات صورت می‌گیرد که یکی از اعضا و خانوداه نسبت به یکدیگر دچار خطا می‌شود یا لغزشی از او صورت می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: عده‌ای این روحیه را دارند که از کنار آن به راحتی رد می‌شودند و اصلاً برایشان مهم نیست که با کار و خطای آنان همسر و فرزندان او ناراحت شده‌اند و حتی خود را طلبکار هم می‌دانند.
امام جمعه خیرآباد ادامه داد: معمولاً در این خانواده محبت وجود ندارد وکم رنگ می‌شود اما عده‌ای همین که دچار خطا می‌شوند به اشتباه خود پی می‌برند و از طرف مقابل خود عذرخواهی می‌کنند و سعی می کنند خطالی خود را جبران کنند، این عذرخواهی که در روایات اسلامی هم آمده است نقش بسزایی در ایجاد محبت می کند.

حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه این هفته خیرآباد ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان داشت: آزادگان سالها رنج و مشقت را با مقاومت، ایستادگی و صبر طی کردند و سرافراز وارد میهن اسلامی شدند.
امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: در خبرها آمد که گروه تروریستی داعش در یک جنایت و اقدام وحشیانه یکی از فرزندان ایران اسلامی را که به اسارات در آمده بود را به طور وحشیانه به شهادت رساندند، شهادت این شهید بزرگوار را به خانواده محترم این شهید تسلیت و تبریک عرض می کنیم و همانطور که سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی فرمود، یقیناً انتقام خون این شهید را خواهیم گرفت.
حجت الاسلام طزری تصریح کرد: این اقدام نشان داد که تنها راه برخورد با داعش، مقاومت و ایستادگی است لذا کسانی که تا دیروز شعار مذاکره با داعش را می‌دادند چگونه جواب خانواده این شهید را خواهند داد.
وی با اشاره به مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در ایران گفت: حضرت آقا فرمودند نکته‌ای که بر آن سفارش و تاکید می‌کنم این است که وجود دشمن را جدی بگیریم.
امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: در مساله برجام انفعالی عمل کردیم و نقض برجام‌ها را ماله کشی کردیم که اخیراً رئیس جمهور امریکا اعلام کرده است در پایبندی ایران به برجام اعتقاد ندارم و قرار بر این است که از تاسیسات نظامی ایران بازدید کنیم.
وی تصریح کرد: تا زمانی که وجود دشمن توهم فرض شود و تا زمانی که بیش از حد به دشمن اعتماد کنیم نتیجه‌ای بهتر از این نخواهد داشت.
حجت الاسلام طزری افزود: در مورد بازرسی از تاسیسات نظامی که به منظور جاسوسی صورت می گیرد همانطور که مسئولان نظام فرمودند هرگز اجازه بازرسی به آنان داده نخواهد شد و ثانیاً مساله نظامی و امکانات آن از خطوط قرمز نظام است و هیچ کس اجازه رد شدن از این خط را ندارند.
 
امام جمعه ری: سکوت سازمان ملل در برابر جنایات طالبان و داعش ننگ‌آور است
 
حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: تقوا کلید عزت و سعادت انسان است.
وی افزود: در میان امامان ما تنها امامی که مردم را به زیارت قبرش دعوت شده است مضجه شریف امام رضا(ع) است. کسی که حضرت فرموده اند: بر من واجب است زائرم را در قیامت زیارت کنم؛ کسانی که توفیق زیارت از نزدیک را ندارند روز ۲۳ این ماه با قرائت زیارت مخصوص فیض این ثواب را ببرند.
امام جمعه شهرری با اشاره به همپیمانی داعش و طالبان گفت: آنان با حمله به یک روستای شیعه نشین، ۶۰ شیعه را به قتل رسانده و زنان را به اسارت بردند. شیعه به این شهادتها عادت دارد امام راحل فرمودند شهادت خط سر آل علی است این شهدا نیز به تبعیت از امامانشان مرگشان را شهادت انتخاب کردند و این افتخار شیعه است اما سکوت سازمان حقوق بشر و سازمان امنیت ننگ آور است و سکوت مرگ اختیار کرده اند اگر همین اتفاق در کشور های جنایتکار مانند اسرائیل و عربستان اتفاق می افتاد سریع جلسه راه می انداختند.
شاهچراغی درخصوص تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری بیان کرد: مشروعیت رییس جمهور با تایید رهبر است و دوره ریاست جمهوری در جامعه اسلامی با تنفیذ رهبری دولت می تواند مشروعیت داشته باشد چیزی که باید مورد توجه دولت باشد توصیه های ده گانه رهبری است اگر رییس جمهور این توصیه ها را سرلوحه خود قرار دهد به طور قطع اقدامات بزرگی انجام می شود.
وی مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری را مساله اقتصادی و مبارزه با فقر ذکر کرد و افزود: قابل قبول نیست که چهل سال پس از پیرزوی انقلاب اسلامی ما هنوز در کشو فقیر داشته باشیم طرحی که معظم له در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند باید دولت همه تلاش خود را معطوف کند تا این مهم را سریع مرتفع کند.
امام جمعه شهرری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند به دشمن دل نبندید شما می بینید که دشمن با شما و برجام چه می کند شما به مردم دل ببنیدید، اگر دولت دوازدهم به مردم متکی شود موفق می شود.
وی اظهار داشت: آزادگان ما در دوران اسارت مجد و عزت اسلام را حفظ کردند و با تحمل سختی اجازه ندادند به اسلام خدشه ای وارد شود. آزاده بزرگوار سید علی اکبر ابوترابی پناه و مرجع اسرای ما بود که بسیرا اثر گذار بود.
کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در نماز جمعه یاسوج:
تنها راه مقابله با تحریم های آمریکا اقتصاد مقاومتی است حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با بیان اینکه امام علی (ع) درباره تقوا چهار مورد را یاد آور شدند: دین را آباد میکند و پایه اعتقادات را محکم می کند مانند چراغ نجات و رستگاری را روشن نگه می دارد و باعث رستگاری می شود .

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی با اشاره به اینکه حضرت سلیمان به هدهد نامه ای داد و گفت همان جای قبلی ببر و ببین چه عکس العملی نشان میدهد ، اظهار کرد: ملکه نامه را خواند و مضمونش را پیدا کرد و رو به مشاورانش کرد  و گفت :یک نامه بسیار مهمی برای من آمده است ، در این نامه این سه جمله است:به نام خداوند بخشنده مهربان . مطلب دوم اینکه ما خودبرتری نداشته باشیم ، مطلب سوم این بود که به پیش ما بیایید و خود را تسلیم کنید ، مشاوران گفتند در مقابل سلیمان بایستیم . ولی ملکه مایل به جنگیدن نبود و گفت درست است ما قدرت داریم اما به قدرت سلیمان واقف بود .

وی با بیان اینکه 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک است ، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند کاری که در زمینه مسائل اقتصاد از اهم موضوعات وجود دارد همانند رکود و بیکاری است ، پس یکی از موارد مهم توجه به صنایع کوچک است . البته این نکته بازگویم که از سوی آمریکا تحریم هایی علیه ما صورت گرفت آن چیزی که برای مقابله با این تحریم ها باید انجام گیرد اقتصاد مقاومتی است .  
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: تولیدکنندگان صنایع کوچک و بزرگ باید کیفیت تولیدشان بالا باشند و نه اینکه هر جنس ببی کیفتی را به بازار بفرستند ، بنابراین باید باید اجناس با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند .

وی در بخش دیگیر از سخنانش به روز ۲۲ مرداد روز پیروزی مقاومت حزب الله در مقابل صهیونیستی ها اشاره کرد و گفت: آمریکا ، فرانسه ، اسرائیل ، عربستان و اردن روی هم گذاشتند تا حزب الله را نابود کنند اما به لطف خدا و مقاومت حزب الله اسرائیل فهمید حریف حزب الله نخواهد شد.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: بعد از پایان جنگ همه اسرائیلی ها به این نکته اقرار کردند که در جنگ ۳۳روزه شکست خوردند پس با مقاومت می توان در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستاد .

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ فرمودند تلاش خود را در جهت رسیدگی به مستضعفین و مقابله با دشمنان قرار دهید و بدانید که مردم ما پیروز می شوند چون زنان و مردان با ایمان و سلحشور داریم پس در مقابل امریکا ایستاده ایم و خواهیم ایستاد.
امام جمعه یاسوج  گفت: آزاده هایی که شکنجه های بسیار را در زندان های مخوف تحمل کردند جز خداوند و برای همه الگو شدند که می توان با ایستادگی در مقابل سختی ها و دشمنی ها ایستاد.

وی به بی حجابی در درون خودروها اشاره داشت و افزود:  ملت ما خون داده و در تاریخ تقریبا چهل ساله ما در جنگیم ، نباید در کشوری که برای خدا قیام کرده که بعضی از افرادی که شخصیت ذاتی ندارند و خیال میکنند که شخصیت در برهنگی است اگر اینطور است حیوانات از شما بهتر است .
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: از نیروی انتظامی که برخورد قاطع با این هنجلزشکنان انجام می دهد تقدیر میکنیم، و انتظار داریم این کار ادامه داشته باشد و  باید این خودباخته ها و عروسک ها باید با قطعیت برخورد شود.
 
امام جمعه موقت دهدشت اظهار کرد: تکبر یکی از خصلت های زشت انسانی است که انسان را به سمت سقوط می برد.

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی افزود: نگاه در مخلوقات خداوند بسیار ارزشمند است و باعث می شود که انسان تکبر نورزد.

تقوی ادامه داد: توجه به تواضع ائمه با وجود قدرت زیادی که داشتند موجب می شود که انسان تکبر نورزد و با همه مهربان و متواضع باشد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کشور های جهان مثل آمریکا و کره شمالی وجود تکبر و خودخواهی است گفت: هر کجا که ایمان نباشد تکبر به وجود می آید.

امام جمعه موقت دهدشت اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی توجه به صنایع کوچک بسیار اهمیت دارد و موجب رونق کشور می شود.

تقوی ادامه داد: بانک های ما وام های با سود بالا می دهند و صنایع کوچک نمی توانند این وام ها را پرداخت کنند و با مشکل مواجه می شوند.

 وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: صبر و استقامت آنان در مقابل شکنجه حکومت بعثی عراق آنان را سرافراز و سربلند کرد.
 
امام جمعه موقت گچساران گفت: دولت باید خدمت کردن به ملت بزرگ ایران را قدر بدانندان شاء الله این دولت افراد شایسته ،انقلابی ،کاردان ودلسوز مردم را برای کابینه خود انتخاب کنند که از دین خدا و مکتب اهل بیت علیهم السلام دفاع کنند.
حجت الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت:یاد و خاطره همه آن عزیزانی که در سیاه چال های صدام بعثی ایستادگی و مقاومت کردند را گرامی می دارم.
وی افزود:آزادگان آن روز از حیثیت و آرمان های نظام مقدس اسلامی با جان و دل دفاع کردند و مقابل دشمن خم به ابرو نیاوردند و امروز هم در سنگر دیگر و به شکل دیگری جانانه از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به جنگ 33روز مقاومت حزب الله لبنان با رژیم متجاوز صهیونیستی در سال 85 ،اظهارکرد:یک جنگ تمام عیار در طول 33 روز که دشمنان هر چه داشتند بر سر این ملت ریختند اما جوانان مقاوم و پرشور حزب الله ایستادگی کردند و این دشمن مسلح را از پای درآورند که نتیجه مقاومت پیروزی است.
صفایی افزود:همانگونه که در جنگ 33روزه حزب الله پیروز شد درجنگ 22روزه هم مردم غزه و فلسطین پیروز شدند که یاد و خاطره آن رزمندگان مقاومت را گرامی می داریم که برای اسلام افتخار آفریدند.
وی درادامه با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم گفت:در این مراسم باشکوه شخصیت های مختلف سیاسی از ایران اسلامی و دیگر کشورها حضور داشتند که آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم داریم و ان شاءالله خدای متعال به این دولت توفیق دهد به این ملت بزرگ وشریف خدمت کنند وخدمت کردن به ملت بزرگ ایران را قدر بدانند.
امام جمعه موقت گچساران اظهارکرد:ان شاء الله این دولت افراد شایسته ،انقلابی ،کاردان ودلسوز مردم را برای کابینه خود انتخاب کنند که از دین خدا و مکتب اهل بیت علیهم السلام دفاع کنند ومجلس شورای اسلامی که می خواهد رای اعتماد به این کابینه دهد باید خوب انتخاب کنند و در این امربزرگ دقت کنند.
صفایی تصریح کرد:مجلسیان باید چشمان خود را باز کنند واگر کسی دلسوز مردم است ،انقلابی ،کاردان،پیرو امرولایت و راه حلی برای حل مشکلات مردم دارد، باید به چنین افرادی رای اعتماد دهند و مجلس وظیفه بسیار سنگینی در این خصوص دارد.
وی افزود:نمایندگان مجلس باید از مدرس یاد بگیرند ومثل شهید مدرس باشند،دین قرآن و اسلام برای آنها هدف اول باشد ودر مقابل دشمن کوتاه نیایندو همانطوری که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بیان فرمودند:که من اصرار دارم این مطلب را تکرار کنم که دشمن بیدار است و نکند که ما در سنگر خواب برویم.
 
امام جمعه موقت شهرستان باشت گفت: عکس یادگاری که شما با دشمن گرفتید باعث پایمال کردن خون شهدای ما شد.
حجت الاسلام سید حبیب بلادی نژاد امام جمعه موقت شهرستان باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان باشت ضمن اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرورآفرین سرافرازان عزیزمان به میهن اسلامی گفت:در سال ۱۳۶۹ این عزیزان ما که در بند رژیم بعث بودند آزاد شدند .
 
حجت‌الاسلام بلادی گفت:  رهبر انقلاب پس از بازگشت این اسیران به کشورمان جمله های زیبایی در وصف انها گفتند ازجمله؛ شما ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم هستید که در دست دشمن اسیر شده بودید.
وی افزود:شما آزادگان زندگی و جوانی خود را در راه خدا دادید ولی ضرر نکردید چوب خداوند جوابگوی این کار بسیار بزرگ شما خواهد بود. رمز موفقیت رزمندگان ما در یک جمله خلاصه می شود.عشق و علاقه به امام و ولایت فقیه امید به این رزمندگان می‌دارد.
بلادی عنوان کرد: رزمندگان را شکنجه می‌دادند که به امام توهین کند ولی هر چه بیشتر آنها را شکنجه می‌دادند استقامت رزمندگان و عشق و علاقه آنها به امام بیشتر می‌شد .
وی گفت: امروزه ما در بند های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و غیره هستیم و باید با علاقه و عشق و محبتی که به امام و ولایت فقیه داریم از این بند و از این و ان خلاص شویم .
امام جمعه موقت باشت تصریح کرد: مراسم تحلیف ریاست جمهوری هم نقاط قوت و هم نقاط ضعفی داشته است که از نقاط قوت آن می توان به اینکه آمریکای جنایتکار در منطقه در پی این هستند که ایران را منزوی کنند ولی با دعوت از چندین سران کشورها به آنها ثابت کردیم که اینگونه نیست.

بلادی اظهار کرد: سخنان ریاست جمهور در این جلسه خوب و به جا بود که هم از نظام حمایت کردند و هم در مقابل یاوه‌گویی‌های آمریکا پاسخگو بودند و  از دیگر نقاط قوت این تهلیف انسجام مسئولین ما در این مراسم بود .
امام جمعه موقت باشت ضمن اشاره به نقاط ضعفی که در این مجلس صورت گرفت گفت: هزینه‌های مراسم این مجلس هزاران میلیاردی که در این روز استفاده شد ،ولی مردم ما در کشور در مناطق محروم با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند .
وی عنوان کرد: از دیگر نقاط ضعف که شرم آور بود عکس سلفی بود که نمایندگان مجلس با خانم موگرینی گرفتند.
بلادی ادامه داد: نمایندگان در خانه ملت این کار را انجام دادند که کاری بسیار ناراحت کننده بود که انتظار از نمایندگان مجلس به خاطر این کار نمی رفت و کاری شرم آور انجام دادند.
امام جمعه موقت باشت ضمن اشاره ب خانه ملت  تصریح کرد: روزی کسانی مانند آیت الله مدرس در این مکان فریاد می‌زند در مقابل دشمن و یاوه گویی های آنها.وقتی آیت الله مدرس وارد مجلس می‌شد هم دل دشمنان داخلی و هم بر دشمنان خارجی را به درد می‌آورد .

سیدحبیب بلادی امام جمعه موقت باشد افزود:  نمایندگان ما باید درس سیاسی یاد بگیرند.

وی گفت:  نمایندگان ما بعد از حرکتی که انجام دادند و عکس سلفی که با موگرینی گرفتند، موگرینی در برگرد گفت من برجام را در ایران تضمین کردم. عکس یادگاری که شما با دشمن گرفتید باعث پایمال کردن خون شهدای ما شد.

بلادی اظهارکرد:دشمنی که که دستش به خون شهدای ما آلوده است و هم اکنون هم سر شهدای ما را به دست این خانوم و امثال اینها برای ما می‌فرستند ولی نمایندگان ما با این این خانم عکس سلفی و یادگاری می‌گیرند  که جای تاسف دارد.
استان سمنان
آیت الله سید محمد شاهچراغی در نماز جمعه سمنان:
مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به دردِ دل مردم گوش دهند
 آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به سفر 4 ساعته خود به شهرک شهید بهشتی شاهرود گفت: در این سفر به خانه هایی که تحت پوشش کمیته امداد بود سر زدیم که مشکلات فراوانی داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه افزود: حدود 70 نامه به درخصوص مشکلات این شهرک به دست ما رسید که باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه مناطق محروم مختص شاهرود نیست بلکه این مشکلات در تمام نقاط استان وجود دارد، اظهار کرد: مسئولین به این مناطق سربزنند و حرکت کنند.
شاهچراغی همچنین تصریح کرد: مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به مردم اجازه بدهند تا با آنها درد و دل کنند چراکه درد و دل شنیدن سرمایه ای نمی خواهد.
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان استان ممتازی است، بیان کرد: فقر مالی و فرهنگی در تمام نقاط استان سمنان وجود دارد که باید مسئولان در جهت رفع آن تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم  باید توصیه های رهبری را سرلوحه کارش قرار دهد، گفت: توصیه های مقام معظم رهبری را باید دولت هم در داخل و هم در خارج اجرایی و عملیاتی کند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مردم گرفتار هستند و دولت باید به فکر آنها باشد چرا که مردم از آن انتظار دارند، اظهار کرد: مردم باید رونق اقتصادی را با چشم و بدون عینک ببینند.
شاهچراغی با اشاره به اینکه آمریکا نقض برجام کرده است، گفت: کشورمان در مقابل این اقدام آمریکا چه اقداماتی انجام داده است؟
وی با بیان اینکه دولت باید در برابر آمریکا مقابل به مثل کند، اظهار کرد: مقابله به مثل دستور خدا و سنت پیغمبر(ص) است و باید دولت این اقدام را انجام دهد، آنها ما را تهدید و تحریم کنند و ما هیچکاری نکنیم.
خطیب نماز جمعه سمنان در ادامه افزود: تیم مذاکره کننده و دولتمردان درخصوص اقدامات خود به مردم گزارش دهند که چه کارهایی انجام دادند تا مردم خوشحال شوند.
وی با اشاره به جنایات داعش و گروهک های تروریستی در افغانستان بیان کرد: شیعه کشی در دنیا باب شده است طوریکه داعش در افغانستان 60 نفر را سر بریده است.
شاهچراغی ادامه داد: سازمان حقوق بشر درمقابل این جنایات سکوت کرده و حرفی نمی زند
نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از سکوت مسئولان کشورمان در مقابل این جنایات گفت: بنده این جنایت و آدم کشی و شیعه کشی را شدیدا محکوم می کنم.
وی با اشاره به اینکه آزادگان هم در جبهه و هم در اسارت خوش درخشیدند، گفت: آزاده ها با تحمل شکنجه های فراوان جمهوری اسلامی را حفظ کردند.
امام جمعه سمنان همچنین تصریح کرد: آزادگان خیلی رنج کشیدند و رنجشان قابل ارزش است.
شاهچراغی با تاکید براینکه این آزادگی را حفظ و پاسداری کنید، گفت: حفظ آزادگی از خود آزادگی مهمتر است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رییس صلیب سرخ عراق مرید ابوترابی شده بود، گفت: این مسئول عراقی می گفت اگر دنیا ابوترابی را محور قرار دهد عالم گلستان می شود.
وی با بیان اینکه وظیفه پلیس برخورد با جرم مشهود است، اظهار کرد: بی حجابی جرم مشهود است که باید با آن برخورد شود چه داخل ماشین و چه خارج از آن.
شاهچراغی با تاکید براینکه دولت باید از نیروی انتظامی دراین زمینه حمایت کند، گفت: بنده، از پلیسی که قانونی با جرم بی حجابی برخورد می کند حمایت می کنم.
امام جمعه سمنان ضمن توصیه به مسئولان درخصوص اینکه انتخابات تمام شده مراقب باشید حقی ضایع نشود، گفت: جابجایی افرادی که به مراد مسئولان حاضر رای ندادند خلاف قانون و شرع است که امیدواریم در استان ما بر اساس این امر جابجایی صورت نگیرد.
دولت به تعهدات خود در پروژه انتقال آب از قطری عمل کند
حجت الاسلام علی سعیدی امام جمعه موقت شاهرود و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود با اشاره به رویدادهای منطقه اظهار کرد: تدابیر و سیاست های هوشمندانه مقام معظم رهبری در اتخاذ سیاست های لازم در قبال رویدادهای منطقه باعث شده است تا تهدیدهای پیش رو تبدیل به فرصت شود.
وی با اشاره به نقش موثر ایران در کشورهای منطقه به ویژه یمن، عراق و سوریه افزود: آمریکا با ایجاد گروه تروریسی داعش به دنبال ایجاد ناآرامی در مرزهای ایران و آشوب در داخل کشور ما بود که این توطئه نیز با هوشمندی مقام معظم رهبری در خارج از مرزهای ایران خنثی شد.
خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین رییس جمهور کشور بیان کرد: تا زمانی که حکم تنفیذ رئیس جمهور توسط مقام معظم رهبری تایید نشود رئیس جمهور حق حاکمیت ندارد.
سعیدی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید توصیه های مقام معظم رهبری را در اداره کشور سرلوحه کار خود قرار دهد عنوان کرد: استکبار ستیزی، دفاع از استقلال و عزت کشور، حمایت از مظلومان و ستمدیدگان، تصمیم جدی در عینی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از جمله مسائلی است که رئیس جمهور باید بیش از پیش نسبت به آن همت گمارد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بحران آب شهرستان شاهرود گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از قطری به شاهرود برای جبران کمبود آب این شهرستان آغاز شد که مدتی است متوقف شده است و لازم است که دولت ضمن حل کردن مشکلات و مسائل مربوطه به تعهدات خود در خصوص این پروژه عمل کند.
باید فقر در دولت دوازدهم از بین برود
حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر، با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم در هفته گذشته، اظهار کرد: در پیمایشی که در وزارت ارشاد انجام داد، خواسته های مردم از دولت مطرح شد که باید دولت این خواسته ها را مد نظر قرار دهد.
 وی اولین خواسته مردم از دولت را از بین بردن فقر و بیکاری دانست و تصریح کرد: الان می بینیم که جوان ها در خانواده بیکار و فقط با یارانه زندگی می کنند که این فقر باید در دولت دوازدهم از بین برود.
امام جمعه مهدیشهر بیکاری را عامل فساد اصلی نامید و افزود: باید کاری برای این معضل بیکاری انجام داد تا جوان بیکار نماند، برداشته شدن بی عدالتی هم مطالبه بعدی است که شاهد این فیش های نجومی نباشیم.  
بارانی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از فسادها بیان کرد و ادامه داد: حدود4میلیون نفر در ایران معتاد می باشند وافرادی که با این افراد به صورت مستقیم وغیر مستقیم در گیر هستند به طور میانگین 12 میلیون نفر می رسند
وی فساد اقتصادی را دیگر فساد گریبانگیر جامعه دانست و افزود: بعضی ها با ورود کلا های قاچاق این فساد را وارد کشور می کنند.
امام جمعه مهدیشهر با ابراز نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج و همچنین طلاق در جوان ها، گفت: یک جوان یا دیر ازدواج می کند یا بعد ازچند سال زندگی بر اثر یک سری مشکلات دچار طلاق می شود که این یک معضل فرهنگی می باشد.
بارانی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی کم شدن ارزش های مذهبی مثل حجاب دیده می شود که دولت باید در این زمینه کارهای زیادی انجام دهد .
وی به راههای برون رفت از این معضلات اشاره کرد و افزود: رهنمود های مقام معظم رهبری از جمله راههای برون رفت از این معضلات می باشد که باید جدی گرفته شود. ما باید از اقتصاد نفتی دوری کنیم وبه اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم.
امام جمعه مهدیشهر پرهیز از ورود به حاشیه ها را راهکار دیگر برون رفت از معضلات دانست و اضافه کرد: مثلا برای یک کنسرت موسیقی دولت نباید آنقدر وارد حاشیه شود از این حاشیه ها باید جلوگیری شود.
بارانی 23 مردادماه سالگرد پیروزی حزب الله لبنان و روز مقاومت را گرامی داشت و گفت: الان هرروز این مقاومت مثل نگینی در جهان بیشتر می درخشد در جنگ 33روززه ما دیدیم که حزب الله کاری کرد که 1.5 میلیارد مسلمان دنیا چشمشان به حزب الله روشن کردید.
وی ضمن یادآوری 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، خاطر نشان کرد: 26مرداد سالروز ورود آزادگان است که آن روز در سال 69 وارد آب و خاک خود شدند وبه زیارت مرقد امام رفتند با مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.
استان سیستان و بلوچستان
آیت الله عباسعلی سلیمانی در نماز جمعه زاهدان:
پرداختن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در الویت قرار دارد
 
 آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس زاهدان برگزار  شد ضمن گرامی داشت مناسبتهای این هفته و زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به اهمیت و عظمت زیارت ایشان پرداخت و  اظهار داشت: هیچ مومنی به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) نخواهد رفت مگر اینکه خداوند منان بهشت را بر او واجب گرداند و نسبت به آتش جهنم  حرام سازد.

وی افزود: زیارت امام رضا(ع) حتما نباید در کنار ایشان و ضریح متبرکشان انجام شود بلکه در سالروز زیارتشان از هر جای دنیا می توان ایشان را زیارت نمود.

وی زیارت امام رضا (ع) را از جمله زیارتهای چهر های برجسته برشمرد و به نکاتی در خصوص زیارت کردن اشاره کرد و گفت:  اینکه زائر چه کسی باشد در زیارت کردن بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: کسی که به زیارت بزرگان دین می رود باید از غیر مزور عدول کند و رو برگرداند و دیگران را کنار مزور قرار ندهد و تمام حواسش به مزور باشد.
 
آیت الله سلیمانی با اشاره به شرط دوم زیارت کردن  ادامه داد: مزور باید جایگاه  زیارت را داشته باشد هر کسی لیاقت زیارت ندارد کسی ارزشمند زیارت کردن است که از ستونهای دین و از پایه های اساسی مسلمین باشد.

وی نحوه ی زیارت را شرط سوم زیارت کردن خواند و تاکید کرد:  حضور عارفانه عاشق در دریای معشوق نیز از اهمیت والایی برخوردار است.

وی زیارت را اعلام فروتنی زائر در برابر بزرگان دینی خواند و اذعان داشت:‌ یکی از راههای صیقلی کردن دل و تقرب به حق و تضمین و بیمه کردن اعتقادات راسخ ایمانی زیارت  کردن است.

آیت الله سلیمانی در خطبه ی دوم نماز جمعه اظهار داشت:‌ رییس جمهور در اجرای اصل 133 قانون اساسی و ماده 188 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اسامی وزای پیشنهادی خود برای تشکیل دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و طی هفته های آینده کابینه با رای اعتماد مجلس باید کار خود را آغاز کند.

وی شناخت مطالبات واقعی مردم و اولویت بندی این مطالبات در نوع اجرایی شدن و انجام آنها را ضروری خواند و افزود: مشکلات متعدد گریبانگیر مردم مظلوم جامعه ماست که باید به دقت شناسایی و دولت در صدد رفع انها برآید.
وی اضافه کرد:‌ بر اساس پیمایش عمومی و سراسری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بروی 14 هزار و 906 هزار نفر افراد بالای 15 سال در 31 استان کشور انجام داد مشکلات جامعه به ترتیب گرانی و تورم؛ فقر و کمبود امکانات؛ بی عدالتی و تبعیض؛ اعتیاد و مخدر ؛‌کم آبی‌؛‌بی سوادی؛ فقر فرهنگی؛ کم کاری؛‌مدیریت غلط؛ فساد؛ نقض قانون؛  بالا رفتن سن ازدواج؛ افزایش آمار طلاق؛ تجمل گرایی و کمرنگ شدن ارزشهای دینی؛ بدحجابی؛‌تحریم جهانی؛ کم نتیجه و بی نتیجه بودن مذاکرات هسته ای؛ افزایش جرایم؛ آلودگی محیط زیست و ... بیان شد.

وی در ادامه به اولویت بندی مشکلات جامعه  از نگاه رهبری  پرداخت و ادامه داد: پرداختن به مشکلات اقتصادی و  معیشتی مردم به عنوان الویت اصلی رهبر فرزانه انقلاب است و هیچ جریانی به اندازه ی دولت مسئولیت رفع این مشکلات را عهده دار نیست؛ دولت وظیفمند است به این مشکل رسیدگی کند.

وی تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملتها و دولتها را الویت دوم حضرت آیت الله خانه ای برشمرد و افزود: ایشان می فرمایند چه لزومی دارد که فقط با پنج شش کشور تعامل کنیم؛ هر کشوری که نگاهش با ما نگاه سلطه نیست ما می توانیم با آن کشور مراوده داشته باشیم.

وی ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه گران را الویت سوم حضرت اقا دانست و بیان داشت: به طور همزمان این سه الویت باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار بگیرد.

حجه الاسلام سلیمانی تاکید کرد:‌ اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری است که کلید حل تمام مشکلات اقتصادی جامعه است.

وی در ادامه به الویتهای رییس جمهور در مراسم تنفیذ خود  اشاره کرد و افزود: "در دولت یازدهم قدمهای مهم برداشته شد اما هنوز وضعیت فقر و نابرابری در کشور شایسته ملت و زیبنده جمهوری اسلامی نیست هدف دولت دوازدهم ریشه کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران و ایجاد نظام جامع تامین اجتماعی است و رفع فقر در گرو ایجاد شغل است و ایجاد شغل و تولید ثروت هم مستلزم سرمایه گذاریهای گسترده و دسترسی به بازار و فناوری پیشرفته است. ما باید برنامه های اقتصادی خود را بر مبنای سیاستهایی پول جویی نظام بویژه  اصل اقتصاد مقاومتی و اصل 44 با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی طراحی کنیم . اینها شعار ریاست محترم جمهور در روز تنفیذ حکمشان بود."

حجه الاسلام سلیمانی بار دیگر به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: اساس کار بر تکیه بر توان داخلی در همه ی عرصه ها و پرهیز از تن دادن به مطامعه و خواسته های دنیای غرب باشد و نباید به امید همراهی انها در حل مشکلات کشور بنشینیم بلکه باید با اعتماد و تکیه بر توان داخلی خود به حل مشکلاتمان براییم.

وی از تحریم های زنجیره ای جدید امریکا علیه کشور خبر داد  و گفت: آمریکا؛ روسیه و کره شمالی را در کنار ایران  قرار دادند اما برخوردشان با حمهوری اسلامی به نوع ددمنشانه است؛ به نظر میرسد آمریکا به دنبال از بین بردن مزیتها و امنیت زدایی از جمهوری اسلامی و تخریب انسجام  ملی و در نهایت تغییر ساختار در کشور ماست .

وی در ادامه به وظایف ما در مقابل حرکات ددمنشانه آمریکاییها اشاره کرد و گفت:‌ اعلام صریح و آشکار نقض  برجام از سوی امریکایی ها ؛ اعلام پایبند نبودن آمریکا به تعهدات اخلاقی و ضد اخلاق بودن نظام سلطه؛ مطالبه ملی برای اقدام متقابل؛‌عزم ملی بر حفظ مزیتهای ایران اسلامی؛ ‌اجماع ملی بر حفظ و توسعه امنیت ملی موجود در ایران؛ حفظ حداکثری انسجام در مقابل امریکاییها؛ حفظ وحدت ملی و  اجماع ملی بر روند قدرت یابی ایران در منطقه؛پرهیز از جناحی کردن منافع ملی و حفظ امنیت ملی؛ مطالبه اجرای اقتصاد مقاومتی از دولت دوازدهم و تکیه بر توانایی های داخلی و قدرتهای موجود جامعه.
وی در پایان گفت: ما اگر به این اصول تکیه کنیم و دولت مردان امید به بیگانه نداشته باشد قطعا میتوانیم در این برهه از زمان بر مشکلات فایق آییم.

مسئولان وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا مورد اعتراض قرار نگیرند

به نقل از پایگاه خبری اوشیدا ؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر بنجار به مبحث مهم فلاح و رستگاری پرداخت و گفت: رستگاران چند گروه هستند که شامل عابدان، توبه کنندگان، مجاهدان، اهل ذکر کثیر، دوری کنندگان از بخل و انان که اعمال ارزشمند انجام می دهند می باشد.

وی در خطبه دوم بعد از سفارش به تقوای الهی به روز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در برنامه ششم تاکید بر حمایت از تقویت تولید داخل کردند و دولت در چهار سال اینده باید روی این مبحث برنامه ریزی دقیق کند.

حجت الاسلام پارسا با بیان اینکه نباید هر چند مدتی بشنویم فلان کارخانه قدیمی ورشکست شده، تصریح کرد: بانکها به جای پرداخت سود و دلالی با تزریق پول از صنایع کوچک حمایت کنند.
امام جمعه شهر بنجار خاطرنشان کرد: چرا با وجود زیر ساختهایی از قبیل برق و اب و جاده اغلب شهرکهای صنعتی منطقه غیر فعالند و چرا به جای حمایت از تولید داخل جلوی واردات بی رویه کالاهای خارجی گرفته نمی شود.

وی بیان کرد: مسئولین وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا مورد اعتراض مردم و ائمه جمعه قرار نگیرند چرا که بارها عرض کردیم خط قرمز ائمه جمعه عمل به رهنمودهای حضرت آقا و منافع مردم است.
امام جمعه بنجار اضافه کرد: هر جا دیدیم کوتاهی می کنند اول تذکر می دهیم، دیدیم اهمال می کنند مسئله را تریبونی می کنیم تا مشکلات مردم برطرف شود.
 
وی روز مقاومت اسلامی سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه را گرامی داشت و تاکید کرد: قطعا ثمره مقاومت پیروزی خواهد بود.

حجت الاسلام پارسا سالروز ورود ازادگان به میهن اسلامی در سال ۶۹ را گرامی داشت و بیان کرد: مجاهدات و ایثارگریهای انها بود که به این اقتدار و شکوه رسیدیم و باید قدر ازادگان و ایثارگران را بدانیم.

باید همه ظرفیت های داخلی برای پیشرفت کشورمان بسیج شوند

به نقل از دلگان پرس ، حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری امام جمعه موقت دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: دولت دوازدهم با برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رسما وارد یک دوره چهار ساله دیگری برای خدمت به مردم شریف ایران شده است.

وی تصریح کرد: از الان به بعد فصل همدلی و همکاری و خدمت در فرصتی دیگر که مردم کشورمان با رای خود و رهبر معظم انقلاب با تنفیذشان بوجود آوردند، برای دولت دوازدهم آغاز شده است.
امام جمعه موقت دلگان عنوان کرد: در شرایط کنونی منطقه وجهان و آرایش پنهان و آشکار دشمنان قسم خورده کشورمان بیش از گذشته آشکار شده است، باید همه ظرفیت های داخلی برای پیشرفت ایران بسیج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری اضافه کرد: دولت دوازدهم باید باعث ایجاد یاس و ناامیدی برای بدخواهان و دشمنان نظام اسلامی باشد که همواره آرزوی پوچ نابودی نظام اسلامی ما را در سر می پروراند.

وی با بیان اینکه دشمنی که با خیال واهی خود و با سوء استفاده از برخی از جریانات پس مانده از فتنه های سابق که با کلیت نظام مشکل دارند، سعی دارد در گلوگاه های تصمیم ساز کشور نفوذ بکند، ادامه داد: و هدف مسئولان را از وظایف اصلی باز دارند و به مسئله های فرعی سوق بدهند.

امام جمعه موقت شهر دلگان بیان کرد: لذا باید به این نکته توجه کرد که رمز موفقیت دولتمردان دولت دوازدهم قطعا در تشخیص درست اوضاع و اینکه به فشارهای همه جانبه دشمنان ملت مسلمان ایران تن ندهند.
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید به توصیه های رهبر انقلاب توجه کند، خاطرنشان کرد: نهادینه سازی مردم سالاری دینی، تکیه به مدیریت جهادی و انقلابی و همچنین استفاده از مدیران مبتکر و توانمند سه توصیه رهبر انقلاب به دولت دوازدهم است.

دولت وظیفه مند است به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند/ آزادگان سرافراز ستارگان درخشان در طول تاریخ هستند

به نقل از شستون ، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در جمع نمازگزاران جمعه خشنودی و انجام دستورات الهی را والاترین موضوع برای انسان برشمرد و به مسلمانان توصیه کرد تا در زندگی دقت داشته باشند تا دچار پشیمانی و بدبینی نشوند.

وی در خصوص تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری گفت: جانشینی خلف صالح امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب که راه و منش و روش امام را ترویج داده اند، همچنان در این مسیر قدم برداشته اند که برای دشمن به دلیل طمع هایی که به کشور دارد، ناخوشایند است که با وجود و حضور مقام معظم رهبری انقلاب به عنوان پرچمدار انقلاب نقشه هایشان نقش بر آب شد.

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه دشمن از حضور مردم در تمامی صحنه های انقلاب رنج می برد، اضافه کرد: هر زمانی و هر مکانی که دشمن قصد توطئه و نفوذ را در کشور داشته است مردم با حضور موثر و باشکوه خود، اهداف شوم دشمن را خنثی کرده اند.

حجت اسلام و المسلمین بامری گفت: دولت مردان به رهنمود ها و راهبردهای مقام عظمای ولایت توجه و دقت ویژه ای داشته باشند تا مبادا بی توجهی های نسبت به این مسائل صورت گیرد، وعده های که در زمان تبلیغات انتخاباتی به مردم  داده اند فراموش نکنند، وظیفه مند هستند که به وعده ها و گفته های خود عمل کنند.

وی افزود: دولتمردان به رهنمودهای مقام معظم رهبری که در دیدار های مختلف و همچنین مراسم‌ تنفیذ به آنان در زمینه اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، روحیه جهادی، مقابله با استکبار، فقر و بی پولی داشته اند، توجه داشته باشند و از تجربه چهار ساله ای که داشته اند برای سرانجامی بهتره بهره گیری کنند.

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه بنیه انقلاب اسلامی هم در راستای بندگی خدا و هم درراستای استکبار ستیزی است، خاطر نشان کرد: از دولتمردان انتظار می رود که مقابل استکبار با قدرت و عظمت ایستادگی کنند چرا که این ایستادگی  راه برون رفت و پیروزی مقابل آنان است.
 
حجت الاسلام و المسلمین بامری اذعان داشت: در مراسم روز تحلیف بعضی از نمایندگان و دولت مردان آنچه را که شایسته نظام جمهوری اسلامی بود عمل نکردند و شایسته یک نماینده مجلس که با روحیه جهادی و اعتقاد به مسیر حق به مجلس پا گذاشته اند نیست که برای گرفتن عکس از سر و کول همدیگر بالاروند.

وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  باید راه و ارزش های خود را راه شهدا و امام بدانند، تصریح کرد، حقانیت خود را در مسیر قرآن و تابع الهی بودن بداند، این مباحث به دور از شأن یک نظام الهی است که در دل آن شخصیت های باشند که این‌چنین عمل بکنند.

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: از مسئولین انتظار می رود تا از صنایع کوچک حمایت کنند چرا که معنای اقتصاد مقاومتی در فعال کردن صنایع کوچک است تا فقر و بیکاری از بین برود. حجت الاسلام و المسلمین بامری در خصوص روز مقاومت گفت: در دنیای اسلام، استکبار،  کشور و حکومتی را در یکی از بهترین مکان ها به اسم اسرائیل برای قدرتمند کردن و چشم زخمی و تضعیف مسلمانان احیا کردح که از بدو این خلقت شوم، تاخت و تازه ها و جنایت های را شروع کرده که این جنایات تا به این زمان ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اینکه اسرائیل دارای لشکر و ارتش قدرتمند بود، اضافه کرد: اما گروهی اندک با توکل بر خداوند و ایمانی راسخ، این قدرت پوشالی را در مدت ۳۳ روز خوار و ذلیل کردند.
وی آزادگان و اسرا را ستارگان درخشان در طول تاریخ برشمرد و گفت: آزادگان در مدت اسارت رسالت خود را به خوبی انجام داده اند و مقابل شکنجه ها، شایستگی و بردباری به خرج داده اند که هر فردی با آنان برخورد می کرد یاد خدا می افتاد و در آنجا حافظ نظام و ارزش های انقلاب و دلداده به امام و راه امام بوده اند.

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه آزادگان سرافراز نمادی از مقاومت و ایثار هستند، ادامه داد: در طول دفاع مقدس برای کیان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دین و دیانت مجاهدت کرده اند که ما قدر دان  آزادگان و اسرا هستیم که پرچمدار راه حق، حقیقت و ایثار، مقاومت و شجاعت هستند.
 
منطقه سیستان دچار قهر سیاسی شده است/دولت وعده های خود را فراموش نکند

به نقل از  ندای هیرمند؛ نماز جمعه این هفته شهرستان هیرمند به امامت حجت الاسلام ابراهیم گزمه در مصلی الغدیر برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه های این هفته از نماز جمعه گفت: اگر امام خمینی (ره) در سال 1357 تصمیم به برخواستن علیه رژیم شاهنشاهی نمی کرد اکنون حکومتی ظالم و ستمگرانه بر ایران حاکم بود لذا اکنون نیز خواص باید تصمیمات جدی برای حفظ این انقلاب اسلامی بگیرند، چه بسا که اگر خواص در این راه به موقع عمل نکنند کربلاهای دیگری پیش رو خواهد بود.

وی افزود: دولت امروز موظف است که به وعده هایی که داده عمل کند؛ آنچه امروز در فضای سیاسی کشور رصد می شود، زمینه سازی دولت برای خالی کردن شانه از زیر بار مسئولیت و وعده هایی که در دوران انتخابات به مردم داده بود است.

خطیب جمعه هیرمند خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور در جایی اعلام می کند که اقتصاد مقاومتی از دست دولت خارج است، در صورتی که وظیفه اصلی دولت ایجاد اشتغال و آماده سازی زیرساخت های اقتصاد مقاومتی است، دولت از کارآفرینان حمایت کند تا در آینده تهدید شغلی نشوند.

حجت الاسلام گزمه با بیان اینکه دولت باید معیشت مردم را در نظر بگیرد گفت: دولت برنامه خود را برای ملت ایران روشن سازی کند، افرادی که امروز در کابینه قرار دارند باید حتی از یک روز فرصت خود نیز استفاده کنند و برای مردم ایران مفید واقع شوند.

خطیب جمعه هیرمند خاطرنشان کرد: در منطقه سیستان برخی از افراد بعد از انتخابات دچار قهر سیاسی شده اند؛ در کنار آنها نیز برخی از افراد وابسته به آنها از مردم و نماز جمعه قهر کرده اند، در صورتی که یک مدیر موفق باید در میان مردم قرار گیرد و مشکلات جامعه را از نزدیک درک کند.

وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه در اختیار آنهاست تا برنامه ها و عملکرد خود را به مردم اعلام کنند، مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده اند که دولت باید نقد پذیر باشد، اما برخی ها این نقد پذیری را با قهر سیاسی عوض کرده اند.
 
حجت الاسلام گزمه بیان داشت: مردم نیازی به حضور شما ندارد، این یک مدیر موفق است که به مردم نیاز دارد، چرا امروزه از مردم باید برخی ها فاصله بگیرند و از پشت میز خود تکان نخورند، مگر تنها در هفته دولت باید عملکرد دولت را مشاهده کرد.

خطیب جمعه هیرمند افزود: نقد از دولت دلسوزانه است، از طرفی رئیس جمهور قول جوان شدن کابینه را می دهد، اما اکنون نه تنها جوان نشده بلکه یک سال هم کابینه جدید پیرتر شده است.
وی تصریح کرد: امروز جبهه استکبار به دلیل شکست های سنگینی که تروریست ها در عراق و سوریه خورده اند دیوانه شده است ، شنیده می شود که برخی ها از حامیان تروریست ها به ایران واسطه می فرستند تا آنها را از باتلاق جهالت بیرون بکشند.

امام جمعه هیرمند ضمن محکوم کردن حمله تروریستی ولایت سرپل افغانستان گفت: ما برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هزینه های سنگینی پرداخت کرده ایم، جوانانی در این راه به شهادت رسیده اند که از آنها امروزه به عنوان قهرمانان میهن یاد می شود.

وی با بیان اینکه اوضاع فرا منطقه امروزه متشنج شده است گفت: برخی از کارشناسان سیاسی داخلی و خارجی معتقد هستند که ترامپ برجام را تا سه ماه دیگر از بین خواهد برد؛ ترامپ امروزه کره شمالی را تهدید به بمب هسته ای می کند، و از طرفی کره شمالی نیز همین تهدید را برای آنها در نظر گرفته است، امیدواریم که این دیوانه بازی های ترامپ جنگ جهانی جدید را در منطقه به پا نکند.

خطیب جمعه هیرمند گفت: رکود اقتصاد و بیکاری امروزه به دلیل تحریم ها نیست بلکه مدیریت در کشور ضعیف است ، اگر یک مدیر جهادی  با تفکر انقلابی بر سر کار باشد ، این معضلات به مراتب کمتر خواهد شد، امیدواریم که بعد از تعویض کابینه استانداران، فرمانداران و بخشداران جدیدی با تفکر جهادی نیز بر سر کار آیند زیرا به وضعیت معیشت در منطقه سیستان توجه نمی شود.

حمایت از صنایع کوچک برای رسیدن به تولید و اشتغال گامی به سوی اقتصاد مقاومتی است

به نقل از چهاربهاران، حجت السلام والمسلمین جعفر احمدی با اشاره به حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: آن چیزی که در جامعه اشتغال ایجاد می کند و طبقات پایین را بهرمند می کند صنایع کوچک هستند که باید دولت این صنایع را تقویت کند که علاج رکود اقتصادی همین صنایع کوچک هستند

وی ادامه داد: مسئولین باید به تبین اهمیت بومی سازی این صنایع بپردازند.
وی افزود: در تمامی کشور تقریبا کارگاه های کوچک و صنایع کوچک رو به تعطیلی هستند و این یک خطر بزرگ است.

امام جمعه موقت چابهار گفت: این درحالی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند" که دشمن وارد جنگ اقتصادی شده است صنایع کوچک درحال تعطیلی است و و واردات افزایش یافته است."

حجت السلام احمدی بیان کرد: ایشان در همین راستا به دولت مردان توصیه کردند در عرصه اقتصاد باید جواب کوبنده به دشمنان بدهند.

 خطیب موقت نماز جمعه چابهار در خصوص برجام تصریح کرد: درجواب به گفته های امریکا که هر از چند گاهی برجام را پاره می کنند باید جواب کوبنده داد و گوش به فرمان رهبری و رهنمود های ایشان می بایست حرکت کرد.

حجت اسلام والمسلمین در ادامه خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه خاطرنشان کرد: مردم باید تقوا پیشه کرده و با داشتن تقوا برای هر امری برنامه ریزی و اقدام کنند و لازمه برخورداری از برخی نعمت های خدادادی داشتن تقوا و پیروی کردن از اوامر الهی است.

سلفی با یک خانم غربی فقر فرهنگی نمایندگان را نشان داد

به نقل از ندای هیرمند؛حجت الاسلام مهدی محمد قاسمی امام جمعه شهرستان نیمروز در خطبه های این هفته از شهرستان نیمروز گفت:  فقر فرهنگی در بین بعضی از نمایندگان مجلس ایران باعث شد تا بی حرمتی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا شود.

وی افزود: نمایندگان چگونه برای یک عکس گرفتن شان خود را در مجلس پایین آوردند و خود را سوژه رسانه های غربی کرده اند، آیا از خون شهدا شرم نکردند ؛ آیا به عزت اسلام و ایرانی فکر نکردند مگر این عزتها به سادگی به دست آمده بود که این چنین آبروی ایران را در مقابل خبرگزاریهای خارجی بازیچه خود قرار دهند.
 
خطیب جمعه نیمروز ضمن محکوم کردن جنایات وحشایانه ولایت سرپل افغانستان بیان داشت: همه ی جوامع اسلامی باید این جنایات وحشیانه را پیگیری کنند تا تروریست های مزدور آمریکا دیگر به خود اجازه به شهادت رساندن جمعی از شیعیان این کشور را ندهند.
حجت الاسلام محمد قاسمی تصریح کرد: مسئولین راه را برای کارآفرینان هموار کنند، و تا جایی که امکان دارد از صنایع کوچک حمایت کنند تا در آینده ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان اقتصاد کشور نیز تحولی داشته باشد.
حجت السلام والمسلمین حاج آقای قاسمی  نمایش صبر پدران و مادران را در روز بازگشت آزادگان ستودنی دانست و افزود : مجاهدت و صبوری آزادگان باعث شد تا عرق شرم بر پیشانی دشمنان اسلام بنشیند این روز را باید گرامی داشت و به تمامی آزادگان تبریک گفت.

بازدید از مراکز نظامی با هیچ یک از موازین حقوقی جهان مطابقت ندارد/ تنها راه نجات از بحران اقتصادی باور و عمل به اقتصاد مقاومتی است

به نقل از پایگاه خبری اوشیدا ؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان در خطبه های این هفته شهر علی اکبر عنوان کرد: هفته گذشته خبرگذاری آسوشیتدپرس طی گزارشی مدعی شد که آمریکا بدنبال بازرسی از سایت های نظامی ایران برای ارزیابی توافق هسته ای است، این رسانه آمریکایی در گزارش خود آورده بود که ترامپ برای خروج بدون هزینه از برجام به گزینه های مختلف متوسل شده که یکی از آنها اعمال فشار برای بازرسی از تاسیسات نظامی ایران است و اگر ایران با بازرسی ها مخالفت کند، ترامپ پشتوانه ای قوی بر این ادعا خواهد داشت که ایران درحال نقض برجام است و شکست توافق برجام را بر گردن این کشور خواهد انداخت.

وی افزود: نیویورک تایمز از دیگر رسانه های معتبر آمریکا هم با تایید این گفته ها می نویسد که آمریکا در حال مطرح کردن درخواست دسترسی به پایگاه های نظامی ایران با بازرسان بین المللی در وین است این ادعا رسانه های آمریکا مبنی بر اینکه هیئت حاکمه آمریکا قصد دارد برای اعمال فشار بر ایران از مراکز نظامی بازدید کند در شرایطی است که نه توافق برجام و نه در هیچ قطعنامه ای به هیچ وجه مفادی دال بر ضرورت و اجازه بازدید از مراکز نظامی ایران درج نشده و مقامات و مسئولین کشور در این موضوع که مرتبط با حیطه محرمانه امنیتی و دفاعی و بسیار حساس هستند.

حجت الاسلام اشرفیان تصریح کرد: آمریکایی ها خود می دانند نه جرئت این کار را دارند و نه احدی به انها اجازه ای خواهد داد، الحمد الله ما با همه سلایق و تفکرات مختلف در این زمینه مسائل امنیتی و دفاعی کشور همصدا هستند و اجازه نفوذ بیگانگان را نمی دهند چرا که همه می دانند اجازه بازدید یعنی جاسوسی آمریکا به بهانه مسائل هسته ای، جاسوسی آمریکا از سایر کشور ها مسبوق به سابقه است که نمونه بارز آن لیبی و عراق است که بهانه بازرسی از مراکز هسته ای و نظامی و خلع سلاح هرچه توانستند اطلاعات جاسوسی به دست آوردند و در اولین حمله بسیاری از مراکز نظامی و تسلیحاتی آنها را نابود کردند.

امام جمعه شهر علی اکبر خاطرنشان کرد: آنچه که مسلم است هیات حاکمه آمریکا برای توجیه خروج خود از آمریکا به بهانه های واهی است که بازدید از مراکز نظامی ایران و مخالفت ایران همان هزینه و بهانه خروج از برجام است در حالی که قرار داد ما با ۱+۵ موسوم به برجام فقط به تاسیسات هسته ای است و بس.

وی ابراز کرد: چون آمریکا در مورد برجام بد عهدی های زیادی نشان داد ممکن است نظام ما از ان پی تی هم خارج شود چه برسد به اینکه اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را بدهد بازدید از مراکز نظامی و محرمانه ایران با هیچ یک از موازین حقوقی جهان و کنوانسیون های جهانی مطابقت ندارد.

امام جمعه شهر علی اکبر اضافه کرد: فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای در ۳۰ اردیبهشت سال ۹۴ در دانشگاه افسری فرمودند ما اجازه نمی دهیم از هیچ یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی از سوی بیگانگان صورت بگیرد، ما اجازه نمی دهیم به حریم دانشمندان هسته ای ما و دانشمندان هر رشته ای حساس و مهمی اندک اهانتی بشود لذا انتظارات مسئولین دستگاه دیپلماسی هم با قاطعیت در مقابل گزافه گویی و زیاده خواهی های آمریکا واکنش مناسب نشان بدهند و وقتی شکست برجام را همه مسئولان از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تا مسئولان اقتصادی دولت اذعان می کنند باید همه توان و قدرت را بر تقویت توان داخلی و باور به اقتصاد مقاومتی گذاشت.

وی در ادامه گفت: دولت دوازدهم با پشت سر گذاشتن مراسم تنفیذ و تحلیف به فضل الهی وارد یک دوره چهار ساله دیگر برای خدمت به میهن اسلامی و مردم شریف ایران شد که جای توفیق خدمت به نظام مقدس اسلامی و مردم عزیز را خدمت ریاست جمهور تبریک عرض کنم و از این پس همانطور که بارها ریاست جمهور اعلام کردند فصل همدلی و همکاری و استفاده از همه ظرفیت های داخلی برای پیشرفت و تعالی کشور است.
حجت الاسلام اشرفیان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام روحانی برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری به تبیین اولویت وسه جهت گیری دولت آینده اشاره فرمودند که شامل پرداختن به مشکلات مردم بویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی، تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملت ها و دولت ها و ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه طلبان می باشد.

وی افزود: هر کدام از این جهت گیری ها راهبرد دقیق نظام در خدمت به مردم و سیاست های کلان ارتباطی دفاعی جمهوری اسلامی است، اینکه مقام معظم رهبری اولویت مهم کشور را مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیان می کند و بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید می کند بدین جهت است از بطن جامعه و زندگی مردم خبر دارد برای اینکه فقر و بیکاری ریشه همه فساد هاست و تنها راه نجات از بحران اقتصادی باور و عمل به اقتصاد مقاومتی است که مهمترین شاخصه آن مبارزه جدی با قاچاق و جلو گیری از واردات بی رویه و تقویت کارگاه های صنایع تولیدی داخل کشور است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور فرمودند اتحاد ملت را مهم بشمارید و مراقب باشید التهاب آفرینی و دودستگی مضر میان مردم ایجاد نشود از نظرات مخالف آشفته نشوید زیرا در کار ها و وظایف سنگین نقص وجود دارد و باید با پذیرش و عمل انتقادی اجازه بدهید منتقدین دیدگاه های خودشان را بیان کنند وقتی رئیس جمهور باید قدرت شنیدن نقد را داشته باشد و شرح صدر داشته باشد به طریق اولی استاندار و فرماندار باید خود را بیشتر در معرض آراء و نظرات مردم قرار بدهند.

امام جمعه شهر علی اکبر تصریح کرد: ائمه جمعه اگر موضوعی و مشکلی را مطرح می کنند از سر مخالفت و تقابل با دولت نیست بلکه به نمایندگی از مردم یک منطقه حرف دل مردم را فریاد می زنند باید مسئولین اگر قصد خدمت به مردم را دارند خود بی واسطه بروند بین مردم در مناطق و محلات و روستا های مختلف از نزدیک مشکلات را ببینند و ازمردم بشنوند و آمار های کاغذی اکتفا نکنند چکیده مطالبات مردم و ائمه جمعه دو چیز است اتمام پروژه های روی زمین مانده و عمل به وعده هایی که مردم دادید.

حجت الاسلام اشرفیان بیان کرد: تغییر مسئولین ناکارآمد افرادی که در این مدت نشان دادند توانایی و هنر خدمت به مردم در مسئولیت های خطیر را ندارند ، افرادی توانمند و بومی قرار دهیم با همان تفکر و صلایق سیاسی خودتان ما با عقاید سیاسی و احزاب هیچ مشکلی نداریم همه فرزندان همین ملت هستند و زیر چتر نظام مقدس اسلامی هستند اما امروز همه با توانمندی دست به دست هم بدهیم و جهاد کشور را بسازیم و آرامش را در جامعه حاکم کنیم نه اینکه دو قطبی کاذب بین ملت ایجاد کنیم بیاید دولت جدید را به معنای واقعی شروع کنید و استان را بر اساس مشکلات تقسیم کنید.

وی در پایان گفت: خبر سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به عنوان هدیه به این استان مسرت بخش بود این اعتبارات شرط ثمر دهی آن است که امید واریم در همه جهات مورد توجه قرار بگیرد اگر فقر فرهنگی ساماندهی حل شود قطعا فقر مادی هم به حد اقل می رسد مسایل فرهنگی زیر بنای اصلی هر جامعه است و اخلاق و سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه می کند . مسایل فرهنگی همیشه مظلوم ترین پروژه تاریخ بوده است و متاسفانه گاهی مسایل حاشیه ای و فرعی جای مسائل اصلی و فرهنگی را می گیرد.

تحلیف رئیس جمهور دوازدهم، یک مراسم همدلی بود/ رژیم آل سعود جنایات بیشماری را در منطقه عوامیه عربستان مرتکب می شود

به نقل از دلگان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری امام جمعه جلگه چاه هاشم به جنایت رژیم آل سعود در منطقه شیعه نشین عوامیه عربستان اشاره کرد و گفت: بعد از شهادت شیخ نمر، دولت عربستان سعودی جنایات بیشماری را در این منطقه مرتکب می شود.

وی با بیان اینکه شیعیان بیش از 15 درصد جمعیت عربستان سعودی را تشکیل می دهند، تصریح کرد: رژیم پلید آل سعود ده ها نفر از شیعیان را به شهادت رسانده و خانه های بیشماری از شیعیان را ویران کرده است.
امام جمعه جلگه چاه هاشم با تاکید بر اینکه حکام ظالم سعودی باید از وضعیت دیکتاتورها و سرگذشت آنان عبرت بگیرند، اظهار کرد:دلیل جنایات گسترده آل سعود در منطقه شیعه نشین عوامیه، اعتراضات گسترده مردمی در این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری در ادامه به مراسم تحلیف حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دوره دوازدهم در مجلس شورای اسلامی اشاره و عنوان کرد: این یک مراسم همدلی بود.
امام جمعه جلگه چاه هاشم با تاکید بر اینکه هیات های سیاسی از کشورهای مختلف در مراسم تحلیف حضور داشته اند، ادامه داد: در واقع مراسم تحلیف یک موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

برای فعالیت در بازارچه های مرزی باید از هفت خوان رستم عبور کرد

به نقل از ندای هیرمند؛  نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام حسن خدری امام جمعه شهرستان در مصلی الغدیر برگزار شد.

امامت حجت الاسلام حسن خدری امام جمعه شهرستان زهک گفت: زمانی کسی را می توان گفت اهل تقوی است که نفس خودش را از محاسبه دو شریک بیشتر مورد محاسبه قرار دهد و روزیی که می خورد بداند از کجا آمده زیرا محاسبه روز قیامت محاسبه بسیار سختی است و همه وعده های خداوند هم حق است و به وعده های خود عمل می کند.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو به روز شنبه 21 مرداد روز صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: امروز در منطقه سیستان صنعتی در کار نیست اما این اتفاق باید بیفتد که صنایع کوچک راه اندازی شود، شهرک های صنعتی منطقه سیستان تعطیل هستند وقتی یک شهرک صنعتی ایجاد می شود ولی مسیر قانونی آن هموار نشود معلوم است صنایع کوچک راه نمی افتد، خیلی از افراد در منطقه سرمایه گذاری کرده اند مثل مرغداری ها ولی امروز ورشکست شده اند، بنابراین سرمایه های خودشان را در جاهای دیگر هزینه می کنند تا سود بیشتری ببرند.

امام جمعه زهک خاطر نشان کرد: در بحث مرز و واردات دام وقتی مجوز واردات دام صادر شد هزینه هایی از مردم دریافت می شد که برایشان صرف نمی کرد، وقتی بازارچه های مرزی بازگشایی می شود باید هفت خوان رستم را رد کنند که بتوان چیزی وارد کرد ما روز صنایع کوچک را گرامی مداریم اما در این زمینه باید گامهایی برداشته شود.

وی با اشاره به 23 مرداد پیروزی عزتمندانه حزب الله در جنگ 33 روزه بر اسرائیل گفتند: جنبش حزب الله لبنان نه لشکر بلکه یک جنبش توانست پوزه اسرائیل را بر خاک بمالد، با تمام توان در مقابل حزب الله ایستاند ولی در 33 روز شکست را پذیرفتند و عقب نشینی کردند.

وی افزود: 25 مرداد ماه روز زیارتی امام رضا(ع) است که توصیه می شود به زیارت آن امام بزرگوار در این روز و روزهای دیگر مشرف و از معنویات و ثواب آن بهره مند شد، همچنین 26 مرداد ماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن است که برای آزدگان عزیز و سرافراز آرزوی سلامتی و تندرستی می نمائیم.

حجت الاسلام خدری در خصوص مراسم تنفیذ ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکیداتی داشتند که باید به آن عمل شود، ایشان اجرای احکام الهی و ایجاد وحدت را از مهمترین وظایف دولت برشمردند، ما نباید فضای جامعه را دوقطبی کنیم، کسی که متولی اجرایی دولت در سیستان و بلوچستان است باید بتواند و این توانمندی را داشته باشد که بتواند این مهم را جامعه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری افزود: متاسفانه مدیر ارشد دولت در استان تاکنون نتوانسته اینگونه عمل کند، آقایانی که از جای دیگر بلند شده اید و می خواهید به ما درس بدهید پدران و پدربزرگان ما در بحث وحدت از شما با سوادتر هستند، شما نمی توانید برای ما تکلیف تعیین کنید وقتی پدران ما در طول سالها در کنار برادران اهل سنت و بلوچمان زندگی مسالمت آمیز و ازدواج های فامیلی داشته اند.

امام جمعه زهک گفت: وقتی از شما سوالی پرسیده می شود، چرا بیراهه می روید؟ تمام مدیران ارشد ما باید بومی باشند، بومی به معنای اینکه تلفیقی از بلوچ و سیستانی، شیعه و سنی باشند، جناب آقای استاندار شما از دو قطبی کردن جامعه بپرهیزید رفتارهای شما باعث می شود دو قطبی ایجاد شود، ما به شما این حق را نمی دهیم وقتی از شما مطالبه ایی انجام می شود بگوئید بقیه دارند اینکار را انجام می دهند.
وی ادامه داد: اولین مدیر ارشد سیستانی در استان جناب آقای دکتر دهمرده اولین سفر کاری خودشان را به منطقه بلوچستان قرار دادند در صورتی که سایر مدیران اینکار را نکرده بودند، اولین مدیر از براردان اهل سنت را آقای دکتر دهمرده برای خود تعیین کردند، مقام معظم رهبری تاکید بر وحدت دارند، رئیس جمهور تاکید بر وحدت دارند ولی متاسفانه در استان اینگونه عمل نمی شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: باید در مقابل گستاخی های اخیر آمریکایی ها ایستاد، باید در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و ترامپ ایستاد و اجازه نداد که بیش از این به ملت ما فشار بیاورند.

خطیب جمعه زهک با اشاره به حوادث رخ داده در منطقه خصوصا عوامیه عربستان سعودی تصریح کرد: شهر عوامیه را مثل شهر موصل در عراق تخریب و تعداد زیادی از شهروندان را شهید کرده اند، کسی حق کسب و کار ندارد چرا صدای سازمانهای جهانی و حقوق بشری در نمی آید، چرا وقتی در میرزا اولنگ افغانستان داعش و طالبان تعداد زیادی از شیعیان و خانواده های آنان را مورد تهاجم قرار می دهند کسی صدایش در نمی آید، چرا وقتی در یمن جنایاتی انجام می شود چشم خود را بر روی آن می بندند؟ این اتفاقات درسهایی برای ما دارد که ما باید از نظام خودمان در مقابل هجمه  های بیگانگان دفاع کنیم و ظرفیت کشور را به کار بگیریم تا مشکلات را برطرف کنیم.

قدرت موشکی و هسته‌ای ایران یک عظمت در دنیا محسوب می شود/توصیه‌های رهبر انقلاب، دستورالعمل اجرایی برای دولت دوازدهم است

به نقل از تفتان ما ؛ حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: خداوند متعال با عنایت خود عبادت تمامی مسلمانان را قبول و شفای عاجل برای تمامی بیماران عطا فرماید و همه مسلمانان را به سوی تقوای الهی هدایت کند.

وی با اشاره به فرمایشات و سخنان گوهربار مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رییس جمهور، گفت: این توصیه ها مشنور راه دولت دوازدهم است و اگر چنانچه دولت به این توصیه ها و تذکرات عمل کند در پایان دولت می تواند مشکلات کشور و مردم را حل و مرتفع کند.

حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه دولت دوازدهم باید مسئولیت را امانتی از طرف مردم بداند و در حفظ این امانت کوشا باشد، تصریح کرد: : دولت باید به مشکلات مردم و نیروهای مؤمن و انقلابی توجه کند، حتی اگر با نوشته‌ها و انتقادات به آن‌ها نیش بزنند، چراکه این نقدها از روی تکلیف است‌‌.
وی با اشاره به تایید وزیران توسط مجلس، بیان کرد: نمایندگان لازم است برای تایید وزرای پیشنهادی به صلاح مردم دقت کنند و صلاحیت و توانمندی وزیران را احراز کنند تا کابینه ای بدون کاستی ها و مشکلات شکل بگیرد.
امام جمعه شهرستان خاش با اشاره به اتفاقات منطقه، افزود: حضور استکبار جهانی در منطقه جهت سرکوب داعش نیست بلکه این حضور به دنبال کمک و نجات به گروه تکفیری داعش است و این اقامات با برنامه ریزی کامل و دشمنی با انقلاب و مسلمانان در حال اجراء و آمریکا تنها به فکر منافع شخصی خود است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی همواره به دنبال بهانه جویی در برابر سپاه پاسداران است ولی  لازم است بدانند که نیروهای سپاه و انتظامی با موشک های بالستیک همیشه آماده هستند و اعلام می‌داریم شما دشمنان باید خواب ها و رویاهای که برای سپاه دارید را به گور ببرید و سپاه ما و سردار سلیمانی خاری در چشم استکبار جهانی است.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به هفته خبرنگار، بیان کرد: خبرنگاری شغلی خطیر، حساس و مسئولیت پذیر است و خبرنگار باید صراحت، تعهد و صداقت در انعکاس وقایع داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان خاش با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی های یک خبرنگار تعهد انقلابی و حق طلبی است، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) فرمودند که حق را بگو و در راه خدا از هیچ ملامت‌گویی نهراسید.
وی  بابیان اینکه حق گویی، حق طلبی و حق محوری از مهمترین ویژگی های یک خبرنگار شجاع و نترس است، اذعان کرد:خبرنگاران بعنوان رابط میان مردم و مسئولان و قشر دلسوز و سخت کوش در جامعه عملکرد موفق و تاثیرگذاری دارند و کار و تلاش خبرنگاران نوعی ایثار و فداکاری است زیرا این قشر موثر در جامعه از حقوق و مزایا محرومند و با از خودگذشتگی برای حل مشکلات مردم خدمت می کنند.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور ایران اسلامی، اظهار کرد: آزادگان مایه سرافرازی کشور هستند و از مسئولان توقع داریم که عزت و آقایی آزادگان را حفظ کنند، زیرا آنها در سختی‌ها استقامت کردند و در مقابل دشمن تسلیم نشدند و تهدیدها، فشارها و شکنجه‌ها را تحمل و عزت خود را حفظ کردند.
 

استان همدان
حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در نماز جمعه اسد آباد:
فتنه خط قرمز نظام است/نمایندگان مجلس به جای رفع حصر فتنه گران به مشکلات مردم برسند
آیت الله غیاث الدین طاها محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت:  یکی از نام های خدا سلام است، خدای تعالی چتر سلامت را از عزل تا ابد بر سر مخلوقات پهن کرده است.

وی ادامه داد: اگر سلامت همه جانبه انسان به دست آمد سایر مخلوقات خدا هم در سلامت هستند، سلامت انسان به ظلم تبدیل شد تمامی موجودات هم به مشکل بر میخورند.

آیت الله محمدی ادامه داد: در کشور ما درسال چه تعداد نوزاد ناقص متولد می شوند.

خطیب نمازجمعه همدان تصریح کرد: افراد در همه بیماری های جسمی اجازه سقط نوزاد را ندارد.

وی ادامه داد: بعضی موارد هست که یا فرزند و یا مادر باید بماند.

آیت الله محمدی گفت: بعضی بچه ها به دلیل اشتباهات پدر و مادر به خوی و خصلت بدی مبتلا می شوند و هنگام تولد با عیوبی به دنیا می آیند و سلامت تولد ندارند.

وی ادامه داد: از وقتی که پدر و مادر غذا میخورد تا وقتی که نطفه میشود تاثیر دارد اینجا تکلیف پدر و مادر ها سنگین است.

وی گفت: آن منافقینی که ۱۷هزار بی گناه را به رگبار بستند یا لقمه یا نطفه یا شیر حرام خورده اند.

وی تاکید کرد: قدیم به شدت مراقب بودند مکروهات هم انجام نمیدادند.

آیت الله طاها محمدی بیان کرد: آن منافقی که روز عاشورا مواد منفجره به حرم امام رضا بر و حدود چند صد نفر زخمی شدند آن منافق سلامت تولد ندارد.

وی تصریح کرد: یک وقت پدر و مادر تمام دستورات خدا را رعایت میکنند میشود شهید بهشتی و میشود یک ملت، آیا هیتلر و ادیسون دو انسان متفاوت که کنار یکدیگر قرار نمیگیرند کدامیک سلامت تولد داشتند.

آیت الله طاها محمدی بیان کرد: آن منافقی که روز عاشورا مواد منفجره به حرم امام رضا بر و حدود چند صد نفر زخمی شدند آن منافق سلامت تولد ندارد.

وی تصریح کرد: اگر پدر و مادرها رعایت نکنند بچه قاتل و ترو ریست میشود این در حالی است که پدرو مادر عالم این شهدا را به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: در عالم پاک تر از وجود رسول الله نیست وقتی خدا تعالی میخواهد وجود حضرت زهرا را ب این عالم بیاورد چهل روز باید حضرت خدیجه و پیامبر در قرنطینه باشند.

وی افزود: میگویند چنگیز را شیر گرگ بهش دادند شیر گرگ میخورد و چقدر جنایت می کند.

خطیب نماز جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: آنهایی که خمس مال را نمیدهند و با آن نان میخرند بچه نطفه حلال ندارد.

وی در خطبه دوم اشاره داشت: وقتی خانواده بی بند و بار بودند و انسانیت مفهوم نداشته باشد.

وی گفت: آل سعود در شهر شیعه نشین دارند جنایت میکنند هیچ اتفاقی نمی افتد، چطور یک انسان حاضر نیست پا روی یک مورچه بذارد دیگری میلیون ها نفر را میکشید ، اگر خانواده سالم باشد جامعه سالم می شود.

امام جمعه همدان گفت: عمده ترین بدبختی ها و جنایات دنیا زیر سر حرام زاده ها است.

وی در بخش پایانی سخنانش ، گفت: بعضی نمایندگان آبروی ایران را بردند عارتان نیامد اینقدر خفت عکس گرفتن بازنی که دشمن شماست عکس انداختید.


اسدآباد

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه شهر اسدآباد با اشاره به درسهایی از قران در زمینه آزار و اذیت نسبت به خلق خدا اظهار کرد: دین اسلام نسبت به آزاررسانی و تجاوز به حقوق دیگران ممنوع شمرده و ذکر روایاتی دراین زمینه که مسلمان واقعی کسی است که به دیگران اذیت و آزار نرساند.

وی با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور و تنفیذ ایشان، به توصیه های  جدی رهبری اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر رئیس جمهور به این موارد شد.

امام جمعه اسدآباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: خبرنگاران باید با کمک به حفظ وحدت و عزت ملی و رازداری و امانتداری و عدالت خواهی پایبند باشند.

 وی همچنین با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، جنایات صعودیها در عوامیه را محکوم کرد.

 حسینی مجد با تذکر و گلایه های خطاب به نمایندگان گفت: با توجه به انتخاب اعضای کابینه و ورود نمایندگان مجلس در این انتخاب می طلبد که در چینش این کابینه از یلیقه هلی شخصی و رویه های سیاسی کاری به حساب نیاورند بلکه رضای خداوند و حفظ امانتداری برای دفاع از ارزشها باشد.

وی با اشاره به شکل گیری کمیته ای برای رفع حصر فتنه گران سال 88 در بین نمایندگان مجلس، متذکر شد: فتنه خط قرمز نظام و انقلاب است و مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد که نمایندگان مجلس به آن بپردازند.

امام جمعه اسدآباد افزود: انقلاب اسلامی بالاترین رفعت را در حق فتنه گران داسته و همه بدانند که فتنه گران و حامی آنها با قهر ملت ایران روبرو خواهند شد.


وی با اشاره به گرفتن عکس سلفی نمایندگان مجلس با خانم موگرینی ، گفت: این اقدام نمایندگان افتضاهی در مجلس به بار آورد و حیثیت نظام را زیر سوال برد که باید نمایندگان بیشتر به این موارد توجه کنند.


تویسرکان

«قائم نانکلی» در جمع نمازگزاران تویسرکانی و در سخنرانی پیش از خطبه های امروز گفت: از امام جمعه تویسرکان که در راستای فرامین گوهربار مقام معظم رهبری مبنی بر حضور دانشجویان انقلابی در تریبون های نمازجمعه برای روشنگری و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی برای مردم لبیک گفتند و به جوانان اعتماد نموده و این فرصت را در اختیار بنده  قرار داد، تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: نماز گزاران تویسرکانی هفته گذشته بود که حکم ریاست جمهوری دوازدهم  توسط  ‌مقام معظم رهبری تنفیذ شد، این تنفیذ دارای نکات  و توصیه های بسیار مهمی بود که به صورت دلسوزانه و پدرانه به تمام مسئولان کشوری و لشکری به ویژهدولت مردان کابینه دوازدهم گوش زد شد.

عدم توجه به توصیه های رهبری از هر دشمن خارجی خطرناک تر است

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان افزود: امیداوریم رییس جمهور و دیگر عزیزان کابینه این رهنمود های ولی امر مسلمین جهان را جامعه عمل بپوشانند، توصیه هایی که عدم توجه به آن می تواند برای کشور از هر دشمن خارجی خطر ناک تر باشد.

نانکلی از نکات مهم رهبری در آن دیدار می توان به مواردی تیتروار از جمله؛ "این مسئولیت را امانت بدانید"، "اولویت ها را رعایت کنید"، "با برنامه حرکت کنید"، "اتحاد ملت را مهم بشاریید"، "میان مردم بروید"، "قدر نیروهای انقلابی و پر انگیزه را بدانید"، "از نظرات مخالفین آشفته نشوید"، "درتعامل بین المللی از دشمنان غفلت نکنید"، "در زمینه اقتصادی و فرهنگی قوی شوید" و "به خدا توکل کنید" اشاره کرد.

اولویت اقتصاد مردم است

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید دارند که "اولویت ها را رعایت کنید" کنید، تصریح کرد: یعنی مسئول گرامی دغدغه مردم خرید هوایپما دست چندمی و مرجوعی خارجی با قیمت گزاف نیست اولویت اقتصاد مردم است که رهبری عظیم شان راه حل ان را هم اقتصاد مقاومتی می دانند پس اولویت ها را رعایت کنید و بیشتر به درد مردم برسید.

 مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان در ادامه به جمله ای دیگری از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "میان مردم بروید" هم پرداخت و گفت: حضور در کنار مردم و شنیدن مشکلات و دغدغه مردم یکی از وظایف مسئول است چرا که خادم مردم اند بسیج دانشجویی تویسرکان در همین راستا طبق نظر وانتظارات رهبری معظم که از افسران جنگ نرم ودانشجویان انقلابی دارد.

مسئولان شهرستان بیشتر به فکر این مردم باشند

نانکلی همچنین اظهار کرد: در اردوهای جهادی مطالبه گری وپیگیری مشکلات مردم روستاهای محروم را در نظر دارد و از همین تریبون در خواست می کنم مسئولان شهرستان بیشتر به فکر این مردم باشند، مسئولان باید اشرافی گری را کنار بگذارند و هم مسیر در کنار مردم حرکت کنند فرقی نمی کند در چه سطحی از مسئولیت باشند رییس جمهور و استاندار یا فرماندار یا بخشدار، ارزش پیدا نمی کنید وقتی ببین مردم گرامی نباشید.

آقای نماینده عکس گرفتن با یک کمونیست افتخار نیست

وی در ادامه به اتفاقات تلخ و دردناک وسخیف روز تحلیف  روحانی درمجلس که توسط چند نماینده آن حاشیه های جنجانی اتفاق افتاداشاره کرد و افزود:  آقای نماینده عکس گرفتن با یک کمونسیت افتخار نیست، عکس گرفتن باکسی که از پس و‌پیش جناحین جنجر در قلبمان می کند افتخار نیست، عکس گرفتن با کسی که دارو‌های ضد سرطانی را تحریم کرده و خون مردم رو در شیشه کرده افتخار نیست،  افتخار این است که با رای اعتماد شما به افراد مومن متدین انقلابی و دلسوز کاری ارزنده برای کشور امام زمان (عج) انجام دهید.
نمایندگان سلفی بگیر، عزت مردم را همچون عزت پاستورت از بین بردند

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان تصریح کرد: ضربه ای که شما به پیکره ملت شریف ایران وارد کردید بسیار سهمناک بود، شما عزت وغرور ملی را همانند عزت پاسپورت نابود کردید، آقایان نماینده حالا که عکس های یادگاریتان را گرفتید فکری برای ملتی که نماینده آنان هستید بکنید.

نمایندگان سلفی بگیر عزت را به غرب زدگی فروختند
نانکلی ادامه داد: آقایان نماینده عزت و سرافرازی را به غرب زدگی و اجنبی پرستی فروختید و باعث شرم ساری ایران و ایرانی شدید حیقیت ها را باید گفت و بازهم  آفرین به جسارت نماینده شیراز که به اشتباه خود اعتراف و عذر خواهی کرد، آیا دیگران نمایندگان پیشمیان نیستند؟!

وی تأکید کرد: شرمنده فرزندان شهدای مدافعان حرم هستیم که پدرانشان با دشمنان اهل بیت در حال جنگ هستند، خداوندا فردا چگونه در چشمان منتظر وبیقرار این فرزندان نگاه کنیم وبگوییم آن موقع که پدران شما در حال جنگ با سَلَفی ها بودند عده ای از نمایندگان این ملت با حامیان قاتلان پدرانتان سِلفی می گرفتند.
استان زنجان
آیت الله شیخ علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان:
شکست اسرائیل در لبنان شکست آمریکا بود/انقلاب اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بنا شده است
 آیت الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان، با بیان اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز 25 مرداد ماه به نام روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری شده است، اظهار کرد: یک جامعه صنعتی به لحاظ خصوصیات و ویژگی ها به صنایع کوچک، متوسط و بزرگ تقسم بندی شده است.
وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک سرمایه کم و نیروی کم  نیاز دارد و زود به دست می آید، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه مسائل اقتصادی می فرمایند: مشکلاتی داریم که عمده مشکلات رکود و نبود مسئله اشتغال و بیکاری است و یکی از کارهایی که به طور مشخص مهم است که مسئله رکود و اشتغال را می تواند تا حدودی زیادی علاج کند پرداختن به صنایع کوچک و متوسط در بخش صنعت است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال 95 اشاره کرد و عنوان داشت: رهبری در رابطه با صنایع کوچک می فرمایند: مسئولان عزیر کشور در زمینه مسائل اقتصادی به واحد های تولیدی کوچک و متوسط بپردازند ما چند صد هزار از این واحد ها در کشور داریم اینها را احیا کنند اشتغال به وجود می آید.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه 22 مرداد ماه روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی است ، افزود: انقلاب ما پایاهای اعتقادی و اجتماعی دو شاخص دین و حضور مردم، جمهوریت و اسلامیت وجود دارد که در مردم سالاری دینی خلاصه شده است.
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم نقش تایین کننده ای در انقلاب، تایین سرنوشت جامعه،جهاد و جنگ و دفاع مقدس دارند و مردم در جامعه باید احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: نهاد های اجتماعی مردمی باید همه باهم دست در دست هم برای ساختن ایرانی آزاد، آباد ، مستقل وگل سرسبد منطقه تلاش کنند.
وی با بیان اینکه 23 مرداد سال 85 در دنیای اسلام یکی از روزهای سرنوشت ساز است، اضافه کرد: پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان در مقابل حملات جنایتبار وحشیانه رژیم جعلی اسرائیل در 23 مرداد ماه در تاریخ به ثبت رسیده است.
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه جوانان مسلمان انقلابی زیر نام مقدس حزب الله در مقابل ارتش جهنی رژیم جعلی اسرائیل که می خواستند در عرض سه ساعت جزب الله را نابود کنند 33 روز ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: تحلیل گران دنیا گفته اند شکست خورده این نبرد در ظاهر رژیم جعلی اسرائیل بود ولی در واقعیت شکست خورده سیاست تجاوز کارانه استکبارآمریکا جنایت کار بود.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه 26 مرداد ماه در تاریخ مقاومت انقلاب اسلامی روز برجسته است، گفت: سال 69 سالروز آزادی اسرای رزمنده در زندانهای مخوف رژیم بعثی عراق مایع افتخار کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه آمریکا تلاش می کند ایران را منزوی کند، خاطرنشان کرد: آمریکا در ایران دنبال منزوی کردم ملت ایران است که با ایستادگی و استقامت مردم هرکز به اهداف شوم خود نخواهد رسید.
*حمایت از صنایع کوچک راهگشای رشد صنعت است
حجت الاسلام محمدباقر مقدمی«امام جمعه ایجرود»در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره اینکه دولت دوازدهم به فضل الهی تنفیذ و تحلیف را پشت سر گذاشت،اظهار داشت:دولت دوازدهم وارد یک دوره‌ی مدیریت جدید شده است که این امیدواری وجود دارد ان‌شاءالله مسئولانی که همراه با رئیس‌جمهور محترم و منتخب وارد میدان عمل خواهند شد به وعده های داده شده جامه عمل بپوشانند.
امام جمعه ایجرود با تاکید بر اینکه عمل به راهنمایی ها و توصیه های رهبری همواره راه گشا بوده و اتحاد و همدلی بین ملت ایران هیمنه دشمنان ا در هم می شکند، افزود:
حجت الاسلام مقدمی با اشاره بر اینکه بیست و یکم مرداد ماه سالروز حمایت از صنایع کوچک و بنگاه های کوچک ومتوسط است،ادامه داد: برای ایجاد شغل در کشور و تولید زود بازده حمایت از این صنایع حائز اهمیت است.
خطیب نماز جمعه ایجرود با تاکید بر اینکه تداوم رشد صنعتی نیازمند توجه هرچه بیشتر به صنایع کوچک و متوسط است، بیان کرد: حمایت از صنایع کوچک یعنی رسیدن به تولید زودبازده و به عبارتی صنایع کوچک راهگشای رشد صنعت است.
وی با بیان اینکه بیست وسوم مرداد ماه سالروز پیروزی مقتدرانه حزب الله لبنان در جنگ 33روزه است،افزود:ایمان به خداوند متعال و عزم راسخ گرچه با کمترین تعداد رزمندگان و تجهیزات کم همراه باشد اما همواره حق پیروزاست.
خطیب نماز جمعه ایجرود با اشاره بر اینکه هدف آمریکا و اسرائیل در این جنگ از بین بردن حزب الله لبنان بود،تاکید کرد: حق هرگز از مسیر اصلی منحرف نمی شود و غیر قابل شکست است.
حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه بیست وششم مردادماه سالروز آغاز ورود آزادگان به میهمن اسلامی است،ادامه داد:رزمندگان عزیز کشورمان شکنجه های شکننده رژیم بعثی را تحمل کردند اما تسلیم خواسته ها وزور گویی آن ها نشدند.
وی با اشاره بر منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،که آزادگان ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستندکه در دست دشمن غصب شده بودند،تصریح کرد:همه ما قدر دان رشادت های رزمندگان هستیم.
*دشمنی کشورهای استکبار با ما ادامه دارد
حجت الاسلام علی اکبر بیگدلو امام جمعه موقت قیدار در خطبه های نماز جمعه به وظایف منتظران درزمان غیبت اشاره کرد و گفت: شناخت درست از امامت وصفات آن حضرت ازارکان اعتقادی که مرگ بدون آن ضلالت وگمراهی است.
وی افزود: دوم دعا برای سلامتی آن حضرت و سوم صدقه دادن برای سلامتی آن حضرت است که علامه امینی مکررصدقه می داد و نوعی ابراز مودت بود و چهارم غصه داربودن در فراق حضرت.
امام جمعه موقت قیدار ادامه داد: پنجم انجام دادن طواف وحج مستحبی به نیابت است و موسی بن قاسم می گوید به امام جواد عرض کردم می خواهم به نیابت از شما وپدرتان طواف کنم اما به من می گویند نباید به نیابت از اوصیا طواف کرد و ان حضرت فرمود این چنین نیست هرچه برایت امکان دارد طواف کن.
وی افزود: توسل واستغاثه به آن حضرت زیرا او فریادرس بیچارگان ودرماندگان است چقدر مشکلات با استغاثه به آن حضرت برطرف شد.
حجت الاسلام بیگدلو ادامه داد: هفتم هنگامی که نام آن حضرت برده میشود همه برای تعظیم وتکرمیش به پا خیزند، حضرت امام رضا علیه السلام در مجلسی در خراسان وقتی نام(قائم)برده شد ایستاد ودست برسرش نهاد وفرمود"اللهم عجل فرجه وسهل مخرجه.
وی افزور: هشتم آشنا کردن مردم با امامت که نوعی تواصی به حق است و نهم برای ثبات عقیده وایمان خودبه خواندن دعا مداومت کند.
امام جمعه موقت قیدار به بحرین اشاره کرد و گفت: جزیره بحرین واقع درجنوب خلیج فارس،دراوایل دوران قاجارتحت نظرایران اداره می شد ولی بعد از چندسال انگلیسها به علت اینکه ایران فاقدنیروی دریایی است طی قراردادی حفظ امنیت به عهده انگلیس شد و این حاکمیت150 سال طول کشید و بعدها دولت های ایران مخالفت کردند.
وی افزور: در سال 1336 ایران استان چهاردهم اعلان کرد مخالفت ها شروع شد سازمان ملل واسطه اشغال بحرین بود که اعلام ایران نخستین کشوربود و یک ساعت پس از اعلام استقلال در 23 مرداد1350آن کشور رابه رسمیت شناخت ان هم جزیره ای مهم و استراتژیک وسرشار ازانرژی.
حجت الاسلام بیگدلو به روز دحوالارض نیز اشاره کرد و گفت: دحو به معنی گسترش وبه معنای تکان دادن چیزی از محل اصلی خویش ،دحوالارض این است که زمین در آغازآب بوده رفته رفته آب در زمین فرو رفت و خشکی پیدا شد و طبق روایت نخستین جا مکه بود که از آب بیرون آمد.
وی به انتخاب کابینه دولت دوازدهم، تحقق وعده ها،عبورازچالش های اقتصادی،توجه به جوان،اعتمادنکردن به امریکاواروپا، تکیه برمردم وامکانات داخلی،فرمان برداری ازرهبر و وزرا نیز اشاره کرد و گفت: اعضای کابینه دولت دوازدهم بایدکسانی باشند که شبانه روزخودراوقف مردم کنند والا کار آسانی نیست و باید درتیم اقتصادی وارد نشوند.
امام جمعه موقت قیدار به نمایندگان وعکس بازی اروپایی ها اشاره کرد و گفت: آمدن کشورهابرای مراسم تحلیف خیلی عالی بود و این نشان از جایگاه ایران در منطقه است و باید مواظب باشیم،بودن ما عین نور برای دشمن است چون دشمن خودش تاریکی هست با آمدن نور تاریکی نمی ماند لذا دشمنی استکبار با ما ادامه دارد البته این مراسم حاشیه های هم داشت آنهم عکس گرفتن یک عده با یک زن اروپایی.
وی افزود: درسال 48 یک زن خواننده و هنر پیشه به ایران آمد با یک مرد 3 روز بمانند تمدید کردندتا10 روز گفتند ایرانی ها از بس برای گرفتن امضا مراجعه کردند ما کارها رانتوانستیم انجام دهیم.
استان یزد
آیت‌الله محمدرضا ناصری در نماز جمعه یزد:
 ضرورت عکس‌العمل صریح دولت به تحریم‌های جدید و نقض برجام/ سکوت مدعیان حقوق بشر گواه بر وابستگی آنها به استکبار جهانی است
 
آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اهار کرد: آمریکا به گرفتن عزت مردم ایران است بنابراین حفظ عزت در جوامع اسلامی ضروری است.
وی اذعان کرد: امام (ره) باعث عزتمند شدن کشور و مردم شد و این عزتی که امام راحل عظیم‌الشأن به کشور آورد به دلیل ایمان راسخ، تقوا و خداترس بودن ایشان بود.
آیت الله ناصری به برخوردهای ذلیلانه آمریکایی‌ها در دوران پیش از انقلاب با شاه به‌عنوان عالی‌مقام‌ترین مسئول کشور اشاره کرد و گفت: خداترس بودن و پیروی از فرمان‌ خداوند برای هر شخص و جامعه‌ای عزت را به همراه می آورد.
وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم این عزت را حفظ کنیم باید در جامعه ما دین‌داری قوی‌تر بشود و تلاش مسئولین نیز باید در راستای تقویت دین‌داری و کمرنگ شدن معصیت در جامعه باشد.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اسراء و رزمندگان ما حتی درزمانی که در دست دشمنان اسیر هستند ذره‌ای از خود ضعف نشان نمی‌دهد بیان کرد: این عزت به خاطر ایمان و تقوای بالایی است که این عزیزان دارند.
وی ضمن تسلیت شهادت شهید اصفهانی مدافع حرم محسن حججی، ابراز کرد: این جوان عزیز و شجاع که پس از اسارت در دست داعشیان سنگدل و ظالم با لب‌تشنه به شهادت رسید و حتی ذره‌ای در او ضعف نبود و این شهادت باعزت به خاطر ایمان و تقوا و خداترسی این جوان بسیجی بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولین دولتی در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری و ضرورت توجه مسئولین به این توصیه‌ها اشاره کرد و بیان کرد: رسیدگی به معیشت مردم و لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین خواسته ایشان از دولت آینده بود.
ناصری در ادامه افزود: پیشرفت اقتصاد کشور و بهبود وضع معیشت مردم با نگاه به دستان غرب و توسط بیگانگان میسّر نمی‌شود و مسئولین خود باید تنبلی را کنار گذاشته و با برنامه‌ریزی، همدلی و بهره‌گیری از ظرفیت داخل کشور مشکلات را حل کنند.
وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد مگر اینکه از نیروهای شایسته و توانمند استفاده شود و به توان نیروی‌های داخلی و استعدادهای آن‌ها اعتماد شود اظهار داشت: هزاران ایرانی در کشورهای غربی به‌عنوان نخبگان علمی و اقتصادی مشغول به فعالیت هستند که این مهم علاوه بر اینکه نشان از توانمندی و استعداد ایرانیان است ضرورت ایجاد شرایطی برای بازگشت برخی از آن‌ها و جلوگیری از خروج نخبگان از کشور را می‌رساند.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه تعامل گسترده با دنیا به این معناست که در دنیا خودمان را بشناسانیم و با ملت‌ها و جوامع مختلف ارتباط سازنده برقرار کنیم افزود: ارزش‌های انقلاب و ایده‌ها و اهداف این نظام مقدس هنوز برای بسیاری از مسلمین شناخته‌نشده است و دشمنان ایران اسلامی اهدافش ما را برای مردم دنیا بالعکس معرفی کرده‌اند.
وی ادامه داد: مسئولین دولتی در عرصه سیاست خارجه در تبیین اهداف و برنامه‌های نظام برای مردم دنیا کوتاهی کرده‌اند به‌طوری‌که دشمنان ما این‌طور در دنیا جلوه داده‌اند که ایران عامل ناامنی منطقه است اما حقیقت آن است که این ایران اسلامی بود که امنیت را به کشورهای عراق و سوریه که تا آستانه تجزیه شدن پیش رفته بودند و بخش قابل‌توجهی از مردم آن‌ها آواره شده بودند، بازگرداند.
آیت‌الله ناصری تاکید کرد: در حقیقت ایران منطقه را برای آمریکا و اسرائیل و داعش که دست‌پرورده آن‌هاست ناامن کرده است و مسلمین باید این حقیقت را بدانند.
وی با انتقاد از سیاست دولت در برابر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و نقض آشکار برجام توسط امریکا خاطرنشان کرد: مسئولین باید پاسخ این اقدامات هرچه سریع‌تر بدهند و ضرورت داشت مسئولین با مکاتبه با کشورهای مختلف و اعتراض مکرر به سازمان‌ها و جوامع بین‌المللی در مقابل وضع تحریم‌های جدید ساکت نمی‌نشستند و به چند پیام در فضای مجازی کفایت نمی‌کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با ابراز تأسف نسبت به سکوت جوامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری در برابر جنایات عربستان و داعش در منطقه افزود: مدعیان حقوق بشر و غربی‌ها در برابر جنایات تکفیری‌ها در افغانستان و ظلم آل سعود به شیعیان منطقه قطیف ساکت بوده‌اند که این گواه بر این است که آن‌ها خود به استکبار جهانی و عاملین ظلم و فساد در عالم وابسته‌اند.
 
امام جمعه هرات: دولت دوازدهم حل مشکلات معیشتی مردم را در اولویت قرار دهد/ لزوم حمایت از صنایع کوچک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
 
خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های نماز جمعه امروز با گرامیداشت یاد و خاطره بازگشت آزادگان سر فراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان گنجینه های ارزشمندی هستند که در درون آنان، فرهنگ انسان ساز دوران اسارت نهفته است.
حجت الاسلام محمد علی جعفری اظهار داشت: آزادگان می توانند با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و بیان حقایق جنگ، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید منتقل کنند.
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران افزود:ترامپ امروزه آلت دست سیاستمداران آمریکاست و آنان سخنان و خواسته ها خود را از زبان این آدم تازه کار بیان میکنند.
وی خاطر نشان کرد:هدف امریکا از طرح تحریم های جدید تغییر در رفتار و نظام جمهوری اسلامی ایران است و میخواهد ملت ایران از مواضع و آرمان های انقلاب و امام (ره) کوتاه بیاد.
حجت االاسلام جعفری گفت:مسئولین باید در برابر دشمنان مواضع محکم داشته باشند و این را بدانند آمریکا همیشه دشمن شماره یک جمهوری اسلامی ایران است و هیچگاه منافع ما را تامین نخواهد کرد.
خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم به مراسم تنفیذ رئیس جمهور اشاره واظهار داشت: توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب در مراسم تنفیذ نقشه راه و دستور العمل اجرایی برای دولت دوازدهم است..
جعفری گفت: دولت دوازدهم باید به همه وعده های که در دوره انتاخابات داده است عمل کند و به تمام خواسته های رهبری و مردم جامه عمل بپوشاند.
امام جمعه هرات حل مشکلات اقتصادی،رکود و بیکاری را از اولویت های دولت دوازدهم برشمرد و خاطر نشان کرد: اولین اقدام دولت دوازدهم پس از تنفیذ و تحلیف باید در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم باشد.
وی افزود: مسئولین باید روحیه مدیریت جهادی را سرلوحه کار خود قرار داده و با نگاه به ظرفیت های داخل چرخه اقتصادی کشور را بپرخانند.
جعفری گفت: رئیس جمهور در انتخاب وزرا دقت لازم را داشته باشد و نمایندان نیز نباید به کسانیکه در فتنه 88 شرکت داشتند رای اعتماد بدهند.
خطیب نماز جمعه هرات در ادامه به حمایت از صنایع کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به تولید و اشتغال و ارتقای کیفیت داخلی لازم است از صنایع کوچک و خانگی حمایت شود.
وی افزود: اگر دولت در زمینه اقتصادی سرمایه گذاری کند دیگر هیچ تحریمی اثرگذار نخواهد بود.
حجت الاسلام جعفری در پایان با اشاره به 23 مردادماه به نام روز مقاومت خاطر نشان کرد:مقاومت حزب الله لبنان و پیروزی در جنگ ۳۳ روزه نشان داد تنها راه مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت است.
 
امام جمعه ابرکوه: سلفی گرفتن نمایندگان مجلس حرکتی سخیف و از سر خودباختگی بود/ نمدبافی و صنایع دستی ابرکوه را احیاء کنید
 
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی نجف آبادی، اظهار کرد: به لطف الهی دولت دوازدهم با پشت سرگذاشتن مراسم تنفیذ و تحلیف، وارد دوره چهارساله دوم برای خدمت به ملت شد.
حجت الاسلام حسینی افزود: انتظار داریم فضای همدلی و همکاری که رئیس جمهور بارها مطرح کرد، عملاً به وجود آید و در نیمه دوم سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، زمینة خروج از رکود و بحران اقتصادی و اجرایی شدن وعده های دولت، فراهم شود. همچنین نتیجه تجارب گذشته، رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوّت دولت باشد.
وی گفت: رئیس جمهور به پاسداشت اعتماد مردم و رهبری، هم در برابر بدخواهان زیاده خواه خارجی به سردمداری امریکای خبیث بایستد و هم در برابر عوامل نفوذی آنان که در داخل به وی فشار می آورند، تا از جریان پسمانده فتنه حمایت کند، تسلیم نشود. زیرا ملت ظلمی را که سران فتنه به بهانه دروغ تقلب در انتخابات سال 88 به نظام کردند، فراموش نمی کند.
حسینی با اشاره به سلفی گرفتن برخی نمایندگان مجلس با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصریح کرد: این حرکت بعضی نمایندگان و تعدادی از فراکسیون امید، حرکتی سخیف بود. سلفی گرفتن و عکس گرفتن در کنار یک خانم خارجی، افتخاری بالاتر از مقام نمایندگی ملت بزرگ انقلابی را برای شما دارد؟ چرا کمبود دارید؟!
خطیب جمعه ابرکوه عنوان کرد: این کار شما در نظر ملت نوعی خود کم بینی، خودباختگی و ضعف منزلت سیاسی شما تعبیر می شود. لااقل شأن ملت بزرگ تهران و ایران را در بخش نمایندگی حفظ کنید.
وی تأکید کرد: ما از ضعف نفس مقامات سعودی که با ذوق و شوق در کنار دختر ترامپ عکس گرفتند و خود را سرافکنده کردند؛ تعّجب نمی کنیم امّا از کار شما خجل شدیم و با خود گفتیم: هرچه بگندد نمکش می زنند/ وای به روزی که بگندد نمک!
حسینی با نزدیک شدن به 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک خاطر نشان کرد: رویکرد ما صنعتی شدن شهرستان نیست بلکه باید ابرکوه را به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی کنیم و درآمد آن به صورتی چشمگیر مضاعف شود.
امام جمعه ابرکوه اذعان کرد: در این راستا لازم است صنایع دستی ایجاد شود و به علاقه مندان کارگاه های صنایع دستی و گلیم بافی و نمدبافی توصیه می کنیم این صنایع را در شهرستان احیاء کنند، که شهرستان رونق بگیرد و دولت و ملت از آنها حمایت می کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه نباید بیش از 60 درصد تولیدات داخلی تعطیل شده باشد، گفت: تعاونی های کوچک و خانگی را با مدیریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشتر کنید. چرا که همین تعاونی ها، زمینه اشتغال، تولید و خروج از رکود را فراهم می کنند.
 
امام جمعه بهاباد: تنها راه نجات امت اسلامی در برابر دشمنان «مقاومت و ایستادگی» است
 
حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد با سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به 23 مردادماه روز مقاومت و همراهی با مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد و اظهارداشت: تنها راه نجات مردم فلسطین و امت اسلامی در مقابل دشمنان وشیاطین مقاومت و ایستادگی در برابر آنهاست.
امام جمعه بهاباد به مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: مقاومت و ایستادگی رزمندگان و ملت شریف ایران در طول 8 سال دفاع مقدس نشانه اش پیروزی درجبهه های حق علیه باطل بود.
خطیب جمعه بهاباد به 26 مرداد سالروز ورودآزادگان سرافرازبه میهن اسلامی اشاره کرد و افزود : آزادگان اسطوره های صبر و مقاومتند که در برابر شکنجه های دشمنان ایستادگی ومقاومت کردند.
وی با بیان اینکه باید روحیه آزاد مردی حفظ شود گفت : آزادگان کسانی بودند که در مقابل دشمنان و بیگانگان باج ندادند و حتی حاضر به مصاحبه با خبرنگار بی حجاب نیز نشدند و با این کار روحیه آزادمردی خود را حفظ کردند.
حجت الاسلام دهقانی به 21 مرداد روز حمایت از صنایع خرد و کوچک در شهرها و بخشها و روستاها اشاره کرد و افزود : مسئولانی که درامرگره گشائی از کارگاهها و صنایع کوچک درشهرهاباشند و توجه بورزند به مصداق این است که خود به عنوان سربازی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که به ملت و مردم خدمت رسانی می کنند.
وی به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده اشاره کرد ودرلزوم حمایت از صنایع کوچک و خرد گفت : حمایت از صنایع کوچک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی امری ضروری است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه آن چیزی که در جامعه اشتغال ایجاد می کند وطبقات پایین را بهرمند میسازد صنایع کوچک هستند افزود: باید دولت این صنایع را تقویت کند که علاج رکود اقتصادی همین صنایع کوچک هستند.
امام جمعه بهاباد با اشاره به حواشی روز تحلیف و عکس سلفی با موگرینی افزود : این کار تحقیرآمیز بودودرشان و جایگاه نمایندگان مجلس نبود.
دهقانی با بیان اینکه افرادی که با این فرد عکس انداخته اند افرادی بودند که فریب دنیا و شیطان را خوردند و از موقعیت خودشان استفاده کردند گفت: در این میان جایگاه مجلس باید نماد عظمت ملت باشد و شان مجلس باید حفظ شود.
 
استان بوشهر
آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در نماز جمعه بوشهر:
سبک زندگی اسلامی در امور اقتصادی مورد توجه قرار گیرد
آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری بعد از ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بوشهر اظهار داشت: دولت جدید مانند سایر دولت‌های گذشته برخواسته از آراء مردم است که باید در عمل مدیون مردم باشند.
وی افزود: ریاست جمهوری و کابینه جدید باید مردم‌دار باشند و برای تحقق مطالبات مردمی تلاش کنند.
صفایی بوشهری با اشاره به نقش اقتصاد و منابع مالی در جامعه و زندگی انسان‌ها اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی  در امور اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: اقتصاد اسلامی بر اساس نگاه به برطرف کردن مشکلات جامعه و افراد گرفتار است در حالی که اقتصاد سرمایه‌داری برای ازدیاد سود و بهره و عدم مراعات دیگران است.
امام جمعه بوشهر با تاکید بر حمایت از افراد گرفتار جامعه افزود: یکی از ویژگی‌های اقتصاد اسلامی حمایت و رفع مشکلات افراد گرفتار است که در این راستا کمک‌های بلاعوض، قرض‌الحسنه، خدمات اقتصادی غیرنقدی، پرداخت به موقع حقوق افراد مورد توجه قرار دارد.
صفایی بوشهری با تاکید بر تشکیل خیریه  کارگاه‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این عرصه کارگاه‌های اشتغال‌زایی خیریه‌ایی زودبازده با سرمایه دیگران تاسیس می‌شود و زمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه از جمله ایجاد اشتغال جوانان را فراهم می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید توجه و نگاه ویژه‌ای به معیشت مردم داشته باشد، تصریح کرد: تعامل سازنده با جهان بر اساس عزت‌خواهی، ایستادگی در مقابل سلطه‌طلبان و رفع فقر و فساد باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
برخی خبررسانی‌ها به وحدت و امنیت جامعه اسلامی آسیب می‌زند
حجت‌الاسلام سید علی حسینی صبح جمعه در جمع مردم آبدان ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، به ویژگی‌های یک خبرنگار متعهد از نظر قرآن اشاره کرد و گفت: بر اساس قرآن نباید هر خبری را منتشر کرد.
وی ادامه داد: برخی اخبار ممکن است به وحدت یا امنیت جامعه اسلامی آسیب بزند. همچنین قرآن به ما دستور می دهد که هر خبری که شنیدیم را بدون تحقیق باور نکنیم تا مطمئن شویم که آن خبر صحت دارد، زیرا برخی در صدد پخش شایعات در جامعه هستند.
امام جمعه دیر به حدیثی از امام رضا اشاره کرد و ویژگی‌های یک مومن را برشمرد و گفت: یک مومن هرگاه حسنه‌ای انجام می‌دهد خوشحال می‌شود، هر گاه گناهی مرتکب می‌شود فورا استغفار می‌کند، هرگاه نعمتی به او می‌رسد خدا را شکر می‌گوید.
افراد دلسوز و متعهد برای خدمت به مردم انتخاب شوند
حجت‌الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: کابینه به مجلس معرفی شده و دولت جدید دارد شکل می‌گیرد. باید بهترین افراد را سر کار بگذارند. اگر فرد اصول‌گرا هست و خوب کار می‌کند بگذار بر سر کار باشد یا در دولت اصولگرا اگر فردی اصلاح طلب هست وخوب کار می‌کند بگذارید باشد.
وی تاکید کرد: این تفکرات و جبهه‌بندی اگر به منظوری غیر از پیشرفت کشور باشد غلط است. رهبری بارها تذکر داده‌اند باید یکدست باشیم، وحدت داشته باشیم، به دامن آمریکا رفتن ما را به جایی نمی‌رساند. افراد دلسوز و متعهد برای خدمت به مردم انتخاب کنیم دنبال گروه گرایی نباشید.
بحرینی افزود: متاسفانه این آفت دامن شوراها را هم گرفته است. در منطقه ما می‌بینیم یک شهردار خوب کار می‌کند. در شهر تحول ایجاد می‌کند و می‌آیند او را تغییر می‌دهند کسی که خوب کار می‌کند باید از او حمایت کرد او را تقویت کرد.
سخنران امروز نماز جمعه این هفته حسین لاری از خبرنگاران فعال شهرستان بود که به نیابت از اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار گزارشی از فعالیت‌های خبرنگاران را ارائه کرد. وی خواستار حمایت مردم و به ویژه مسئولان از جامعه خبری شهرستان شد و تقاضای تاسیس خانه مطبوعات در شهرستان را مطرح کرد.
مسئولان برای ریشه‌کنی فقر و فساد عزمی جدی داشته باشند
زاهد دوست با بیان اینکه عمل به نصایح و توصیه‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند راهگشای دولت دوازدهم در چهار سال آینده باشد، اضافه کرد: انتظار جدی مقام معظم رهبری از رئیس‌جمهور، حل مشکلات معیشتی مردم به خصوص معضل بیکاری است که راه علاج این مشکلات در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: تأکید بر داشتن تعامل گسترده با دنیا با رعایت عزت از دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب بود و ایشان موکدا تصریح فرمودند که باید مقابل سلطه‌طلبی استکبار به خصوص آمریکا راسخ و استوار ایستادگی کرد و مانع انزوای ایران اسلامی و ملت ایران شود.
امام جمعه دلوار افزود: رئیس جمهور در مراسم تحلیف سوگند یاد می‌کند که خود را وقف‏ خدمت‏ به‏ مردم‏ و اعتلای‏ کشور، ترویج‏ دین‏ و اخلاق‏ نماید و حافظ نظام جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ باشد لذا انتظار است به سوگندی که در پیشگاه الهی و ملت ایران خورده است پایبند باشد.
وی تصریح کرد: عزم جدی مسئولان کشور برای ریشه‌کن شدن فقر و فساد و قدردانی از نیروهای وفادار به انقلاب که همیشه در همه صحنه‌ها حضور دارد، از دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب از رئیس جمهور و کابینه دوازدهم بود.
زاهددوست با اشاره به ۲۳ مرداد مصادف با روز مقاومت و پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان بر ارتش صهیونیست در جنگ ۳۳ روزه در سال ۸۵، گفت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد که با حمایت آمریکا می‌تواند جنگ سنگینی را به بهانه یکی دو سرباز ربوده شده بر حزب‌الله و مردم لبنان تحمیل و از این طریق مقاومت را خلع سلاح کند اما در برابر مقاومت کم‌نظیر حزب‌الله درمانده شد و بینی او به خاک ذلت کشیده شد.
وی اظهار داشت: طرح خاورمیانه جدید آمریکا مطرح شد و رژیم صهیونیستی به‌عنوان مجری طرح  آمریکا در منطقه بوده و خواهد بود. وزیر خارجه وقت آمریکا در آن شرایط با وقاحت و پررویی گفت که درد زایمان خاورمیانه شروع شده و خاورمیانه می‌خواهد، خاورمیانه جدیدی را به متولد کند.
استان کرمان
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده در خطبه های نماز جمعه کرمان:
ضرورت حمایت مسئولان کشور و استان از کارگاه‌ها و صنایع کوچک
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده امام جمعه موقت کرمان در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در محل مصلی امام علی (ع) اظهار‌ داشت: خداوند در نظام هستی یک سری قوانین اساسی و ثابتی دارد که از آن به‌عنوان سنت‌های الهی یاد می‌کنیم.
این مقام مسئول  با اشاره به اینکه انسان در هر شرایطی باید دستورات خداوند را برای رسیدن به سعادت و کمال اجرایی کند گفت: روش خداوند به‌عنوان پروردگار عالم هستی و انسان در تدبیر و اداره امور عالم، همین سنت‌های الهی است.
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه شنبه 21 مرداد‌ماه روز حمایت از صنایع کوچک در کشور نام‌گذاری شده است افزود: صنایع کوچک به معنای قلب یک اجتماع در جامعه است و به اصل خانه و خانواده مربوط می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک یک بستر و ظرفیت قابل مهم است خاطر‌نشان کرد: بسیاری ازکشورهای توسعه‌یافته در دنیا از ظرفیت صنایع کوچک برای توسعه استفاده می‌کنند.
قاسمی‌زاده با بیان اینکه صنایع کوچک زود‌بازده بوده و از این جهت بسیار با‌اهمیت است گفت: مسئولان کشور و استان در راستای توسعه اقتصادی باید از کارگاه‌های و صنایع کوچک حمایت کنند و این حمایت رونق اقتصادی را به‌دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم با دریافت حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب و برگزاری مراسم تحلیف فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: جایگاه جمهوری اسلامی در این مراسم بسیار با عظمت بود و توقع رهبری و مردم از دولت ارتقای این جایگاه است.
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به بهبود وضعیت معیشت مردم بسیار تاکید دارند تصریح کرد: خواسته مردم از دولت رفع مشکلات اقتصادی کشور در وهله اول است.
وی با اشاره به اینکه تعامل متقابل با دنیا نکته‌ای است که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد گفت: تعامل با دنیا باید منطقی و دوطرفه باشد و نباید منافع کشور در این تعامل به خطر بیافتد.
 
امام جمعه بم:اقدام نمایندگان سلفی بگیر به عزت ملت خدشه وارد کرده است
 
حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر گفت: به فرمایش حضرت رسول الله خوشا به حال کسی که روز قیامت زیر هر گناهی را که مرتکب شده است یک استغفار می‌بیند و این به این معنا است که لجاجت به خرج ندهیم و بگوییم آب که از سرگذشت چه یک وجب چه 100 وجب، خیر خیلی تأثیر دارد و این خود نیز یک وسوسه شیطانی است.
امام جمعه بم با اشاره به 21 مرداد سالروز حمایت از صنایع کوچک بیان داشت: ان‌شاءالله همه مسئولین و ادارات و نهادهای مربوطه توجه داشته باشند که صنعت بزرگ سرمایه بسیار کلان می‌خواهد اما صنایع کوچک سرمایه‌گذاری‌های آن‌چنانی نمی‌خواهد لذا مقام معظم رهبری همواره در حمایت از صنایع کوچک تأکید کرده‌اند و می‌فرمایند بارها گفته‌انم چند صد هزار صنایع کوچک و متوسط را احیا کنید.
وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشی می‌فرمایند که مشکلاتی در کشور داریم که عمده این مشکلات عبارت است از مسئله‌ای رِکود، اشتغال و این‌ها را بنده وقتی نگاه می‌کنم هم در دولت قبل این را گفتم، بیشتر از آنکه مشکلات مربوط به تحریم‌ها باشد مربوط به مدیریت‌ها است، هم در دولت قبل و هم در این دولت این را آدم می‌تواند ببیند. در آستانه شکل‌گیری دولت دوازدهم هستیم ان‌شاءالله ریاست محترم جمهوری و همکارانی که انتخاب می‌کنند دغدغه‌های ملت عزیز و مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانند.
خطیب جمعه بم گفت: توقع داریم که ریاست محترم جمهوری حقیقتاً خود را رئیس جمهور و عامه مردم بدانند و نسبت به سهم‌خواهی افراد و گروه‌های خاص که بیان می‌کنند ما بودیم که باعث شدیم شما رئیس‌جمهور شوید پس باید فلان وزیر از گروه ما باشد، لذا تن‌دادن و تسلیم شدن در برابر سهم خواهی افراد با سوگندی که ریاست محترم جمهوری یاد کردند همخوانی ندارد.
امام جمعه بم با اشاره به افتخارآفرینی جمعی از ورزش‌کاران بمی در مسابقات جهانی اخیر گفت: آن طور که به من اعلام شد تاکنون مدال جهانی نداشته‌ایم بلکه مدال در ارتش‌های جهان داشته ایم که در این زمینه تیم جودو و تیم بم به عنوان نماینده کشور افتخارآفرینی کرده بود همچنین دریافت مدال طلای جهانی توسط یکی از ورزش‌کاران شهرستان که قطع عضو است و در حادثه زلزله دچار این ضایعه شده است لذا توقع است هر چه بیشتر جوانان را حمایت کنیم چراکه در رشته‌های مختلف استعدادهای بسیار خوبی در این شهرستان حضور دارد.
وی افزود: چند هفته قبل نیز یکی از عزیزانمان در مسابقات اذان نیروهای مسلح به عنوان نفر اول انتخاب شدند پس ان‌شاءالله همه مسئولین در همه رشته‌ها توجه ویژه را همراه آن حمایتی که از آن‌ها ساخته است داشته باشند.
امام‌جمعه بم ضمن انتقاد از برخی از مسئولین و مردم گفت: روز گذشته سالگرد درگذشت پدر شهیدان بی غم بود و عزیزانی از بنیاد شهید با جمعیت اندک حضور داشتند و من خیلی شرمنده شدم چرا که اگر فلان برنامه باشد با مردم هجوم می آوریم و حتی پول هم می‌دهیم، من مسئول خاص یا فرد خاصی مد نظرم نیست به طور کلی می‌گویم بی‌تفاوتی ما درد بزرگی است، در سالگرد درگذشت پدر سه شهید و دو جانباز افرادی که مطلع بودند و شرکت نکردند چه پاسخی دارند، مگر این‌ها افتخارات ما نیستند؟
وی با اشاره به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ابراز داشت: مراسم تحلیف ریاست محترم جمهوری بحمدلله بسیار باشکوه و با حضور جمع قابل توجهی از مسئولان کشورهای خارجی برگزار شد و اصل برنامه بسیار خوب بود اما در این برنامه یک خانم شرکت می‌کند به عنوان نماینده کشور های اروپایی، همان کشورهایی که گروه‌های تروریستی را ایجاد کردند و از گروه‌های تکفیری همچنان حمایت می‌کنند اما عده‌ای از نمایندگان متأسفانه آنقدر ذوق زده شدند که دست و پا شکستند برای گرفتن عکس سلفی که جای بسیار شرمندگی و تأسف دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بم در ادامه گفت: این کار از یک فرد ایرانی که هیچ مسئولیتی هم نداشته باشد خجالت‌آور است تا چه رسد به افرادی که خودشان را نماینده این ملت عزیز و پر افتخار می‌دانندجای شرمساری بیشتر این است که عده ای خود را طلبکار هم می‌دانند و حتی زحمت عذرخواهی را هم به خود نمی‌دهند، این‌ها که دیگر ربطی به سلایق سیاسی ندارد متأسفانه رسانه‌های همسو با دولت یا هیچ نگفتند و یا آن را در حد یک برنامه عادی به عنوان سلفی دردسرساز نشان دادند یعنی اصل این کار را محکوم نمی‌کند و اینکه برایشان دردسرساز شد را مطرح می کنند.
وی تاکید داشت: اینچنین مسائلی بحث عزت ملت ایران است نباید گفته شود چون این نمایندگان از فلان سلیقه سیاسی بودند طرف‌دارانشان سکوت کنند و دیگران فقط انتقاد کنند، کاری که این عده از نمایندگان انجام دادند خدشه‌دار کردن عزت این ملت پرافتخار است.
حجت الاسلام دانشی گفت: یک نفر مانند شهید حججی در سوریه در مقابل تکفیری های ملعون آنچنان باعزت می‌ایستد و ذلت به خرج نمی‌دهد، آنوقت یک عده نماینده بی‌بصیرت کوته فکر در برابر خانمی که نماینده کشورهایی است که خودشان گروه‌های تروریستی را بوجود آورده‌اند ذلیل و کوچک کنند و موجب تحقیر ملت ایران شوند و طلبکار هم شوند.
 
امام جمعه کهنوج:رمز موفقیت حزب الله توکل برخدا و نهراسیدن از دشمن است
 
حجت الاسلام اکبر افشارمنش  ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه کهنوج افزود:دوری از تکبر.دوری از گناه.انجام عمل صالح.سعی تلاش برای آخرت از اثرات معاد باوری و آخرت است.
وی با اشاره به مناسبت ها بیان کرد:اولین مناسبت مراسم تحلیف ریاست جمهوری و پیامهای این مراسم اینکه حضور بیش از 110هیأت از کشورهای مختلف پیام روشنی برای عدم انزوای ایران اسلامی و اهمیت جمهوری اسلامی است و در ادامه به حاشیه های مراسم تنفیذ اشاره کردند.
وی گفت:عکس سلفی گرفتن برخی از نمایندگان را متناسب با شأن جمهوری اسلامی ندانستند و انتشار وسیع آن را هم ناصواب دانستند .
افشارمنش در ادامه به 3 اولویت دولت آینده که رهبر معظم انقلاب بیان کردند 1-معیشیت مردم 2-تعامل با دنیا 3-ایستادگی و جهت گیری با صلابت در برابر سلطه طلبان اشاره کردند.
و اظهار کرد از جوانانیکه در کنکور رتبه کسب کردند تقاضا کردند که رشته های مرتبط با معدن تیتانیوم و نیروگاه 1000مگاباتی برق کهنوج را برای اشتغال انتخاب کنند.
امام جمعه کهنوج به 22 مرداد سالروز پیروزی مقاومت اشاره کردند و رمز پیروزی مقاومت و حزب الله را توکل برخدا و مقاومت و ایستادگی و نهراسیدن از دشمن دانستند .
وی همچنین 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره کردند و از آزادگان به عنوان ذخایر انقلاب و نظام یاد کردند.
امام جمعه کهنوج در پایان از مسئولین در مورد سهمیه دانشگاه فرهنگیان که قبلاً رقابت بین دانش آنوزان 5 شهرستان جنوبی بود پیگیری نمایند که حقی از کسی ضایع نشود.
 
امام جمعه بخش آسمینون منوجان:دولت باید واکنش صریح و قاطع در خصوص بهانه جویی های آمریکا از خود نشان دهند
 
حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه بخش آسمینون در خطبه های نماز جمعه (۲۰مرداد ماه ۱۳۹۶) اظهار داشت: دولت و دستگاه دیپلماسی واکنش صریح و قاطع در خصوص بهانه جویی های آمریکا برای خروج از برجام با هزینه ایران از خود نشان دهند.

امام جمعه آسمینون افزود: آنچه که مسلم است هیأت حاکمه جدید آمریکا براى توجیه خروج خود از برجام به‏دنبال بهانه‏ هاى واهى است و آمریکایى‏ها بر روى بهانه بازدید از مراکز نظامى کشورمان تمرکز کرده اند؛ قطعا طرح بازدید از مراکز نظامى ایران جهت راستى آزمایى برجامى با امتناع و مخالفت تصمیم گیران کشور مواجه خواهد شد.
وی افزود:بهانه‏گیرى ‏هاى خصمانه آمریکا بحث امروز و دیروز نیست و این مسأله سبقه تاریخى دارد. ما یک کشور مستقل هستیم و آمریکایى‏ها نمى ‏توانند استقلالمان را با درخواست بازدید از مراکز نظامى نادیده بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری بیان داشت :دولت دوازدهم با پشت سر نهادن مراسم تنفیذ و تحلیف ،به فضل الهی به طور رسمی وارد یک دوره چهار ساله دیگر برای خدمت به میهن اسلامی و مردم شریف ایران گردیده و از این پس چنان که بارها ریاست محترم جمهوری مطرح نموده است فصل همدلی و همکاری و خدمت در فرصتی دیگر که مردم با رای خود و رهبری عزیز انقلاب با تنفیذشان به وجود آوردند ،آغاز گردید.

رضا احمدی نیک تاکید کرد :در شرایط امروز منطقه و جهان و آرایش پیدا و پنهان دشمنان قسم خورده ملت ایران ،بیش از هر زمان انتظار می رود که اولا از همه ظرفیت های داخلی برای پیشرفت و تعالی کشور و ایجاد یاس و نامیدی برای بدخواهان انقلاب استفاده شود و در مرحله دوم دولت زیر بار سهم خواهی معاندان نظام و بقایای فتنه گران که در حال نفوذ در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری هستند،نرود.
وی افزود:در مرحله سوم مردم انتظار دارند در فضای همدلی ودر سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده وعده های داده شده مدنظر قرار گیرد و انتظارات به حق مردم در متن دغدغه ها و برنامه ریزی دولت دوازدهم لحاظ شود.

امام جمعه آسمینون با گرامیداشت ۲۶مرداد سالروز ورود آزادگان و اسرای سرافراز به میهن اسلامی خاطر نشان کرد:آزادگان در حقیقت تندیس های استقامت بوده و هستند ، پرچمداران پیام انقلاب و دفاع مقدس و پاسبان ارزش های انقلاب در آن طرف مرزها بودند و امروز هم باید قدر این سرمایه های عظیم را دانسته چرا که این بزرگان مکمل راه شهیدان در دفاع مقدس و بعد از آن هستند.

احمدی نیک با انتقاد صریح و تند از ظلم در حق دانش آموزان پنج شهرستان جنوبی در مسائل آموزشی و کنکور عنوان کرد :چرا باید سهمیه این فرزندان زجر دیده را دیگران استفاده کنند و حق آنان را پایمال کنند لذا از همه مسئولین مربوطه می خواهیم با تمام توان و قاطعانه از حق و سهمیه فرزندان خود دفاع کرده و با سکوت خود به جوانان سخت کوش پنج گنج جنوب خیانت نکنند.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار از زحمات صادقانه این تلاش گران عرصه اطلاع رسانی تقدیر نمود.
 
امام جمعه منوجان:حزب‌الله یکی از سمبل‌های مقاومت است/ باید یک صدا در مقابل آمریکا ایستادگی کرد
 
حجت‌الاسلام امین رضوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به 23 مردادماه سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان بر ارتش غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه اظهار داشت: این وعده خداوند است که اگر کسی در راه دین مقاومت و ایستادگی کند، نصرت و پیروزی برای آنها خواهد رسید.
خطیب جمعه منوجان در ادامه ،افزود: حزب‌الله یکی از سمبل‌های مقاومت است که ایران اسلامی به آن افتخار می‌کند و در دنیا حرفی برای گفتن دارد.
رضوانی با طرح این سؤوال که ما کجای دین و حزب‌الله کجای دین اسلام قرار دارد، تصریح کرد: انسان تا با حزب‌الله حشر و نشر نشود، نمی‌داند که آنها چه اندازه دلداده ولایت هستند.
وی با اشاره به اینکه ما حرفی از ولایت می‌زنیم، اما حزب‌الله با جان دادن و دلدادگی ولایت را می‌پذیرند، ابراز داشت: نکته مهم در مورد حزب‌الله این است که آمریکا به دنبال سیاه‌نمایی وجهه آن در دنیا است.
خطیب جمعه منوجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ایستادگی مقابل سلطه‌طلبان ابراز داشت: امروز دیگر در مقابل آمریکا نباید به دنبال متهم گشت، بلکه باید یک صدا در مقابل آنها ایستادگی کرد.
وی اشاره‌ای به 26 مردادماه سالروز اولین آزادی اسرا و بازگشت به میهن اسلامی کرد و اظهار داشت: اسرای ما بعد از سال‌ها اسارت با ایمان راسخ و مقاومت صبورانه خود در مقابل ظلم ایستادگی کردند و در نهایت با افتخار به کشور بازگشتند.
رضوانی اذعان کرد: جهان اسلام دستخوش بسیاری از حوادث است که متأسفانه جنایات آمریکا در منطقه علیه شیعه هنوز ادامه دارد و امروز شهر عوامیه با 30 هزار جمعیت شیعی آنچنان به بهانه‌های واهی و اینکه این شهر قدیمی است و باید ویران شود، با خاک یکسان می‌شود.
امام جمعه منوجان گفت: ملت ایران این جنایات آل سعود و همچنین جنایات آمریکا و وهابی‌ها در افغانستان مقابل شیعیان که مقر مقاومت را بمباران می‌کنند محکوم می‌کند.
 
امام جمعه ریگان:مسئولین  چقدر از بودجه ها را صرف کارهای فرهنگی و آسیب های اجتماعی کردند ؟
 
حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اشاره به فرا رسیدن روز حمایت از صنایع کوچک داشت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری خطاب به مسئولین فرمودند؛مسئولین به صنایع کوچک و متوسط نگاه ویژه کنید.
امام جمعه ریگان ادامه داد: ۶۰ درصد چندین هزار کارگاه و کارخانه متوسط و کوچک در کشور تعطیل شده است که این خسارت است، این صنایع کوچک و متوسط طبقات پایین را بهره مند می کند اینها را باید تقویت کنید.
وی با بیان اینکه تقویت صنایع کوچک و صنایع دستی یکی از الویت های مسئولین ما باید باشد ،تصریح کرد: در جلسات زیادی گوشزد کردم که مسئولین صنایع کوچک و کارگاه های کوچک و اشتغال های خانگی را در دستور کار و الویت قرار دهند، این اقتصاد مقاومتی است.
خطیب جمعه ریگان در ادامه بیان داشت: تولید و اشتغال باید بالا برود ،هر کاری که ما انجام دادیم تولید و اشتغال ایجاد کرد این اقتصاد مقاومتی است اما برخی از این کارها کار روزمره است، اقتصاد مقاومتی نیست و تولید و اشتغال نمی آورد.
وی تصریح کرد:مسئولین در این چهار سال که در بحث اقتصاد مقاومتی کار کردند باید به مردم گزارش دهند که چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی می خواهند انجام دهند و منتظر دستورالعمل هم نباشند خودشان در شهرستان ظرفیت شناسی ، استعدادیابی کنند و کارهایی انجام دهند.
امام جمعه ریگان ادامه داد:بنده در این چهارسالی که در خدمت شما مردم عزیز ریگان هستم با دست خالی و بدون پشتوانه دولتی و بودجه دولتی کارهای بزرگی را توانسته ام با کمک شما انجام بدهبم. امروز آسیب های اجتماعی مثل طلاق ، اعتیاد، قتل و خودکشی نیاز به فرهنگ سازی دارد و ما هم به کمک روحانیت شهرستان داریم فرهنگ سازی می کنیم اما بخشی از فرهنگ سازی نیاز به بودجه فرهنگی دارد .مسئولین چقدر از بودجه ها را صرف کارهای فرهنگی و آسیب های اجتماعی کردند ؟
رنجبر ماهانی اشاره داشت به اجرای به اجرای برنامه های فرهنگی و متنوعی در دهه کرامت در شهرستان و افزود: گروه جهادی از دانشجویان دانشگاه ولی عصر رفسنجان در شهرستان حضور داشتند که نزدیک به ۵۰ نفر قریب به هفت شبانه روز در شهرستان ما کار فرهنگی و عمرانی انجام دادند،آیا مسئولین سر زدند؟ حمایت کردند؟ آیا هزینه کردند؟
وی ادامه داد:من خجالت می کشم در محضر تمثال مبارک شهدا این نکته را عرض کنم که ما شش ماه پیش یادواره شهدا داشتیم مسئولین قول دادند و نزدیک به ۲۰ میلیون تومان هزینه شد در این یادواره، بعد از ۶ ماه هنوز مسئولین حاضر نشدند سه میلیون تومان از هزینه ای که قول دادند پرداخت کنند. خب شما در کارهای فرهنگی  چه کردید؟
خطیب جمعه ریگان اظهار داشت:وقتی بنده در استان در برخی از جلسات حضور پیدا می کنم می شنوم در شهرستان های دیگر در بحث مصلاهای شهرستان ، خانه های عالم ،کمک به مساجد و حرم شهدای شهرستان های دیگر بودجه بزرگی می گذارند. اما در این چهارسال یک تک تومان بودجه ای که به نتیجه برسد گذاشته نشده است .بیایید ببینید ما چقدر هزینه کردیم، بعد همش به زبان می گویند تعامل نیست. تعامل به این معنا نیست که هر چه شما گفتید ما بگوییم چشم.
رنجبر ماهانی اشاره داشت به روز خبرنگار و خاطر نشان کرد:روز خبرنگار متعلق به همه خبرنگاران است. چرا باید خبرنگار انقلابی پایگاه اطلاع رسانی صبح کویر که مشکلات و دغدغه مردم را به گوش مسئولین می رساند مورد بی مهری قرار بگیرد. چرا تاب انتقاد ندارید و وقتی که از شما انتقاد می شود می روید شکایت می کنید، مسئولین سعه صدر خود را بالا ببرید وخود را اصلاح کنید.
وی اشاره داشت به حواشی مراسم تحلیف ریاست جمهوری و گفت:سلفی گرفتن با خانم موگرینی نباید حمل بر عزت و غیرت ایرانی قلمداد کرد .تاریخ انقلاب پر است از صحنه های عزت و اقتدار که نام و نشانی از آنها نیست. بزرگترین تندیس های عزت و غیرت و اقتدار و شجاعت که از شهدای مدافع حرم به جای مانده است همین فرزندان شهداست. آیا حاضرید با این فرزندان شهدا با قبور مطهر این شهدا عکس سلفی بگیرید؟ لذا نمایندگان مجلس باید از ملت عذرخواهی کنند.
خطیب جمعه ریگان در ادامه اشاره داشت به  روز مقاومت اسلامی و عنوان کرد:  امروز جهان اسلام اگر بخواهد از شر تروریست ها خارج شود باید به نسخه حزب الله عمل کند. یک نسخه عمومی که متعلق به همه دنیای اسلام است اینکه در مقابل استکبار با مقاومت و ایستادگی و توکل بر خدا فرج حاصل خواهد شد.
وی در پایان اشاره داشت به  ۱۴۵ قلم لوازم خانگی از جمله(یخچال فریزر دو درب،کولر ابی،تلویزیون) که قرار بوده در بین فقرا و نیازمندان شهرستان که از قبل شناسایی شده بود توزیع شود،بیان داشت: این تعداد لوازم خانگی از سوی یک خیر برای نیازمندان این شهرستان ارسال و تحویل مسئولین شده بود ،حال مسئولین پاسخ دهند این اقلام را چکار کرده اند؟ و چرا به لیست شناسایی شده فقرا تحویل داده نشده است.
 
امام جمعه راور:رکود اقتصادی و بیکاری به وضعیت خطرناکی رسیده اند/لزوم توجه دولتمردان و مسئولان به جاده راور_مشهد
 
حجت السلام و المسلمین علی تویسرکانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته راور با بیان اینکه اسراف، زیاده روی و نداشتن قناعت موجب فقر می شود به روایاتی از معصومین(ع) در بحث قناعت پرداخت و گفت: قناعت انسان را بی نیاز می کند و کسی که در زندگی خود از قناعت برخوردار باشد از شیرین ترین، بهترین و زیباترین زندگی برخوردار است.
امام جمعه راور در خطبه دوم به مراسم تحلیف رئیس جمهور و تفاوت این مراسم با سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آمریکا درصدد ایران هراسی و انزوای ایران اسلامی است حضور بیش از 100 هیئت از کشور های مختلف در این مراسم نشان دهنده عزت و اقتدار ایران اسلامی است.
وی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با جهت گیری هایی که ایشان برای دولت تبیین کرده اند، اشاره و تصریح کرد: اولین جهت گیری مورد تاکید مقام معظم رهبری پرداختن به مشکلات و معیشت مردم است.
وی افزود: در رابطه با معیشت مردم دو مشکل اساسی در کشور وجود دارد که یکی رکود اقتصادی و دیگری بحث بیکاری است که به وضعیت خطرناکی رسیده اند.
تویسرکانی عنوان کرد: علیرغم کارهایی که در دولت یازدهم صورت گرفته است اما فقر و نابرابری در جامعه وجود دارد و این شایسته جامعه اسلامی نیست و مستلزم سرمایه گذاری در بخش های مختلف و دستیابی به فناوری های جدید است.
وی دومین جهت گیری مقام معظم رهبری برای دولت را تعامل گسترده با ملت و دولت ها مطرح کرد و گفت: تعاملی مورد قبول است که عزت و اقتدار کشور را حفظ کند و جهت گیری سوم نیز ایستادگی همراه با صلابت و اقتدار در مقابل سلطه طلبان است.
امام جمعه راور همچنین به مناسبت پیش رو 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: با حمایت از صنایع کوچک و متوسط می تواند رکود و معضل بیکاری را برطرف کرد و بر اساس درخواست مسئولان شهرستان از بنیاد برکت که به عنوان معین محرومیت زدایی در شهرستان راور است درصدد ایجاد صنایع کوچک هستیم البته این مورد نیازمند حمایت مردم شهرستان است تا مطالبه جدی در این خصوص داشته باشند و شاهد رونق کسب و کار در شهرستان باشیم.
وی همچنین به 26 مرداد سالروز آغاز بازگشت اولین گروه از آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: جنگ آزمایش بزرگی برای ملت ایران بود و آزادگان در این آزمون سخت حضور داشتند و با عزت و اقتدار دوران اسارت را سپری کردند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان راور در ادامه با بیان اینکه بعضی از مشکلات در شهرستان راور وجود دارد و انتظار مردم این است که بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرند، عنوان کرد: یکی از امتیازات راور این است که باب الرضا است چرا که در مسیر تردد زائران علی ابن موسی الرضا قرار دارد اما متاسفانه حوادث و تصادفانی در مسیر راور اتفاق می افتد که گاها نیز منجر به کشته شدن هموطنانمان می شود که یکی از عوامل موثر در حوادث، جاده است، جاده ای که بر اساس قول مسئولان و وزیرانی که به استان سفر کرده بودند تا پایان سال 95 قرار بود 70 کیلومتر آن دوبانده و تحویل داده شود ولی متاسفانه تحقق نیافت.
وی افزود:چرا به این جاده و این همه زائری که در این کویر لوت با این وضع جاده در تردد هستند توجه ویژه ای نمی شود و انتظار است به صورت جدی اعتبارات لازم به این جاده تخصیص داده شود و مردم منتظر خبرهای خوشی در این رابطه هستند.
استان اردبیل
آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل:
اتفاقات مراسم تحلیف در مجلس، هزینه ای بالاتر از اختلاس سه هزار میلیاردی به کشور داشت
آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه از جوانان ممتاز استان که در کنکور امسال با رتبه یک یا دو رقمی قبول شده اند تجلیل کرد.\
وی در اثناء نماز از آقای مهدی شفیعی حائز رتبه 9 رشته علوم تجربی و از چهار نفر دیگر از جوانان که رتبه زیر صد داشته اند تجلیل کرد.
امام جمعه اردبیل یادآور شد که همه این جوانان شخصیت قرآنی دارند و دارای لوح تقدیر از بابت مسابقات قرآنی سمپاد هستند.
حضرت آیت الله عاملی همچنین اظهار داشت: به تبریز عزیز تبریک می گویم که نفر اول ریاضی و نفر دوم تجربی و نفر سوم زبانهای خارجی را به خود اختصاص دادند و برای آذری های کشور مایه افتخار شدند.
نماینده ولی فقیه در استان به اهالی کرمانشاه تبریک گفت که بالاخره از نعمت قطار بهره مند شدند و از دولت محترم تشکر کرد که راه آهن غرب کشور به طول 605 کیلومتر از ایستگاه سمنگان اراک را به کرمانشاه متصل کرد.
وی ادامه داد: اما گلایه جدی داریم که اردبیل با موقعیت خاص جغرافیایی و تاریخی فراموش شده و در حالیکه مسافت ما به راه آهن سراسری بسیار کمتر از 605 کیلومتر است اما اعتنایی به اردبیل و اهالی مکرم آن نمی شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها گفت: آنچه در هفته گذشته در مراسم تحلیف در مجلس اتفاق افتاد هشدار بزرگی برای ملت ماست که در انتخاب نماینده، معیارهای اصلحیت را به طور کامل رعایت و از تعصبات بی جا اجتناب کنند. آنچه اتفاق افتاد، هزینه ای بالاتر از اختلاس سه هزار میلیارد تومان به کشور تحمیل کرد. علاوه بر افتضاح بین المللی، دشمن به خوبی فهمید که عصاره ملت و حساس ترین مرکز تصمیم گیری کشور از قوه درّاکه لازم برخوردار نیست و این دشمن را هم امیدوار می کند و هم جری.
وی افزود: نماینده مجلس نماد عزت و اقتدار و درایت و مدیریت کشور است و از ملت حکایت می کند و الحق که آنها خیلی بد از ملت حکایت کردند. البته ما سیئه را به همه نمایندگان سرایت نمی دهیم ولی به خودی خود کل مجلس با افتضاح جمعی از نمایندگان زیر سوال می رود و عجیب است که بقیه هیچ اقدامی به اعاده ی حیثیت و شکایت از خطا کاران نکردند. حقا که این نقیصه هیچ وقت از دامن ملت زدوده نخواهد شد و اصلا قابل جبران نیست.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سخن رئیس کل بانک مرکزی که اخیرا گفته "کسانی که در موسسات غیر مجاز سپرده گذاری می کنند دست به کاری خطرناک می زنند"، گفت: این مسئول محترم با این سخنان خبط بزرگی را مرتکب شده است. اگر موسسات مالی غیر مجاز هستند چرا آنها را نمی بندید و اگر ورود به آنها کار خطرناک و چاه طویل است در وهله ی اول خود بانک مرکزی باید جلوی آن را بگیرد و اگر قرار است دولت دوازدهم از اینگونه مدیران استفاده کند، اقتصاد و امنیت اقتصادی کشور قطعا مختل خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در خاتمه اظهار داشت: جوان مدافع حرمی که این هفته گلویش زیر خنجر داعش افتاد و ذبح شد مسئولیت همه ی ما را خطیر می کند. مدافعان حرم اینگونه عذاب ها را به جان می خرند تا خطر خطرناکترین تروریست ها که بالصراحه می گویند مقصد اصلی ما ایران و موطن روافض است از کشور دفع کنند.
وی ادامه داد: قطعا پشت این جنایت ها و وحشیگری ها فتوای مفتیان وهابی خوابیده است. مفتیان وهابی فتوا داده اند که رسول خدا با رعب پیروز شده است و ما جهت احیاء سنت نبوی باید از قتل هایی استفاده کنیم که رعب را بیشتر می کند. به همین جهت داعش به جای عقاب شرعی مثل جلد و حد از ذبح و سوزاندن و مثله کردن استفاده و عمدا آن را انتشار می دهد.
حضرت آیت الله عاملی افزود: فخر بزرگ ایران اسلامی این است که با این تروریست های خطرناک مبارزه می کند و برای ما جای تاسف است که نظریه پرداز بزرگ آمریکا، کیسینجر، این هفته اظهار داشت که "آمریکا نباید بگذارد داعش بطور کامل از بین برود و الا مدیریت منطقه خاورمیانه از دست آمریکا خارج و به دست ایران که در صدد تشکیل امپراطوری فارس است می افتد."
 
