800
۱
یادداشت:

تکثر نسل باعث پیشرفت و آبادانی کشور می شود

یک کارشناس مذهبی طی یادداشتی به اهمیت داشتن فرزند و فرزند آوری پرداخت.
تکثر نسل باعث پیشرفت و آبادانی کشور می شود
به گزارش پایگاه خبری شستون، حجت الاسلام کاظم بامری طی یادداشتی در خصوص فرزند آوری و مزایای آن در سلامت خانواده نوشت: جمعیت از اصلی‌ترین نیاز هر جامعه محسوب می‌شود و هر جامعه‌ای برای رشد، تعالی و پویایی نیازمند نیروی جوان و کارآمد است از سوی دیگر فرزند آوری و فرزند داشتن از نعمت‌های بزرگ خداوند نسبت به بشریت است، و از طرفی افرادی که داری فرزند هستند قطعنا زندگی شیرین‌تر و شادتری نسبت به افرادی که فرزند ندارند، دارند.

در این رابطه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: فرزندآوری یکی از مهم‌ترین مجاهدت‌های زنان و وظایف آنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است؛ اوست که زحماتش را تحمل می‌کند، اوست که خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است.
صبرش را به آن‌ها داده، احساساتش را به آن‌ها داده است. اگر چنانچه ما این‌ها را در جامعه به دست فراموشی نسپریم؛ آن وقت پیشرفت خواهیم کرد.

همچنین اگر از دیدگاه اسلام به این موضوع بپردازیم مشاهده می‌کنیم که خداوند متعال در سوره کهف آیه ۴۶ می‌فرماید: مال و فرزند زینت زندگی دنیاست؛ در واقع زینت و زیبایی زندگی به داشتن فرزند و فرزند آوری است.

از سوی دیگر فرزند آوری و داشتن فرزند باعث استحکام و قدرت در هر خانواده‌ای است و از همه مهمتر تکثیر نسل علاوه بر اینکه باعث استحکام خانواده است باعث پیشرفت و آبادانی هر کشور می‌باشد،

با توجه به فرهنگ اسلامی حاکم در کشور باید به سراغ افزایش و رشد جمعیت برویم و اگر به سیره اهل بیت(ع) نگاه کنیم می‌بینیم که ائمه اطهار(ع) دارای فرزندان زیادی بوده‌اند پس باید این فرهنگ را الگو قرار دهیم به دلیل اینکه هر چه جمعیت کشور بیشتر باشد دستاوردهای بیشتری را در عرصه‌های مختلف به دست خواهیم آورد.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 26283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *