در ادامه جولان وارد کنندگان برنج؛

بازار گرمی دولتی ها برای کشاورزان هندی و پاکستانی/ واردات ۳۲ بیلیون ریالی برنج در ۸ ماه + جدول

8 بهمن 1396 ساعت 10:48

براساس آمار اتاق بازرگانی در هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۲ بیلیون ریال برنج از ۱۰ کشور جهان به ایران وارد شده است.


به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون در حالی بسیاری از شالیکاران شمال کشور در حال اضافه شدن به خیل عظیم تحصیلکردگان بیکار هستند که همچنان بازار واردات برنج در کشور داغ است.
 
براساس آمار اتاق بازرگانی در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۳۲ بیلیون ریال برنج از ۱۰ کشور جهان به ایران وارد شده است که پنج بیلیون ریال این واردات از طریق گمرک زاهدان وچابهار وارد شده است.
 
هر چند دولتی ها برای رفع این مشکلات راهکاری جز توهین به طراحان سوال ندارند به طوری که چندی پیش بود یکی از کشاورزان گیلانی با طرح سوالی در خصوص اینکه چرا هنوز برنج‌ کشاورزان به فروش نرسیده است، باید شاهد واردات باشیم، به جای شنیدن پاسخی قانع کننده، از وزیر جهاد کشاورزی توهین شنید. محمود حجتی به جای پاسخ به کشاورز گیلانی به وی گفت:« سبوس بخورید.» سبوسی که کشاورزان از آن به عنوان علوفه و غذای چهارپایان استفاده می‌کنند.
 

آنچه مسلم است اگر راهکار دولتی ها برای رفع مشکلات کشاورزان تنها به این شکل حل شود قطعا تا چند سال آینده شاهد حذف کشت برنج و بسیاری از محصولات دیگر در کشور خواهیم بود اتفاقی که در تضاد با اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است و از سوی دیگر شاهد افزایش آمار بیکاران در کشور خواهیم بود.
 
علی ای حال در کنار واردات برنج؛ قاچاق برنج نیز در کشور رونق دارد و در برخی موارد این محصول توسط مسئولین گمرک کشف می شود به طوری که در روز های اخیر محموله میلیاردی قاچاق برنج در بازرسي "سفيدآبه " نیمروز کشف شد.
آنتهای پیام/


کد مطلب: 10249

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/10249/بازار-گرمی-دولتی-کشاورزان-هندی-پاکستانی-واردات-۳۲-بیلیون-ریالی-برنج-۸-ماه-جدول

شستون
  https://shastoon.ir