امام جمعه نیر:دولت در بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش کند/آزادگان اسوه مقاومت و ایثار هستند به گزارش نیریمیز، امام جمعه نیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: با روی کار آـمدن دولت دوازدهم باید بیش از این به وضعیت معیشت مردم رسیدگی شود و نیازهای روزمره آنها تامین شود.
 
حجت الاسلام مقدسی تصریح کرد: امید است دولت نسبت به از بین بردن فاصله طبقاتی عزم جدی داشته باشد و این مهم را در سرلوحه کار خود قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و معیشت امروزی مردم مطلوب نیست اظهار کرد: حل مشکل اقتصادی تنها سخن گفتن و یا ادعای حل مشکلات نیست و مشکل اقتصادی مردم باید به صورت عملی و ریشه ای حل شود.
 
مقدسی افزود: بهبود وضعیت معاش و اشتغال خود رفع کننده بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و نابهنجاری‌های جامعه خواهد بود.
 
 وی در ادامه با اشاره به خاطرات و لحظات شیرین و معنوی ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان اسوه مقاومت و وارستگان سرافراز دفاع مقدس هستند.
 
حجت‌الاسلام مقدسی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ، لحظات سخت و جانفرسای دوران اسارت آزادگان را یاد آور شد و افزود: اراده‌های ایمانی و همت‌های بلند در روح و جان آزادگان تجلی پیدا می ‌کند.
 
وی گفت: آزادگان سرافراز ما در دوران اسارت ، سفیران سرافرازی و وارستگان نامدار مکتب امام خمینی (ره) بودند که این موضوع جایگاه آزادگان را در جامعه ویژه کرده است.
 
خطیب جمعه نیر عزت و افتخار امروز کشور را مرهون رشادت ها و ایثارگری های آزادگانی دانست که روحیه ملکوتی و آسمانی داشتند.
 
حجت‌الاسلام مقدسی افزود: وظیفه همگی ما این است که از خون پاک شهدا که با از خودگذشتگی خود از کیان ایران اسلامی حفاظت کردند، پاسداری کنیم و با حفظ کرامت و سیره آن پرندگان عاشق بال بتوانیم راه ارزشمند شهادت را تداوم و استمرار بخشیم.
 
امام جمعه بیله سوار:مسئولان با کشف حجاب زنان در داخل خودروها برخورد کنند به گزارش صبح مغان، حجت الاسلام و المسلمین کریم قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه ابتدایی نماز جمعه این هفته به تشریح سخنان امیرالمومنین علی علیه السلام در خصوص حرص و طمع پرداخت و گفت:  حرص و طمعتان را کمتر و کوتاه کنید زیرا که فردی که وابسته دنیا است هیچ نتیجه ای در آخرت نخواهد گرفت.
وی با بیان انیکه حرص و طمع انسان را گرفتار می کند گفت: زمانی که حادثه در پی طمع می اید دیگر هیچ تلاشی فایده ای نخواهد داشت و لذا برای تادیب و تربیت خودتان قبل از اینکه دیگران اقدام کنند باید خودتان پیش قدم باشید .
امام جمعه بیله سوار با تاکید بر اینکه گوش دادن به موسیقی جز اتلاف وقت چیزی به دنبال نخواهد داشت عنوان کرد: به موسیقی های حرام مخصوصا موسیقی که توسط زنان خوانده و اجرا می شود نباید گوش داده شود.
حجت الاسلام قیاسی اظهار داشت: تمام تلاش مومن بر آن باشد که مرگ و آخرت از یاد نرود چراکه انجام امور لغو و لهو همچون گوش دادن به موسیقی موجب از یاد رفتن آخرت انسانها خواهد شد.
  امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و به تشریح و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت.
وی گفت: در مراسم تنفیذ رییس جمهوری، رهبری معظم سه مطالبه رسیدگی به معشیت مردم، تعامل با دنیا و تسلیم نشدن در مقابل سلطه طلبان را به رئیس جمهور جدید دستور و درخواست پیگیری دادند.
حجت الاسلام قیاسی در خصوص معیشت مردم تشریح کرد: در حال حاضر زندگی مردم توام با غم و غصه بوده و مردم چندان زندگی خوشی ندارند و شادی تنها با کنسرت و موسیقی ممکن نیست بلکه حل مشکل معیشت مردم موجب ایجاد شادی در بین مردم خواهد شد.
وی افزود: شادی ان است که فرد از نظر روحی و روانی ارام باشد و لذا موقعی که مردم مشکل مادی نداشته باشند ان موقع است که شادی و سرور در جامعه مشاهده خواهد شد.
امام جمعه بیله سوار در ادامه به 10  توصیه مهم مقام معظم رهبری در خصوص خط مشی قوه مجریه اشاره کرد و گفت: امانت داری، اولویت بندی در کارها، حرکت بر اساس برنامه ششم توسعه، اتحاد و همدلی، از نظرات مختلف اشفته نشدن، به داخل مردم رفتن و از نزدیک مشکلات مردم را بدون واسطه بررسی کردن، قدر دانستن نیروهای مومن و پر انگیزه، غافل نشدن از عداوت دشمن، انجام کار جهادی و شجاعانه و اخرین نکته نیز توکل بر خدا داشتن در کار ها 10 توصیه مهم ایشان خطاب به دستگاه اجرایی بود.
وی همچنین به مراسم تحلیف هم اشاره کرد و گفت: پیام این مراسم که با حضور سران و مسئولان اکثر کشورهای جهان برگزار شد ان بود که قدرت نظام سیاسی ایران در جهان شناخته شده است و تلاش دشمن برای منزوی کردن ایران بی فایده است.
امام جمعه بیله سوار به 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور اشاره و یاداور شد:هر چند جنایات رژیم بعث به اسرای ما از یاد نخواهد رفت بلکه اسرا با صبر و ایمان خود به دشمن درس ازادگی دادند.
حجت الاسلام قیاسی در انتها به اقدامات هنجار شکن و غلط در برداشتن روسری توسط برخی از زنان و دختران در داخل خودرو اشاره کرد و ضمن منکر دانستن این اقدام تاکید کرد: مسئولان وظیفه دارند با کشف حجاب در داخل خودرو برخورد کنند و ما نیز از نیروهای انتظامی برخورد جدی با این مسئله را خواستاریم.
وی همچینن گفت: افرادی نیز در خودروهای شخصی خود با پخش موسیقی های تند در زمان استراحت مردم موجب نارضایتی می شوند که لازم است در این مورد نیز برخورد جدی صورت گیرد.
 
امام جمعه مشگین‌شهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در شأن ملت ایران رفتار کنند به گزارش سفیرمشکین، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 20 مرداد ماه با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور گفت: برگزاری این مراسم نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود که البته با حاشیه‌هایی نیز همراه شده بود.
 
وی افزود: مراسم تحلیف از جمله مراسمات مهم در کشور است که رئیس جمهور منتخب ملت ایران در محضر قرآن سوگند یاد می‌کند تا حافظ منافع ملت و جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
وی با اشاره به حضور هیئت‌ها و شخصیت‌های سیاسی خارجی در این مراسم خاطر نشان کرد: حضور شخصیت‌های سیاسی خارجی در این مراسم نشانگر نقش تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که پیام اقتد ار ایران در منطقه و بین المللی را نشان می‌دهد و این حضور به معنی تمایل به ارتباط بیشتر با جمهوری اسلامی است.
 
امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای گفت: شخصیت‌های سیاسی خارجی شاهد مبارزه ایران با گروه‌های تروریستی است و با حضور خود به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ارزش قائل شدند.
 
وی تاکید کرد: دنیای استکبار در تلاش برای منزوی کردن ایران در منطقه است اما حضور شخصیت‌های سیاسی در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران به معنی این بود که اسکتبار جهانی تنهاست و ایران یکی از کشورهای مقتدر دنیاست.
 
حجت الاسلام باوقار با اشاره به حاشیه‌های مراسم تحلیف رئیس جمهور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در شأن ملت ایران رفتار کنند و عکس سلفی برخی از نمایندگان با خانم موگرینی دور از عرف دیپلماتیک بود که این نمایندگان باید از ملت عذر خواهی کنند.
 
وی با بیان اینکه خطای چند نفر را نباید با عزت و غیرت ملت ایران مقایسه کرد گفت: هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان اسلامی، شهدا و خانواده شهداء و مدافعان حرم از جمله نماد غیرت و عزت ملت ایران هستند.
 
وی ادامه داد: غیرت ایران این است که علارغم مخالفت دنیا و قدرت‌های بزرگ، جوانان جمهوری اسلامی ایران به تکنولوژی هسته‌ای دست یابند و در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمن پایگاه فضایی ایجاد و به جمع هشت کشور این فناوری بپیوندد.
 
وی تاکید کرد: بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور باید در جهت حل مشکلات بیکاری، رکود و وضعیت معیشتی مردم لاش کند.
امام جمعه مشگین‌شهر گفت: بخشی از واحدهای تولیدی شهرستان با مشکلاتی مواجه شده و تعطیل هستند و دولت گذشته نیز تمام شده لذا دولت فعلی باید در این راستا گام‌های ارزشمندی بردارد.
 
وی با اشاره به وضعیت فرهنگی شهرستان گفت: حفظ و پاسداری از ارزش‌ها یکی از وظایف نیروی انتظامی است.
 
امام جمعه مشگین شهر با اشاره به کشف حجاب در داخل خودرو گفت: داخل خودرو حریم خصوصی نیست و کسف حجاب در داخل خودرو غیر قانونی است و عوامل نیروی انتظامی طرح مقابله با کشف حجاب را آغاز کرده و با متخلفین برخورد می‌کند.
 
خطیب جمعه کوثر: کشور ما لنگ مدیریت است نه تحریم به گزارش کوثرخبر، حجت الاسلام والمسلمین بیگی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوثر با اشاره به 21 مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: تاکید موکد رهبر انقلاب در حمایت از صنایع کوچک می بایست مد نظر مسئولان کشوری بالاخص استان اردبیل و شهرستان کوثر باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه در سطح شهرستان این مهم عملیاتی نشده و صنایع کوچک و زود بازده کوثر همانند شهرک صنعتی گیوی همچنان در رکود به سر می برد؛ برخی ها هستند که با نام سرمایه گذاری و بخش خصوصی وام های بسیاری برای ایجاد و راه اندازی کارخانه جات و ... اخذ کرده اند ولی متاسفانه پروژه را به مرحله عملیاتی نرسانده اند، این عمل آنها حرام است.
خطیب جمعه کوثر با بیان اینکه تاکید رهبر انقلاب است که برای توسعه و پیشرفت منطقه می بایست از صنایع کوچک و زود بازده آغاز کنیم، گفت: گیوی برند کشوری "به" را دارد ولی عنوان این محصول از آن اصفهانی هاست، چرا پیگیری های لازم در خصوص برگزاری جشنواره ای مختص این برند کشوری انجام نیافته است، کمیته امداد امام خمینی(ره) کوثر در خصوص زکات رتبه دوم استانی را کسب کرده چرا در این خصوص مانوری در استان صورت نمی گیرد تا مجوز احداث سیلو صادر شود؛ در صورتی که کوچکترین محصولات یا اقدامات مسئولین دیگر شهر ها در قالب جشنواره استانی و کشوری به مردم و دیگر مخاطبان به نمایش در می آید.
وی تصریح کرد: متاسفانه یک عده ای از مسئول در خوابند و برخی ها نیز با پلاک قرمز 9 سرکار می آیند و 14 می روند، این درد آور است که می طلبد نماینده شهرستان و فرماندار نسبت به بومی سازی مسئولین شهرستانی اقدام کنند تا حداقل دردی از درد های مردم منطقه بر طرف شود.
حجت الاسلام والمسلمین بیگی اضافه کرد: مردم، بخش های خصوصی، سرمایه گذاران به جای اینکه اموال و سرمایه های خود را در جایی همچون کاسپین و فرشتگان سرمایه گذاری کنند، در صنایع خرد و کوچک و زود بازده که بی شک سرمایه عظیم اقتصادی و همچنین رشد و توسعه منطقه ای را موجب می شود، سرمایه گذاری کنند؛ در باغات ما 700 نوع گیاه تولید می شود، چرا تمهیدات کشت و استفاده بهینه از این نعمت الهی در صنایع تبدیلی، خرد و کوچک صورت نمی گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما لنگ مدیریت است نه تحریم اتحادیه اروپا و امریکا، دزدی از کار و تولید پیشرفت را برای کشور میسر نمی کند، به عنوان مثال اگر صنعت خودروسای از کار و تولید خود دزدی نمی کند چرا آمار کشته شدگان چند سال اخیر برابر است با کشته شدگان 8 سال دفاع مقدس؟!؛ این عمل خیانت است؛ مسئولین و بخش های خصوصی و ... تولید و اشتغال را به معنای واقعی کلمه عملیاتی کنند.
خطیب جمعه کوثر همچنین از مسئولین تبلیغات اسلامی کوثر خواست تا با فعال سازی انجمن های مساجد نسبت به راه اندازی تشکل ها و انجمن های اسلامی اقدام کنند.
امام جمعه کوثر با تبریک سالروز بازگشت آزادگان افزود: آزادگان و ایثارگران می بایست خاطرات خود را با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بصورت یک کتاب منتشر کنند، نسل جوان و دانش آموزان این روز ها نیاز مبرم به شناخت دوران 8 سال دفاع مقدس دارند؛ اگر شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان نبودند خیابان های ما هم اکنون همانند خیابان های موصل بود.
حجت الاسلام والمسلمین بیگی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری گیوی لنگ مدیریت است، فصل کار در حال اتمام است ولی عملیات آسفالت خیابان ها و معابر آغاز نشده است، نباید اجازه داد برخی ها با اقدامات و تحرکات ناشیانه مانع توسعه و پیشرفت شهر شوند؛ واقعاً باید حجالت کشید؛ یک جدول صاف در دور میادین و بلوار ها نداریم.
 
امام جمعه خلخال: ادارات خلخال برای ساخت درمانگاه تخصصی محرومان، با سپاه شهرستان همکاری داشته باشند به گزارش ازناو ، حجت الاسلام امیر رشتبری با اشاره به آغاز فعالیت رسمی رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف وسوگند در مقابل قرآن مجید برای خدمت به ملت ایران گفت: مراسم تحلیف رئیس جمهور و تلاش رسانه ای دنیا در پوشش این مراسم نشان از اقتدار واهمیت ایران برای دنیا بود.
حجت الاسلام والمسلمین امیر رشتبری گفت: مساله امنیت و سایت های موشکی کشور، خطوط قرمز ماست و  همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند ملت ایران اجازه بازدید بازرسان هیچ کشوری در دنیا را از این سایت های نظامی نخواهند داد.
امام جمعه خلخال با اشاره به حرکت عظیم سپاه شهرستان در ساخت  پروژه درمانگاه تخصصی برای محرومان و اقشار ضعیف جامعه گفت: این پروژه عظیم با استقبال و همراهی فرماندار و شهردار خلخال روبرو شده و نیاز است که کلیه ادارات شهرستان با سپاه در ساخت سریع این درمانگاه که بیش از 5 تا 6 میلیارد تومان در جهت خدمت به سلامت محرومان و اقشار ضعیف هزینه خواهد شد همراه باشند.
امام جمعه خلخال پیام مراسم سوگند ریاست جمهوری و پوشش رسانه ای وسیع ان را نشان اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد.
امام جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک پیروزی عظیم جبهه مقاومت در برابر رژیم خونخوار صهیونیستی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این مقاومت درس بسیار زیبا برای تمام دنیا است که بدانند تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی نهراسیدن و توکل به خدا است.
 امام جمعه خلخال سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد:آزادگان نمادی برای ملت ایران هستند و باید موردتکریم جامعه اسلامی باشند.

منبع: دانا


کد مطلب: 8277

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/8277/ازبررسی-کاندیداهای-دولت-دوازدهم-انتقاد-برخی-نمایندگان-مجلس-ائمه-جمعه-استانهای-سراسر-کشور-این-هفته-گفتند

شستون
  https://shastoon.ir