800
۰

لازم باشد وزیر را استیضاح می کنیم / مدیرکل راه و شهرسازی و وزیر راه باید پاسخگوی تعرفه بالای عوارض آزادراه باشند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوارض بالای آزادراه همدان-ساوه که موجب افزایش ترافیک و تصادفات در جاده قدیم شده است گفت: مدیرکل راه و شهرسازی استان و وزیر مربوطه باید پاسخگوی این وضعیت باشند و چنانچه لازم باشد تا استیضاح وزیر راه موضوع را پیگیری خواهم کرد.
لازم باشد وزیر را استیضاح می کنیم / مدیرکل راه و شهرسازی و وزیر راه باید پاسخگوی تعرفه بالای عوارض آزادراه باشند
به گزارش شستون؛ آزادراه همدان_ساوه وقتی احداث شد که جاده قدیم ترافیک و تلفات بسیاری ایجاد کرده بود و در واقع این آزادراه به عنوان علاج مشکلات جاده قدیم ایجاد شد اما حالا خود به قوز بالای قوز تبدیل شده است و مشکلی به مشکلات قبل افزوده است.
عوارض بسیار بالای این آزادراه نه تنها اقبال مسافرین و رهگذران را به تردد در این آزادراه کاسته است بلکه موجب آن شده مردم راههای مختلف ایمن و ناایمنی را برای طی کردن مسیر همدان-ساوه طی کنند که از جمله این راهها بازگشت به تردد و ترافیک جاده قدیم است و بازهم تکرار همان شرایط خطرآفرین و دغدغه زا را ایجاد کرده است.
"امیرخجسته" در گفت و گو با خبرنگار نافع با اشاره به اهدافی که در احداث آزادراه همدان-ساوه پیش بینی شده بود اظهار کرد: متأسفانه با عوارض بالایی که برای تردد در این آزادراه درنظر گرفته شده است اهداف اولیه احداث این آزادراه که مهترین آن تسهیل و تسریع در تردد مسافران بود محقق نشده است.
وی تصریح کرد: آزادراه همدان-ساوه از جمله پروژه هایی بود که بعد از مدتها راکد بودن به روند اجرایی بازگشت تا شرایط بهتری برای تردد مردم استان و مسافران به ویژه در سفر به تهران فراهم آورد که متأسفانه نرخ عوارض، موجب کاهش استقبال  مردم از این آزادراه شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آزادراههای قم-تهران، رشت-تهران و ... با عوارض بسیار پایین اداره می شوند اما از آنجا که مدتها بودجه های عمرانی همدان در دیگر استانهای کشور صرف شده برای جبران هزینه های اجرا شده و تأمین هزینه حفظ و نگهداری آزادراه نرخ عوارض را بالا برده اند.
وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دستگاه مربوطه در استان همدان باید پاسخگوی این نرخ عوارض باشند گفت: متأسفانه کار به جایی رسیده که مردم برای تردد در این مسیر و رسیدن به مقصد تهران از جاده قدیم، راههای فرعی و انحرافی و روستاها تردد می کنند و این اصلا مناسب هم استانی های ما نیست.
خجسته بیان کرد: در این خصوص تذکر شفاهی و کتبی به وزیر داده شده و چنانچه لازم باشد تا استیضاح وزیر راه و شهرسازی موضوع را پیگیری خواهم کرد.

منبع: دانا
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 10265
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *