مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان مطرح کرد

سهم سیستان وبلوچستان تقدیم قریب به 2هزار شهید در 8سال دفاع مقدس/ اولین شهید11ساله از این استان راهی جبهه شد

6 مهر 1396 ساعت 11:35

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: هزار و978شهید سیستانی و بلوچ را در طی 8سال دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردیم.


به گزارش شستون، عباس پالاش در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: يكي از افتخارات استان سیستان و بلوچستان اين موضوع می باشد كه اولین شهید 11 ساله میدان های نبرد از این استان راهی جبهه های حق علیه باطل شده است.
وی ادامه داد: در ميان شهداي استان پهناور سیستان و بلوچستان كه از ابتداي انقلاب اسلامي در مسير مبارزه با طاغوت خون خود را نثار درخت انقلاب كرده‌اند، گروه‌هاي مختلفي از جمله كودكان خردسال، بانوان، ورزشكاران، روحانيون، پزشكان و مهندسان، اساتيد دانشگاهي و كهنسالان را شامل مي‌شود، گروه‌هايي كه در ميانشان شهرنشينان، روستاييان، عشاير، ترك، لر، بلوچ و فارس، مسلمان و غيرمسلمان پيرو اديان الهي كه به‌واسطه حضور در عرصه‌هاي مختلفي همچون مبارزات انقلابي، دفاع مقدس، عمليات‌هاي تروريستي منافقان و دشمنان انقلاب و نيز عمليات‌هاي پليسي جانبازي كرده و با نثار خون خود اوج تفكرات يك انقلابي را در دفاع از آرمان‌ها نشان داده‌اند.
وی اظهار کرد: رنج سنی شهدای استان سیستان و بلوچستان از 2 ماه تا 64 ساله بوده که به معنای تعداد زیاد جوانان در بین شهدا می باشد.
14شهیده در استان افتخار مردم سیستان وبلوچستان است
وی اظهار کرد: زنان شهيده ‌اي كه از سیستان و بلوچستان در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جمع شهدا پيوستند 14 نفر بوده اند که افتخاری برای استان محسوب می شوند.
پالاش گفت: علاوه بر شهداي شيعه، گروه اهل سنت استان نيز با تقديم 470 شهيد همراهي خود با آرمان‌هاي مقدس جمهوري اسلامي را در سخت‌ترين دوران، نشان دادند، همانگونه كه امروز هم با حفظ وحدت، همراه و همصدا با مردم ايران اسلامي هستند، از طرفي وجود هزار و 381شهيد ارتشي و نیروی انتظامی، افتخاري ديگر براي استان محسوب مي‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای هزار و 978 شهید والا مقام، 4 هزار و 35 جانباز و 531 آزاده می باشد که 14 نفر آن را شیر زنانی تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: بیش از 30 هزار مادر و همسر شهید، آزاده و جانباز در استان سیستان و بلوچستان داریم.
وی تاکید کرد: ما مسئولان و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سعی کرده ایم در حد توانمان برای رفاه خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران اقدام به فعالیت کنیم و خدمات متنوعی که قانون دستمان را باز گذاشته به آنان ارائه دهیم.
وی بیان کرد: خدمت به خانواده های شهدا، آزادگان و ایثارگران وظیفه ای همگانی است و هرچه به آنان خدمت کنیم باز هم کم است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 8890

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/8890/سهم-سیستان-وبلوچستان-تقدیم-قریب-2هزار-شهید-8سال-دفاع-مقدس-اولین-شهید11ساله-این-استان-راهی-جبهه

شستون
  https://shastoon.ir