800
۱
یادداشت؛

سیاست بین الملل و معامله قرن

یاسر کهرازه، دکتری روابط بین الملل طی یادداشتی طرح معامله قرن را که از طرف رئیس جمهور آمریکا مطرح شده، مورد نقد و بررسی قرار داده است.
سیاست بین الملل و معامله قرن
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، یاسر کهرازه، دکتری روابط بین الملل طی یادداشتی نوشت: در عصر حاضر مسئله فلسطین و قدس مخصوص به یک شخص، یک کشور و یا حتی مسلمین جهان نیست، بلکه حادثه ای است برای مومنان اعصار گذشته، حال و آینده.
قدس تا ابد قدس خواهد ماند؛ از سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۰ طرح برای حل مسئله فلسطین مطرح شده است که نقطه مشترک همه این طرح ها تلاش برای مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی و حاکمیت بر قدس شریف بوده است و به همین دلیل با شکست مواجه شده اند.
بی تردید معامله قرن تمام آرمان های فلسطین و مسلمانان جهان را نابود خواهد کرد. این طرح شوم توسط لابی های آمریکایی و اسرائیلی پایه گذاری شده و مورد حمایت شیوخ نشین حوزه خلیج فارس قرار گرفته، اما از طرف تمامی گروه های مقاومت و تعدادی از کشور حاضر در صحنه سیاست بین الملل رد شده و به امید خدا انتفاضه جدیدی علیه اسرائیل در فلسطین آغاز خواهد شد.
از نظر نگارنده، معامله قرن می تواند به عنوان جرقه برای شروع یک قیام گسترده علیه اسرائیل باشد و در نهایت روند فروپاشی این رژیم جعلی را سرعت بخشد. در واقع چشم انداز طرح فاسد معامله قرن که توسط ترامپ حقه باز با برده داری و دستکاری تاریخ و جغرافیای منطقه در آمیخته بود و همانند آنچه که حدود یک قرن پیش اتفاق افتاد، یعنی زمانی که بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس، سرزمین مقدس فلسطین را به یهودیان اعطا کرد، این میراث استعمار انگلیس برای حمایت از اسرائیل و آزاد کردن دست درازی های این رژیم اشغالگر باشد.
اما واقعیت امر این است که دیگر دوران عرصه قدرت رسانه ای آمریکایی و اسرائیلی برای اجرای معامله قرن و تحمیل طرح استعماری دیگر در منطقه ناکارآمد است؛ در واقع داشتن قدرت رسانه های برای ارائه برندینگ آمریکا و اسرائیل به معنای گذر از صحنه های عادی سازی از زمان به زمان دیگر پذیرفتنی نیست.
یقینا چیزی که ترامپ به آن تکیه کرده است موفقیت آمیز نیست و معادلات مردمی و تاریخی نشان می دهد که نقشه او ناموفق است؛ آنچه واشنگتن ارائه کرده چیزی جز تلاش جدید برای از بین بردن مسئله فلسطین و تغییر مسیر سرنوشت منطقه نیست اما به گواه تاریخ، سرنوشت جنوب غرب آسیا از این مسیر نخواهد گذشت.
در پایان نگارنده با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری که قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت و مسلما ملت فلسطین و همه ملتهای مسلمان در مقابل آنان خواهند ایستاد و نمی گذارند معامله قرن اتفاق بیفتد و در مورد یهودی شدن بیت المقدس که می گویند باید دست یهود باشد غلط بیخودی می کنند.

انتهای پیام/
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 17093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *