800
۰

دولت نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش ندارد / مدیریت مدارس دولتی با این شرایط بسیار سخت است

عضو هیئت رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس با اتحاد باید گام موثر و بلندی برای آموزش و پرورش برداشته و دید ویژه ای داشته باشند تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند.
دولت نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش ندارد / مدیریت مدارس دولتی با این شرایط بسیار سخت است
به گزارش شستون؛ سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آموزش و پرورش ماموریت آماده‌سازی نسل آینده برای اداره‌سازی آن‌ها برای اداره جامعه را برعهده دارد.
وی گفت: اگرچه امروز در آموزش و پروش به‌ویژه در صف، مدارس مختلفی از جمله تیزهوشان، نمونه، شاهد، نمونه دولتی، هیئت امنایی، غیرانتفاعی و مدارس دولتی وجود دارد که به معنی تنوعات زیاد در مدارس است و همین مسئله نیز قابل تعمل و بررسی است.
عضو هیئت رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در این بین مدارس دولتی دارای مشکلات زیادی هستند، افزود: مدیریت و اداره این مدارس با مشکلات بسیار جدی و اساسی روبرو است.
وی اظهار داشت: هر هفته از یکی از مدارس منطقه بازدید می‌کنیم و هفته گذشته بعد از بازدید از یکی از مدارس پیشوا، با مدیر مدرسه گفت‌وگویی داشتیم که آن مدیر بسیار زحمت‌کش اعلام کرد که فیش‌های آب و برق و گاز را نمی توانیم پرداخت کنیم و حدود ۶ میلیون تومان برای این فیش‌ها بدهکار هستیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن مدیر اعلام می‌کرد که اکثریت دانش آموزان این مدرسه بی‌بضاعت هستند و درصد قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها پدر یا مادرشان فوت کرده و حتی بعضی مواقع دانش‌آموزان در مدرسه به دلیل نخوردن شام و صبحانه از حال می‌روند که خودمان باید مقداری خوراکی برای آن‌ها تهیه کنیم.
نقوی حسینی بیان داشت: ممکن است تعدادی از مدارس دانش‌آموزان و والدینشان را تحت فشار بگذارند تا در تامین هزینه مدارس کمک کنند که این امر نیز خلاف قانون است از سوی دیگر آموزش و پرورش نیز سرانه آموزشی دانش آموزان را به مدارس پرداخت نمی کند پس اداره مدرسه و منبع مالی که باید مدیریت مدرسه را یاری کند کجاست؟
عضو هیئت رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد به همین دلیل مدیران دست به گریبان شدید مدیریت مدرسه هستند.
وی گفت: قبلاً از آقای فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش در سفری که به ورامین داشتند، پرسیدم که مدیر مدرسه نباید از اولیای دانش‌آموزان مبلغی دریافت کند، آموزش و پرورش هم هیچ سرانه‌ای به مدیر نمی‌دهد و آن مدیر نیز باید مدرسه را مدیریت کند، چگونه مدیر می‌تواند مدرسه را مدیریت کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط مدیریت مدارس دولتی با وضعیت فعلی شرایط بسیار سختی است.
نماینده مردم منطقه ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت توجه مناسب و مورد نظر مجلس و نمایندگان را در بودجه سالانه آموزش و پرورش ندارد و از این لحاظ واقعاً گله‌مند هستیم.
وی خاطر نشان کرد: امسال کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کرده و در اعتبارات آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به‌ویژه در حوزه بازنشستگی فرهنگیان و کمبود اعتبارات در مدارس کرده است و اگر این‌ها در صحن علنی تایید شود گام موثری برداشته خواهد شد.
نقوی حسینی ادامه داد: دولت و مجلس با اتحاد باید گام موثر و بلندی برای آموزش و پرورش برداشته و دید ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند.
عضو هیئت رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در اکثر مدارس دولتی ما دانش‌آموزان با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند که باید برطرف شود.

منبع: دانا
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 10264
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *