800
۰
گزارشی از رونق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ضایعات درخت خرما؛

استفاده بهینه از ۲۰۰ میلیون کیلوگرم شاخه و خوشه خرما در راستای اشتغال زایی/ به اسم موسسه خیریه سعادتی به کام دیگران

موسسه خیریه سعادتی اصفهان با استفاده از ظرفیت بومی منطقه سیستان و بلوچستان در حوزه کشاورزی، اقدام به تهیه علوفه دامی و کود گیاهی کرده است.
استفاده بهینه از ۲۰۰ میلیون کیلوگرم شاخه و خوشه خرما در راستای اشتغال زایی/ به اسم موسسه خیریه سعادتی به کام دیگران
به گزارش شستون؛ موسسه خیریه سعادتی اصفهان درحوزه علوفه دام پس بررسی و تحقیقات مفصل و بابهره گیری ازمنابع و مقالات علمی و دانشگاهی موفق شده است سالانه حداقل 200میلیون کیلوگرم شاخه وخوشه خرما را در سیستان و بلوچستان که قبلا امهاء می شد را فرآوری و به خوراک دام تبدیل کند.
تبدیل تنه نخل خرما که تا امروز به عنوان مواد زائد و مزاحم تلقی می شد به ذغال فشرده ،کود کمپوست و چیپس محافظ رطوبت خاک که مصرف آن تبخیر آب را به یک سوم کاهش داده است.
همچنین این موسسه با همکاری و همت کارشناسان ‌ و محققان خبره خط آسیاب هسته خرما به منظور تهیه خوراک دام سبک و سنگین را راه اندازی کرده است.
موسسه  خیریه سعادتی کارگاه شاخه و خوشه نخل خرما خردکن و همچنین آسیاب ضایعات خرما را در شهر محمدی برای بهره برداری مناسب از ظرفیت و ثروت های این منطقه که تا به امروز امهاء می شد را راه اندازی و زمینه اشتغال چند نفر از بیکاران این منطقه را فراهم‌کرد.
۲۳ آبان سال جاری این پایگاه خبری با مهدی دهواری(سترام) به عنوان کارآفرین این کارگاه مصاحبه و گزارشی را با عنوان «خط تولید علوفه دامی و کود گیاهی در سراوان راه اندازی شد/ اشتغالزایی با استفاده از ضایعات درخت خرما+ تصاویر» منتشر کرد، اما به گفته مدیر عامل موئسسه خیریه سعادتی اصفهان سردار مرتضی باطنی، وی کارآفرین این کارگاه نبوده بلکه به عنوان نیروی داوطلب محلی برای مدتی با این موسسه همکاری داشته و طرح علوفه دام متعلق به موسسه خیریه سعادتی اصفهان است که کارشناسان و محققان و اساتید دانشگاه بر روی این طرح تحقیق کرده اند تا به نتیجه برسد.
 
 
انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 10242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *