800
۰
در جسله کارگروه سوخت سه شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان مطرح شد؛

سراوان مدخل و معبر قاچاق سوخت کشور/ ۹۸ درصد کشفیات نفت گاز است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان با بیان ایجاد معیشت حلال برای مردم، گفت: باید مقابل مافیای سوخت که در این زمینه ورود پیدا کرده و ریشه مردم را خشکانده اند، گرفته شود.
سراوان مدخل و معبر قاچاق سوخت کشور/ ۹۸ درصد کشفیات نفت گاز است
به گزارش شستون، جلسه کارگروه شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان عصر روز گذشته با حضور معاون معاون شرکت نفت ناحیه  یک زاهدان، دبیر کمیته سوخت استان و جمعی از مسیولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار شد.
سکینه اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به خاص بودن حوزه سراوان، گفت: اگر تعهدی را بدون تخصیص ‌و منابع ایجاد شده نیاز است که به صورت خاص مورد بازنگری قرار گیرد. 
 
وی با اشاره به اینکه سراوان در کشور به عنوان بهشت معادن معرفی می شود، افزود: با تبدیل کردن تهدید به فرصت و شناسایی و معرفی مفید ظرفیت ها، از مزیت های موجود در این منطقه استفاده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به تبدیل کردن مشاغل و فعالیت های غیر رسمی به مشاغل ‌و فعالیت های رسمی، ادامه داد: تمامی تمهیدات برای بازارچه های مرزی جدید در نظر گرفته شده است، گمرک مستقر شود، معافیت گمرکی به مرزنشینان برسد، تقریبا مثل مرز رسمی می توان هفت هزار قلم کالا از این بازارچه وارد شود.
اشرفی با اشاره به وجود دو تنش آب و سوخت در سیستان و بلوچستان، یادآورشد: بر اساس تنش ایجاد شده و فصل کشت، تا پایان اسفند اجازه استفاده آب به چاه های غیر مجاز داده می شود و در پایان اسفند باید گزارش میزان کشت از سوی جهاد کشاورزی داده شود.
وی با بیان ایجاد معیشت حلال برای مردم، افزود: باید مقابل مافیای سوخت که در این زمینه ورود پیدا کرده و ریشه مردم را خشکانده اند، گرفته شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سراوان مدخل و معبر قاچاق سوخت است که باید به این منطقه نگاه ویژه شود.
درویش نارویی فرماندار سراوان با اشاره به ایجاد تنش سوخت در دو ماه اخیر، از وضعیت مناسب ایجاد شده در چند روز گذشته ابراز امیدواری کرد.
وی گفت: بر اساس طرح کدینگ که توسط شرکت نفت انجام شده است،  ۱۰۰ هزار خودرو در شهرستان شناسایی شده اند که این تعداد خودرو ماهانه به ۳۰ میلیون سوخت نیاز دارند.
فرماندار سراوان گفت: ماهانه به سراوان بزرگ حدود ۱۱ میلیون سوخت داده می شود که این مقدار هم سرشکن می شود و ۷ یا ۸ میلیون لیتر به سراوان می رسد که نارضایتی و اعتراضات مردمی را با توجه به ارتباط مستقیم سوخت به معیشت مردم را به دنبال دارد.
نارویی کل مصرف نفت سفید در شهرستان را ۳۰ میلیون لیتر دانست که در حال حاضر ۲۴ میلیون لیتر کسری وجود دارد.
وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت شهرستان ۱۹۵ نفر است که ۲۵۰ هزار کالابرگ توزیع شده و کالا برگ ها هم توسط اداره پست توزیع شده است.
 
فرماندار سراوان با بیان اینکه سهمیه نفت گاز ۱۶ میلیون و ۶۲۰ لیتر است که چیزی حدود ۵۰ درصد دریافت شده است، خاطر نشان کرد: در سراوان بزرگ دو هزار و ۸۰۰ دستگاه ماشین سنگین شناسایی شده است که این تعداد از مقدار موجود در استان صنعتی یزد هم بیشتر است.
نارویی با اشاره به قاچاق نفت گاز، گفت: ۹۸ درصد کشفیات نفت گاز است و با توجه به اینکه بنزین قاچاق نمی شود ممکن است در مسیر قاچاق استفاده شود.
وی در پایان افزود: شرکت های پیمانکاری در حوزه راه سازی و جاده سازی از عدم دریافت سهمیه سوخت خود به صورت کامل بسیار گلایه مند هستند.
 
 
انتهای پیام/الف.د
 
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 10049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *