800
۱
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

وزیر کشور دستور بررسی حادثه دلخراش چابهار را دارد/واقعیت ماجرای فوت چهار کودک چه بود؟

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حادثه ریزش دیواره خاکی در چابهار هیچ ارتباطی به آب و هوتگ ندارد، بلکه خاکبرداری شخصی بوده و موضوع طبق دستور وزیر کشور در حال بررسی است.
وزیر کشور دستور بررسی حادثه دلخراش چابهار را دارد/واقعیت ماجرای فوت چهار کودک چه بود؟
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون؛ روز گذشته خبری دلخراش دل همه مردم ایران را لرزاند، ماجرا از این قرار بود که ریزش دیواره خاکی در روستای "بنو اسحاق بازار" بخش پیرسهراب این شهرستان موجب فوت چهار کودک شد و در این حادثه سه نفر دیگر نیز مصدوم و به بیمارستان اعزام شدند.

به گفته بخشدار پیرسهراب، کودکان طی چند روز در این محل بازی می‌کرده‌اند که این اتفاق باعث ریزش دیواره خاکی و زیر آوار رفتن هفت کودک شده  است.

موضوعی که برخی در فضای مجازی دلیل آن را مشکل آب و هوتگ ها اعلام کرده اند، اما طبق گفته مسئولان، گودی ایجاد شده در طی دو هفته گذشته توسط اهالی روستا جهت خاک برداری برای ساختن خانه ایجاد شده بود.

در همین راستا برای پیگیری واقعیت ماجرا و دلیل واقعی این حادثه با معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت و گویی انجام شد که وی خبر از دستور وزیر کشور برای بررسی ماجرا را داد.

خاکبرداری یکی از اهالی روستا برای ساخت و ساز
 
رحمدل بامری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: متاسفانه چهار تن از کودکان و فرزندان خردسال این سرزمین به رحمت خدا رفتند که به خانواده های داغدیده این حادثه دلخراش تسلیت عرض می کنم.
 
وی افزود: ماجرا به این صورت بود که در یکی از روستاهای بخش پیرسهراب یکی از اهالی در نزدیکی همان روستا برای ساخت و ساز و زیرساخت ساختمان خودش اقدام به خاکبرداری کرد، با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد و سیلاب ها منازل مسکونی را در خطر جدی قرار می دهد، مردم به لحاظ سنتی ابتدا سکویی را ایجاد و بعد ساخت و ساز را آغاز می کنند که این اقدام در ماجرای اخیر نیز به همین شکل صورت گرفته است.
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: متاسفانه خاکبرداری در نزدیکی روستا انجام شده و بعد از این اقدام هیچ علائمی نصب نشده است، کودکان در حال بازی یا گذر از این گودال بودند که خاک ریزش کرد و چهار نفر آن ها فوت کردند، سه نفر مصدوم هم شدند که توسط اهالی سریع اقدام شد و در نهایت این کودکان به بیمارستان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گفتند.
 

ترخیص کودکان حادثه دیده
 
به گفته وی، دو نفر از کودکان حادثه دیده دیروز ترخیص شدند و یک کودک دیگر نیز در حال ترخیص از بیمارستان بوده و حال عمومی شان خوب است.
 
بامری اظهار کرد: آنچه که واقعیت دارد این حادثه هیچ ارتباطی به هوتگ ندارد و سیستم اداری نیز اقدام به چنین کاری نکرده، موضوع شخصی بوده و یکی از اهالی روستا و کودکانی که فوت شدند از همین آبادی بودند و قصد و غرضی در کار نبوده است.
 
وی گفت: باید دهیاران و شوراها و کسانی که اقدام به چنین کاری می کنند، بدانند که در نزدیکی روستا نباید خاکبرداری صورت بگیرد، بلکه باید با فاصله زیاد انجام شود، مصالح قانونی رعایت و هشدارهای لازم داده شود، مردم هم مراعات کنند و علاوه بر خودداری از ایجاد گودال در نزدیک روستا مراقب رفت و آمد بچه ها باشند تا چنین حوادث دلخراشی را شاهد نباشیم.

اقدام های قانونی در حال انجام است
 
فرماندار ویژه چابهار با بیان این که موضوع در حال بررسی است، وزیر کشور و استاندار دستور بررسی داده اند و تیم ستاد حوادث و بحران استان نیز به منطقه اعزام می شود، خودمان هم در شهرستان حضور داریم، این مهم به صورت قضایی و قانونی پیگیری و موضوع خسارت ها دنبال خواهد شد، هر چند از دست دادن فرزند غیرقابل جبران است، اما اقدام های لازم از این طریق نیز انجام می شود.

دستور صریح استاندار سیستان و بلوچستان برای بررسی حادثه

گفتنی است، طبق اعلام استانداری سیستان و بلوچستان؛ علیرضا شهرکی مدیرکل مدیریت بحران و غلامرضا گنجی مدیر کل بازرسی استانداری به عنوان نمایندگان تام الاختیار استاندار برای بررسی ابعاد حادثه ریزش دیوار که منجر به فوت ۴ کودک روستای بنو اسحاق بازار از توابع بخش پیرسهراب چابهار شده بود، عازم این شهرستان شدند.

 استاندار در دستوری صریح مدیران کل مدیریت بحران و بازرسی استانداری را مامور کرده با حضور میدانی در محل وقوع حادثه، ضمن عیادت از مصدومین و همدردی با خانواده‌های داغدار، گزارش کامل و جامع از چگونگی وقوع این حادثه را تهیه و اعلام کنند.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 23854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *