800
۰
در جمع عشاق ولایت مطرح شد

امام حسین (ع) اهداف را در گرو دین بیان می کند/هر اشعاری به عنوان عزاداری کربلا وارد شدنی نیست

مدرس حوزه علمیه قم اظهار داشت: هر اشعار و ادواتی نمی تواند به عنوان عزاداری ماجرای کربلا وارد شود
trhbtrhnr
trhbtrhnr
به گزارش شستون، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان، حجت الاسلام و المسلمین محسن گودرزی مدرس حوزه علمیه قم و جمعی از عاشقان ولایت در مسجد جامع علی ابن ابیطالب شهرستان سراوان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محسن گودرزی مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر اشعار و ادواتی نمی تواند به عنوان ماجرای خونین کربلا و عاشورا وارد شود، گفت: در صورتی می تواند از شعری استفاده کرد که اجازه مراجع تقلید را داشته باشد که مراسم عزاداری ابا عبد الله الحسین (ع) را زیر سوال نبرد.
وی احیای سنت رسول (ص)، اجرای امر به معروف و نهی از منکر، احیای سیره امیر مومنان علی (ع) را از اهداف امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: ابا عبد الله الحسین (ع) اهداف خود را در گرو دین بیان می کند.
مدرس حوزه علمیه قم تبعیت از پیامبر (ص) جهت اجرای احکام دینی و دوستی با خدا را سنت دانست و بیان داشت: پیامبر (ص) در قول و عمل معصوم است و این در حالی است که برخی او را فقط در دریافت وحی معصوم می دانند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام حلال خدا را حرام می کنند و به دنبال تضعیف دین هستند، اظهار داشت: ائمه معصوم (ع) برای حفظ دین و احیای آن تلاش های زیادی کرده اند و به سختی این بنا را که بر مبنای اسلام است را ایجاد کردند.
حجت الاسلام و المسلمین گودرزی خاطر نشان کرد:اگر دین ما در خطر قرار گرفت باید مال و جان خود را فدا کنیم تا دین زنده بماند که در این راه امام حسین (ع) بهترین الگوی ایثار و از خود گذشتگی است.
وی با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) تصریح کرد: کار و کاسبی را در روز عاشورا تعطیل کنید و مجالس امام حسین (ع) را احیا کنید تا خداوند متعال خیر و برکت را به شما بدهد.
 
انتهای پیام/1675
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 8812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *