800
۰
کارشناسان مسائل سیاسی مطرح کردند

بر اساس نظام ارزشی حاکم در ایران؛ آمریکا و اسرائیل دشمن اصلی ایران هستند/ دشمن شناسی لازمه بقای یک کشور است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نظام حاکم در جامعه ایران ایدوئولوژیک و ارزشی است که بر مبنای نظام ارزشی، آمریکا و اسرائیل دشمن اصلی ایران محسوب می شوند.
ذد
ذد
پیرمحمد ملازهی کارشناس مسائل سیاسی و خاور میانه در گفت و گو با شستون دشمن شناسی را مقوله پیچیده ای دانست که در این مورد وحدت نظر وجود ندارد، اظهار داشت: یک کشور ممکن است برای یک نظام کشور دیگر دشمن باشد و در آن واحد برای نظام کشور دیگر دشمن تلقی نشود که در اصل واژه دشمن ابهام وجود دارد و تعریف روشنی از آن بدست نیامده است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل دشمن اصلی ایران به شمار می روند که نیاز است جامعه ایران در این خصوص به وحدت نظر برسند، اضافه کرد: شاید برخی ها بر این باور باشند که ایران نباید تا همیشه با این دو کشور دشمن باشد اما نظام حاکم بر جامعه ایدوئولوژیک و ارزشی است که بر این اساس این دو کشور دشمن اصلی ایران محسوب می شوند.
کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه خاطر نشان کرد: می توان در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و بسیاری از موارد دیگر با دشمن مقابله کرد  اما اگر در جامعه درک مشترکی از دشمن وجود نداشته باشد نمی توان با آن مقابله کرد.
ملازهی در پایان اذعان داشت: مقام معظم رهبری بارها در خصوص تقویت دشمن شناسی تأکید کرده اند که طبق راهبرد ها، استراتژی ها و نگاه کلی ایشان، آمریکا و اسرائیل دشمن اصلی ملت ایران هستند.
 
دشمن شناسی لازمه بقای یک کشور است
محمد رضا طاهری کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با شستون لازمه بقای یک کشور را در دشمن شناسی برشمرد و اظهار داشت: در زمینه های اقتصادی افرادی که کالا قاچاق می کنند به عنوان دشمن اقتصادی کشور محسوب می شوند چرا که به نظام اقتصادی کشور ضربه وارد می کنند.
وی ادامه داد:
می طلبد دولتمردان کمیته هایی را جهت شناساندن دشمن به طیف های مختلف جامعه تشکیل دهند تا ابعاد مختلف را بررسی و آسیب شناسی کنند، به ویژه در زمینه اقتصادی  چرا که دشمن قصد ضربه زدن و نابود کردن تولیدات داخلی را از طریق جنگ اقتصادی را دارد.
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمن شناسی در این برهه از زمان در زمینه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارای اهمیت ویژه ای است، گفت: اگر دولت نتواند در این زمینه به خوبی ایفای نقش کنند، تیشه به ریشه اقتصاد کشور زده می شود  و کشور ضررهای سنگینی را متحمل می شود.
طاهری اضافه کرد: باید دشمن شناسی را به عنوان یک اصل در کشور مورد توجه قرار داد و راه های مقابله با آن را پیدا کرد تا مملکت را به سمت یک کشور مستقل و آزاد سوق داده شود.
وی در پایان به دولتمردان توصیه کرد تا در کشور و به ویژه در سیستان و بلوچستان با تشکیل کارگروه های مختلف  با استفاده از نخبگان و برجستگان مربوطه راه حل های مناسبی را برای شناساندن دشمن در زمینه های مختلف به اقشار مختلف جامعه پیدا کنند.
 
انتهای پیام/1319
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 8848
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *