800
۰

هفت حافظ کل قرآن در یک خانواده روستایی + عکس

وحید یامین پور صفحه اینستاگرامش را به تصویری از یک خانواده تماما قرآنی اختصاص داد.
ق
ق
به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  وحید یامین پور، نویسنده، فعال فرهنگی، روزنامه نگار، پژوهش‌گر حوزه هنر اسلامی و مجری برنامه چالشی جهان‌آرا،  2 تصویر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد؛ یکی تصویری از روستای کشپیری بناب که شصت نوجوان و جوان حافظ کل قرآن دارد و دیگری تصویری از یک خانواده در همان روستا که 7 فرزندش حافظ کل قرآن است  و توضیحاتی را در خصوص اینکه یک روستا  چطور می تواند این تعداد حافظ کل قرآن داشته باشد ارائه داد.
وحید یامین پور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
"باور نمی کردم در میان کوه های خشک میناب تا بشاگرد با چنین مردمی مواجه شوم. شصت نوجوان و جوان حافظ کل قرآن در روستای کشپیری گرد هم آمده و نزدیک به هزار نفر از مردمان روستاهای اطراف برای تکریم فرزندان قرآنی شان تجمع کرده بودند.در عکس های پایین خانواده "میرانی" را می بینید. حاج اسحاق میرانی هفت فرزند حافظ کل قرآن کریم دارد. خانواده ای تماما قرآنی در خانه ای ساده و صمیمی در روستای دور افتاده‌ی کشپیری .حاج اسحاق قلب بزرگی داشت؛ آرزو داشت آقا را زیارت کند و می گفت هرچه دارد از دعای مادرش است. اما چطور یک روستا این تعداد حافظ کل دارد؟
آنها می خواستند مسجد و حسینیه روستا را بازسازی کنند ولی پولی نداشتند؛ خبر میرسد یک خیّر برای حفظ هر جزء قرآن ۵۰ هزار تومان جایزه می دهد. سه فرزند بزرگ خانواده تصمیم می گیرند هر کدام یک جزء حفظ کنند تا با ۱۵۰ تومان کار بازسازی را شروع کنند. از آن خیّر خبری نمی شود ولی آنها تمام قرآن را حفظ می کنند و حالا موسسه ای بزرگ به نام جامعه الحفظ بیت الزهرا سلام الله علیها دارند که ده ها حافظ را در آن تربیت کرده اند".
 هفت حافظ کل قرآن در یک خانواده+عکس
انتهای پیام/
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 8575
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *