800
۰

اپیدمی رفتار دوگانه دولت به دریاچه ارومیه رسید!

انگار اپیدیمی عملکرد دوگانه دولت در میدان سخن و عمل، که بیش از این در مسائل فیلترینگ، رفع تحریم ها و عبور از رکورد را شاهد بوده ایم به دریاچه ارومیه هم سرایت کرده است. گویا فلامینگو های مهاجر هم این حرفها و عملکردها دو گانه را شنیده اند و امسال قهر کرده اند و به ناچار به منزل همسایه روان شده اند.
اپیدمی رفتار دوگانه دولت به دریاچه ارومیه رسید!
به گزارش شستون، اوضاع دریاچه ارومیه روز به روز وخیم تر می شود و نگین آذربایجان این روزها نفس های آخر را می کشد و در این میان شلاق وعده ها و حرف ها و عمل های دوگانه مسئولین دولتی که نه یک بار بلکه دو بار با وعده ی احیا دریاچه ارومیه بر سر کار آمده بیش از همه بر تن رنجور نگین آذربایجان زخم وارد می کند.
روز سه شنبه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان در پاسخ به اعتراض نمایندگان استان درباره عدم تخصیص بودجه به طرح های احیا دریاچه ارومیه گفته است دولتی هیچ مشکلی ندارد و محدودیتی برای تزریق بودجه به این پروژه حیاتی را ندارد. این سخنان در نگاه نخست جای خوشحالی دارد اما آیا بین آنچه که جهانگیری گفته و در عمل صورت می گیرد یکسان است؟!
بیش از ۴ سال از زمانی که حسن روحانی در تبریز و ارومیه برای دریاچه ارومیه مرثیه خواند می گذرد و از وعده ی خود برای احیا آن خبرداد.  آن روزها وی هنوز در قامت یک کاندیدا به این شهر و آن شهر سفر می کرد و همین وعده های مقدمه ی پیروزی وی بر رقبا را در شهرهای آذربایجان فراهم آورد. زمان که گذشت روحانی که دولتش را تشکیل داد اولین مصوبه را به احیا دریاچه اختصاص داد و ستادی تشکیل شد با ریاست کسی که به زعم آمارها دوران خشکی دریاچه از دوره ی وزارت وی آغاز شده بود. 
اما این پایان کار نبود ۴ سال گذشت و وعده ها روی زمین ماند و  دریاچه به لطف اندک بارشها جانی دوباره گرفت و کار به جایی رسید که حتی کلانتری از عدم تخصیص بودجه های دولت برای احیا دریاچه  سخن گفت!!!
امروز دیگر از آن بارشها هم خبری نیست و تن رنجور دریاچه ارومیه قربانی نامهربانی مسئولینی است که وعده ها دادند اما از عمل خبری نبود که نبود! جالب اینجاست برای توجیه عملکرد خود هزاران توجیه عجیب و غریب می آورند و از تاثیر عملکردها در میان مدت سخن می گویند حال نمیدانیم ۴ سال کوتاه مدت است یا میان مدت؟!
 
انگار اپیدیمی عملکرد  دوگانه دولت در میدان سخن و عمل، که بیش از این در مسائل فیلترینگ،  رفع تحریم ها و عبور از رکورد را شاهد بوده ایم به دریاچه ارومیه هم سرایت کرده است. گویا فلامینگو های مهاجر هم این حرفها و عملکردها دو گانه  را شنیده اند و امسال قهر کرده اند و به ناچار به منزل همسایه روان شده اند.
هر آنچه هست امروز دریاچه ارومیه حال و روز خوشی ندارد و به گواه همان سخن رئیس جمهور ادامه حیات ۱۴ میلیون نفر در خطر است کاش مخاطب بایدها این بار در وادی عمل کاری انجام دهند و سپس سخنی بر زبان برانند ای کاش وقتی کار کند که نوش دارویی پس از مرگ برای نگین آذربایجان نباشد.  البته بجز آن نهادی که همواره به انحا گوناگون متهم است تا به  امروز کسی برای دریاچه ارومیه آستین مردانه بالا نزده است.

منبع: دانا
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 10005
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *