800
۰
در دومین جشنواره هامین مطرح شد

رشد صنعت گردشگری راهی مناسب برای خروج از بن بست اقتصادی/هامین مهم ترین رویداد در توسعه گردشگری سراوان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروزه رشد صنعت گردشگری راه خروج از بن بست اقتصادی در دنیا است.
فتقیت
فتقیت
به گزارش شستون، دومین جشنواره هامین با حضور مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، زین الدین کریمدادی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، نوید ملازهی بخشداری مرکزی، حمزه ندرت زهی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان در روستای هدف گردشگری ناهوک شهرستان سراوان برگزار شد.
در این جشنواره مجتبی میر حسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سراوان سرزمین نخل و نگاره و زادگاه خورشید ایران است، گفت: این شهرستان به تعبیری عصاره نگارستان یزدان است که تمام زیبایی ها و ظرفیت های گردشگری را می توان در آن دید.
وی دره نگاران، آبشار های زیبا و قلعه تاریخی را از مناطق گردشگری روستای ناهوک عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه رشد صنعت گردشگری راه مناسبی برای خروج از بن بست اقتصادی در دنیا است و می توان از اقتصاد تک محصولی خارج شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان امکان گفت و گو های کشوری و منطقه ای بین اقشار مختلف در مورد تمدن ها، امنیت، وحدت و نشاط اجتماعی را از مزیت های گردشگری دانست و افزود: عدم شناخت کافی از همدیگر باعث بروز مشکلاتی در زمینه وحدت می شود که سفر و گردشگری این شناخت و وحدت را فراهم می کند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار ما از علما و روحانیون این است که در خصوص منزلت دید و بازدید و حکمت سفر کردن از اولین هجرت انجام شده در تاریخ را برای مردم تبیین کنند.
میر حسینی با بیان اینکه سفر و هجرت باعث ایجاد تکامل در افراد و فرهنگ ها شده است، تصریح کرد: با توجه به ماشینی شدن زندگی، ما نیاز داریم که دید و بازدید و خویشتن داری را که بخشی از صنعت گردشگری است زنده کنیم.
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان استان هدف گردشگری در سال 96 انتخاب شده است، اذعان داشت: اگر امروز شاهد کاهش گردشگران هستیم بخاطر ذهنیت منفی ایجاد شده از استان است و این تصویر ذهنی کدر از سیستان و بلوچستان به نقاط مختلف ایران مخابره شده است و تبلیغات منفی به صورت رایگان انجام می شود در حالی که انجام تبلیغات مثبت برای از بین بردن این ذهنیت بد هزینه بر است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هامین یکی از رویداد های مهم ما در سال 96 می باشد، گفت: ایجاد تصویر و ذهنیت خوب در اذعان عمومی می توانیم گام بزرگی در افزایش گردشگران این استان باشد.
وی حفظ آیین ها، آداب و رسوم و فرهنگ مردم بلوچ را از اهداف برگزاری این جشنواره ها عنوان کرد و افزود: برای توسعه صنعت گردشگری باید توجه ویژه ای به فرهنگ ها داشته باشیم و فضاهای شخصی خود را نباید به سمت غربی ها هدایت کنیم.
میر حسینی با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری با مشارکت مردم و نهادینه کردن فرهنگ آنها می تواند تغییر کند، اظهار داشت: ایجاد ثروت آفرینی و بهبود معیشت مردم در روستا ها از مهم ترین هدف های توسعه صنعت گردشگری در شهرستان سراوان است.
 وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که با اخذ مجوز های لازم بتوانیم در زمینه اشتغال زایی در سال اقتصاد مقاومتی و ایجاد مجتمع های گردشگری، مکان های بوم گردی و دفاتر خدمات گردشگری گام های موثری برداریم.
 
انتهای پیام/1675
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 8364
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *