800
۰

پیروزی انقلاب اسلامی خون جدیدی در رگ های جهان اسلام به جریان انداخت/ هراس دشمن از گسترش جغرافیای انقلاب و گسترش محور مقاومت

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سرداده شدن شعار "امروز ایران، فردا فلسطین" ، خون جدیدی در رگ های منطقه به ویژه فلسطین به جریان افتاد.
پیروزی انقلاب اسلامی خون جدیدی در رگ های جهان اسلام به جریان انداخت/ هراس دشمن از گسترش جغرافیای انقلاب و گسترش محور مقاومت
به گزارش شستون، سیدهادی سید افقهی در گفتگو با راه آرمان در خصوص تاثیر انقلاب اسلامی بر جنبش ها و انقلاب های منطقه گفت: برای بررسی تاثیر انقلاب اسلامی بر تغییر و تحولات در معادلات سیاسی منطقه، لازم است نگاهی به مقاطع قبل از وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی آن در سال 57 بپردازیم.
 
این کارشناس مسائل منطقه ابراز کرد: قبل از انقلاب اسلامی، جهان عرب و جهان اسلام در حالت یأس و انزوا قرار گرفته و به نوعی دچار بی انگیزگی شده بود؛ مردم مشغول کارهای روزمره خود بودند و موضوع قیام و انقلاب و مسائل اینچنینی مطرح نبود؛ علت هم این بود که در سال های 1967 و 1973 اعراب دوبار با رژیم صهیونیستی درگیر شده و شکست خوردند و برخی کشورها مانند مصر و اردن با اسرائیل قرارداد صلح بستند و اعتقاد داشتند دیگر نمی توان به اهداف اسلام پایبند بود و باید تسلیم فرهنگ غرب شویم.
 
وی با اشاره به حاکم شدن نوعی حالت خودباختگی و وادادگی در جهان اسلام در آن زمان تصریح کرد: در این شرایط یأس آلود، شاهد قیام حضرت امام بودیم؛ در خرداد 42 پرچم مبارزه علیه شاه و آمریکا را برافراشتند اما این قیام یک شبه اتفاق نیفتاد و طول کشید تا انقلاب به بار نشست.
 
سیدافقهی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سرداده شدن شعار "امروز ایران، فردا فلسطین" ، خون جدیدی در رگ های منطقه به ویژه فلسطین به جریان افتاد؛ سفارت رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها واگذار شد، پرچم رژیم اسرائیل پایین کشیده و پرچم فلسطین برافراشته شد. یاسر عرفات آمده و جوش وخروش بی نظیر و بی سابقه ای ایجاد شد که مانند زنده شدن مرده بود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی به یکی از شعارهای انقلاب اسلامی با عنوان "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی " اشاره کرد و اظهار داشت: مردم جهان اسلام و عرب چوب تکیه به شرق و غرب را خورده بودند؛ بعضی کشورهای عربی به آمریکا و برخی کاملا به اتحاد جماهیر شوروی آن زمان وابسته بودند؛ حال در این میان کشوری برخاسته و اعلام کرد به شرق و غرب تکیه نمی کنم و می خواهیم روی پای خود بایستیم.
 
وی افزود: امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،هنوز از شعار "نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی" دست برنداشته ایم و یک شعار استراتژیک و حیاتی است؛ دشمن هنوز از پا ننشسته و همواره در حوزه های مختلف با شیوه ها و روش های مختلف سعی کرده انقلاب را شکست دهد اما از آنجا که خداوند وعده داده اگر دین خدا را یاری کنید، خدا شمارا یاری می کند، انقلاب ما متکی به خداوند بود و رهبری الهی، رهبری آن را برعهده داشت لذا تا به امروز پابرجاست.
 
سیدافقهی تاکید کرد: ملت های منطقه که انقلاب و مراحل آن را دیدند و شاهد غلبه انقلاب بر دسیسه ها و توطئه ها بودند، امیدوارتر شدند که می توان یک حکومت اسلامی ایجاد کرده و از شرق وغرب فاصله گرفت؛ کم کم مردم منطقه به فراخور فهم خود، پیام انقلاب را دریافت کردند و صدور انقلاب همین رسیدن مردم به ارزش های انقلاب بود.
 
این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: حزب الله در لبنان و جنبش های اسلامی مانند اخوان المسلمین در مناطق دیگر تشکیل شد و  جنب وجوشی در جهان اسلامی ایجاد شد و از آنجا که حمایت انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفین هم بود، موجب جلب بسیاری از جنبش های آزادی بخش جهان شد.
 
وی تشریح کرد: تا به امروز نه تنها جنب و جوش سیاسی متوقف نشد بلکه تبدیل به یک محور مقاومت شد؛ امروز زنجیره ای از محور مقاومت از یمن گرفته تا بحرین، سوریه و عراق وجود دارد که انواع توطئه ها مانند تکفیری ها و داعش را شکست داده است و هنوز هم برای شکست طرح های آمریکا شهید می دهیم.
 
سیدافقهی اذعان داشت: جهان با فرایند بیداری اسلامی روبه رو شد که البته با توطئه ها و تخریب دشمن در برخی مناطق خاموش شد اما خوشبختانه در یمن جواب داد و هنوز ادامه دارد و در فلسطین نیز سازمان های جهاد اسلامی وحماس تشکیل شدند؛ امروز می بینیم نهضت اسلامی و بیداری اسلامی همچنان برای رسیدن به تمدن اسلامی پویا و پرتحرکند و علیرغم همه توطئه ها، سرکوب ها و تطمیع ها، امروز انقلاب اسلامی روز به روز محکم تر می شود و محور مقاومت و جغرافیای آن رو به گسترش است.
 
این کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد: ازسوی دیگر دشمن که می بیند انقلاب قوی تر شده و گستره انقلاب و هم پیمانان آن بیشتر می شود، فشار را بیشتر می کند و عین حال از قوی شدن انقلاب و تقویت محور مقاومت هراسناک است چرا که می بیند حزب الله قوی شده و انصارالله در یمن علیرغم ابزارهای تسلیحاتی عربستان، شکست نمی خورد.
 
سیدافقهی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با وجود رهبری داهیانه و عالمه امام خامنه ای (مدظله) به عمر خود ادامه خواهد داد و همچنان کشورهای منطقه را تقویت و پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: دانا
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 10263
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *