800
۰

تکذیب شایعه ناسالم بودن آب چاه زمزم/ آب چاه زمزم سالم است

رییس عملیات پزشکی حج ۹۶ بابیان اینکه شایعه ناسالم بودن آب چاه زمزم تکذیب می‌شود، گفت: آب چاه زمزم کاملاً سالم و بدون مشکل است.
hrteshs
hrteshs
به گزارش شستون؛ پیرحسین کولیوند اظهار داشت: پیرو انتشار خبری در شبکه‌های مجازی مبنی بر آلودگی آب چاه زمزم به آرسنیک و سرطان‌زا بودن این آب لازم دانستیم که مردم عزیز را از آگاهی دهیم که این موضوع صحت ندارد.
وی افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده در آزمایشگاه مرجع سلامت آب و فاضلاب استان تهران که آزمایشگاه رفرنس کشوری برای تعیین صلاحیت آب است، میزان فلزات سنگین در نمونه‌برداری‌های صورت پذیرفته از چاه‌های آب زمزم بسیار کمتر از حد مجاز بوده و این آب حتی در مقایسه با آب شرب تهران از شرایط بهتری برخوردار است.
رییس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: به عبارتی در شرایطی که میزان مجاز آرسنیک موجود در آب آشامیدنی طبق استاندارد موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران یک‌صدم میلی‌گرم در دسی لیتر است، این میزان در نمونه‌های استخراج‌شده 0.0006، 0.0057 و 0.0042 یعنی به‌مراتب پایین‌تر از حداکثر مجاز بر اساس استانداردهای آب شرب است.

وی با اشاره به آنکه سلامت مردم دغدغه اصلی مسئولان وزارت بهداشت و گروه پزشکی حج است، از مردم خواستند با اطمینان خاطر از این آب استفاده کنند.

کولیوند خاطرنشان کرد: از خبرنگاران و برنامه‌سازان انتظار می‌رود از کارشناسان خبره موضوعی در موارد مرتبط با سلامت سؤال شده و اجازه اظهارنظرهای غیر کارشناسی را به افراد فاقد صلاحیت در این حوزه ندهند.
منبع: دانا
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 8402
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *