800
۰

قلعه نویی: مقابل تمام تیم ها انگیزه دارم/ فردوسی پور فوتبال کشور را نابود می کند

سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان گفت: مقابل تمام تیم ها انگیزه دارم و من در همه بازی ها حساسیت دارم و با قدرت وارد می شوم.
ق
ق
به گزارش شستون، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار ذوب آهن مقابل استقلال تهران اظهار کرد:در ابتدا یاد خبرنگار تازه گذشته  ایرج باباحاجی و  هفته دفاع مقدس را گرامی می دارم.
او  درمورد وضعیت بازی گفت: باید بگویم برخی بازی ها ارتباطی به آمار و ارقام جدول ندارد. شرایط تیم ها در فصل گذشته متفاوت بود اما استقلال پیروز شد. ما در بازی قبلی ۶ گل زدیم و آن بازی جزئی از آمار شد.اکنون باید فاصله خود را با صدر جدول از بین ببریم. از لحاط اخلاقی درست نیست درمورد استقلال صحبت کنم و امیدوارم فارغ از هر نتیجه ای بازی خوبی را شاهد باشیم.
سرمربی ذوب آهن درباره حساسیت بازی با استقلال گفت: مقابل تمام تیم ها انگیزه دارم و حتی در بازی هایی که باختیم همیشه کنار زمین حضور داشتم. دلیل حساسیت این بازی را نمی دانم و باید از دوستان دیگر بپرسید. از بازیکنانم درخواست کردم در کنار بازی جوانمردانه به فکر نتیجه گرفتن مقابل استقلال باشند.
سرمربی تیم ذوب آهن  در پاسخ به این سوال که چرا همیشه در مواقع بحرانی با استقلال روبه‌رو می شود و آیا به دنبال بازگشت به این تیم است عنوان کرد:اصول حرفه ای این است در مورد جایی که مسئولیت ندارم صحبت نکنم چرا که به طور اخلاقی و شرعی باید پولی که می گیریم حلال باشد. مربی پروازی نیستم وهر جایی رفتم برای موفقیت آن تیم تلاش کردم.
قلعه نویی در واکنش به این سوال که نظرش راجع به این که آذری گفته همه بسیج شده‌اند تا استقلال دراین رقابت پیروز شود، بیان کرد: آذری این را گفته‌است؟ من این صحبت را نخوانده‌ام. انشاالله  فردا بازی خوبی باشد و شاید منظور او تلاش درون تیمی بوده است. یعنی این که استقلالی‌ها برای پیروزی تلاش می کنند. ما هم برای کسب پیروزی تلاشمان را می کنیم و بهتر است باقی مسئله را از خود سعید آذری بپرسید.
او درباره تقابلش با منصوریان اظهار کرد: من مسئولیت تیم ذوب آهن را بر عهده دارم و تمام تمرکزم بر روی تیم خودم است. به هرحال چون هر 2 از خانواده استقلال هستند این بازی حساسیت های خاص خودش را دارد.زمانی که منصوریان در تیم نفت بود تمام تمرکزش بر روی تیم خودش بود و تمام فکر و ذهن من هم موفقیت ذوب آهن است. خوشحالم یک بار دیگر به ورزشگاه آزادی می روم و هواداران را می‌بینم. دیدن هواداران در هر شرایطی لذت بخش است.
قلعه نویی درباره اتفاقات برنامه ۹۰ گفت: مسائل درون خانوادگی باید درون خانواده بماند. در طول مدتی که در استقلال حضور داشتم خیلی زجر کشیدم. خیلی کارها کردیم که کار به اینجا نکشد.از خودمان گذشتیم و برخی از  آقایان آمدند و به ما التماس کردند برای این حرف هایم شاهد دارم. با کد و نفر اسامی را می‌گویم. به طور حتم ما هم در آن زمان مشکلات زیادی داشتیم و سعی کردیم مسائل را درون خانواده حل کنیم. من بعد ازبازی با فجرسپاسی سر بازیکنانم کلی داد و بیداد کردم و قرار شد این کار را نکنند. بازیکنی که روزی ۲ میلیون می‌گیرد و بعد نتیجه هم می بازند باید قربان‌صدقه‌اش رفت؟اتفاقا حرف من در آن رختکن که آین آقا نشان نداد همین بود.بالاخره مربی یکجا عصبانی می شود و حرفهایش به خیلی جاها می رود. اما در برنامه نود برخی از حرف های من را پخش نکردند.
