در اولین نشست شورای بخش مرکزی سراوان مطرح شد

شورا پل ارتباطی میان مسئولین و مردم/ اکثرحوادث راننگی دلخراش ناشی از عدم زیرساخت های لازم جاده ای است

6 مهر 1396 ساعت 11:10

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان سراوان گفت: شورا پل ارتباطی میان مردم و مسئولین است که باید مطالبه محور و زبان گویای مردم باشد.


به گزارش شستون، اولین نشست شورای بخش مرکزی شهرستان سراوان با حضور تمامی اعضای شورای روستاهای این بخش در محل دفترشورای بخش مرکزی تشکل شد.
محمد انور حسین بر رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان سراوان در این نشست به اعضای شورا توصیه کرد تا بر اساس نیاز سنجی هر منطقه پیگیر مشکلات آن روستا باشند و ادامه داد: با تعامل، همکاری و همفکری دهیاران و شوراهای اسلامی برای حل معضلات روستاها به نتیجه مطلوب برسند تا درد و رنج مردم کاهش پیدا کند.
 وی شورا را پل ارتباطی میان مردم و مسئولین دانست و یکی از وظایف شورا را رساندن دغدغه مردم به مسئولین جهت رفع آن مشکل برشمرد.
رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان سراوان با تأکید براینکه مطالبات به حق مردم در دستور کار ویژه شورا قرار گیرد، جلسات شورا برای رفع مشکلات مردم از جمله حل مشکلات آب، برق، بهداشت و مشکلات جاده ای هدفمند باشد و صورتجلسه هر جلسه به شورای بخش ارجاع داده شود.
حسین بر با اشاره به اینکه شوراها زبان گویای مردم  و مطالبه محور باشند گفت: قرار است چشم انداز چهارساله و یا یک ساله که در آن برنامه های شورا و حدود وظایف آنان تعریف شده باشد، در راستای احقاق حق مردم تدوین شده باشد.
عبدالقیوم دهواری عضو شورای بخش و رئیس شورای روستای دهک هم در این نشست با بیان اینکه رسالت شورایی، رسالت بسیار خطیری است، شناخت وظیفه و انجام دادن امورات بخش و روستا را از وظایف شورا ها برشمرد.
وی قدرت مسئولین را با توجه به ثبت جهانی شدن روستای کلپورگان بی نظیر بیان کرد و گفت:مسئولین می توانند برای حل دیگر معضلات مردم تمام همت خود را بسیج کنند.
عضو شورای بخش مرکزی شهرستان سراوان این شورا را وام دار هیچ یک از مسئولین دانست و به شوراهای روستا این اطمینان را داد که شورای بخش مرکزی در راستای اهداف هیچ یک از مسولین گام بر نمیدارد اما با مسئولین تعامل خواهند داشت.
دهواری همچنین گریزی به مشکلات راه های روستایی زد و ادامه داد: خطرات و حوادث ناگواری که برای مردم این شهرستان به وجود آمده است ناشی از مشکلات و عدم زیرساخت های راه های روستایی و جاده ای می باشد که می طلبد مسئولین مربوطه جهت رفع این مشکلات ورود جدی داشته باشند.
وی گفت: تعدادی از روستاهای این بخش با وجود داشتن جمعیت مورد نظر دارای کد روستایی نیستند و از دیگرامتیازات و امکانات بی بهره مانده اند.
عضو شورای بخش مرکزی جاده مواصلاتی کلپورگان_ دهک را بسیار خطرناک و حادثه خیز عنوان و اضافه کرد: تردد خودرو در این محور بسیار زیاد می باشد و شانه خالی نیز در این مسیر وجود ندارد که با قرارکاه شهید سجاد  برای حل این معضل رایزنی شده است.
 
 
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 8884

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/8884/شورا-پل-ارتباطی-میان-مسئولین-مردم-اکثرحوادث-راننگی-دلخراش-ناشی-عدم-زیرساخت-های-لازم-جاده

شستون
  https://shastoon.ir