سرمربی ذوب آهن درمورد اینکه که آیا از هواداران استقلال بابت گذشته دلخور است یا خیر، گفت: من از استقلالی‌ها دلخور نیستم. اگر یک روز آقای دکتر علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما وقت بدهد یک ساعت درباره همه مسائل استقلال از زمانی که در دسته سه بود تا الان حرف می‌زنم. همه این‌ها را یک روز می‌گویم.
از او خواهش می‌کنم که در یک شرایط مناسب درباره کلیات استقلال یک سری مسائل را روشن کنم و قضاوت را هم بر عهده مردم می گذارم. من از طرفداران استقلال ناراحت نبودم. دوست نداشتم این مسائل در استقلال باشد.من کی برخی مسائل را گفتم؟ الان خیلی چیزها را می‌بینیم. اما با توجه به مسئولیت هایی که اکنون دارم راجع به هیچ چیزی صحبت نکنم و هیچ موقع از هواداران استقلال ناراحت نبودم.اما ناراحت از این هستم که دوست نداشتم تا این مسائل در استقلال به وجود بیاید.با توجه به اینکه شب ها زود می خوابم دیشب برنامه "90" را ندیدم. یک جا شنیدم که فردوسی پور مجری برنامه نود گفته است " آقایان اسرار درون خانوادگی تان را نگویید"

او در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: روزی که سرمربی سپاهان بودم و مرا به برنامه اش دعوت کرد چرا آن موقع رختکن تیم سپاهان را نشان داد اسرار خانوادگی نبود؟ چرا حرف من را تایید نمی‌کنید؟ هزاردستان اینجا هم هست؟ هزار بار است که گفته‌ام کل آن فیلم رختکن ما را پخش کنید. یک جاهایی را قطع و وصل نکنید.یک روز بعد از جام ملت‌ها گفتم که تیم ما خوب می‌دوید و مجری برنامه نود به من گفت که برو دونده بیار.اما کی‌روش همین حرف را زد و گفت به به! می‌خواهم بگویم که فردوسی پور آمده فوتبال را نابود کند. مدیران مملکت از او می‌ترسند. ما آمده‌ایم تا قیمت پیدا کنیم نه به هر قیمتی زندگی کنیم. آن جاهایی که او صدا گذاری کرده من درباره مردم صحبت کردم. البته می گویم خداوند دست‌ها را یکی یکی رو می‌کند.بعد از مدتها یک آقایی از صدا و سیما پیش من آمد و از من حلالیت گرفت. 
سرمربی ذوب آهن درباره اهدافش در این تیم گفت: من اصفهان را دوست دارم و از این شهر خاطرات خوبی دارم. به نظرم ذوب‌آهن جزء تیم‌های ریشه‌دار و ساختارمند است. بازیکنانی که در این فصل جذب تیم ما شده اند نتوانسته اند با تیم هماهنگ شوند.به طور حتم ما برای ذوب آهن چشم انداز خوبی داریم. ذوب آهن همیشه تیمی اخلاق مدار بوده و سال گذشته هم اولویت اصلی اش اخلاق بوده است.همین جوانانی که در حال حاضر در تراکتور سازی بازی می کنند  سال گذشته شاگردان من بودند.سعی می‌کنم تیمی درست کنم که اگر روزی هم نبودم تیم بتواند نتیجه بگیرد. سپاهان و مس کرمان را بعد از من ببینید. مس بعد از من با درایت مظلومی و کادر فنی اش سهمیه آسیا گرفت. سپاهان بعد از من قهرمان لیگ شد. تراکتورسازی هم شرایط مشابه داشت. یک روز به آقای ساکت که اکنون دبیر فدراسیون فوتبال ایران است گفتم که نیامدم این چهار تا توپ زدن به دیگران یاد بدهم و شاید خیلی افراد در این زمینه بتهر از من باشند و من آمده ام اثر گذاری کنم. در ذوب آهن هم فکر و ذکر ما این است که علاوه بر اینکه بر نتایج ،تیم پشتوانه خوبی را هم برای آینده داشته باشد. فوتبال این گونه نیست که من بتوانم جایگاه تیم را پیش بینی کنم. منچستر جزء تیم‌های ثروتمند دنیا است. بعد فرگوسن نزدیک به چند سال است که مشکل فنی دارد. ما اگر بدشانسی و اشتباهات داوری نبود و ضمن اینکه مصدومیت ها نبود شرایطمان فرق می‌کرد.
او درباره احتمال گلزنی تیمش مقابل استقلال گفت: هدف اول ما در هر بازی گل زدن و دوم گل نخوردن است. دوستان همیشه به من لطف داشته اند. در هر تیمی که بودم کمترین گل خورده،آقای گلی لیگ و بالاترین گل زده متعلق به ما بوده است.هدفمان فوتبال هجومی است. فردا هم به دنبال قطع ارتباط هافبک و دفاع تیم استقلال هستیم و پس از آن روی نقاط ضعف و قوت این تیم کار کنیم.
قلعه نویی در مورد مشکلات استنلی کی روش، بازیکن برزیلی ذوب آهن تصریح کرد: این سوال 2 بخش دارد . از دبیر کل فدراسیون فوتبال می خواهم تا به قول آقای مجری برخی مسائل درون خانواده بماند. چگونه برخی نامه های خصوصی قبل از اینکه در فدراسیون فوتبال پیگیری شود، به آن برنامه می رود. جالب اینجاست سه روز قبل اینکه نامه کی روش به ذوب آهن برسد، در اختیار برنامه 90 قرار می گیرد. البته در این مورد بحث اسرار خانواده در میان نیست. قانونی که در مورد بازیکنان خارجی وجود دارد، کارشناسی نیست و دلیل هم دارم چراکه با این قانون می توانید از لیگ افغانستان بازیکن بگیرید اما از برزیل نمی توانید. همه می دانیم که برزیل لیگ سراسری و استانی دارد. تجارت این کشور صادر کردن بازیکن است. کی روش بازیکن باکیفیتی است. هیچ وقت به صورت شخصی برای جذب بازیکن با او صحبت نمی کنم. طبق مذاکراتی که سعید آذری با مدیربرنامه های بازیکن برزیلی انجام داد، قرار شد او نامه ای بیاورد که شاخص های سازمان لیگ هم در آن لحاظ شده باشد. زمانی که مدیربرنامه کی روش این نامه را به باشگاه ذوب آهن تحویل داد، سعید آذری از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ استعلام گرفت و دیگر احتیاجی نبود که این همه جنجال راه بیفتد. استعلام ما از سازمان لیگ موجود است و منتظریم تا رای کمیته انضباطی صادر شود.
او ادامه داد: جذب بازیکن باکیفیت برزیلی 2 میلیون دلار هزینه دارد و این بازیکنان به ایران نمی آید و به لیگ ترکیه یا کشورهای عربی می رود. پرونده های انضباطی زیادی در فوتبال ایران وجود دارد و بازیکنان خارجی پیش از ورود به کشورمان روی این پرونده ها تحقیق می کنند. یادتان می آید در دوران تعلیق فوتبال مرا محاکمه کردند اما در همان زمان در رنکینگ آسیا اول بودیم و با تیم ملی میانگین امتیاز 2/1 را ثبت کردیم. از رئیس سازمان صدا و سیما می خواهم به من یک ساعت وقت دهد تا صحبت های کلی را مطرح کنم. هر کسی هم خواست روی خط بیاید و مشکلی وجود ندارد.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن درباره صعود پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: من در صفحه شخصی ام صعود پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تبریک گفتم و اینجا هم باید این موضوع را تکرار کنم. برانکو دوست عزیز من است که شخصیت و انسان بودن او را  زمانی که برای تماشای بازی های تیم ملی در جام جهانی 2006 در برلین حضور داشتم، درک کردم. پرسپولیس بازی تاکتیکی و غیرتی را مقابل الاهلی ارائه کرد  و با افتخار به نیمه نهایی رسید. امیدوارم پرسپولیس ایران قهرمان آسیا شود چراکه از تمام لحاظ لیاقت این قهرمانی را دارد
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب: 8778
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *