800
۰

سرنگونی جنگنده اسرائیلی به مثابه انتقام مسکو از واشنگتن و تل‌آویو است

برخی کارشناسان معتقدند سلاح ضد هوایی روسیه در سرنگونی جنگنده «اف ۱۶» اسرائیل دخالت داشت و این اقدام در واکنش به سرنگونی هواپیمای روسی در ادلب صورت گرفت.
سرنگونی جنگنده اسرائیلی به مثابه انتقام مسکو از واشنگتن و تل‌آویو است
به گزارش شستون، برخی از کارشناسان بر این باورند که با توجه به حادثه هفته گذشته یا همان سرنگونی یک فروند هواپیمای روسی به دست آمریکا، اکنون سلاح ضد هوایی روسیه در سرنگونی جنگنده اف 16 اسرائیل دخالت داشته است.
بر این اساس به نظر می رسید، رخداد روز شنبه را نمی توان از سرنگونی یک فروند هواپیمای «سوخو 25» روسیه جدا دانست، زیرا وزارت دفاع روسیه بر این باور است که این هواپیما توسط یک موشک پیشرفته که به نظر می رسد آمریکا و یا اسرائیل ان را در اختیار گروههای مخالف نظام بشار اسد قرار دادند، سرنگون شد.
روسیه همچنین اعلام کرد که پاسخ هوشمندانه‌ای به این اقدام خواهد داد.
روسیه به دنبال فرصتی مناسب برای انتقام
بنابر عقیده برخی کارشناسان و تحلیلگران چه بسا روسیه به این نتیجه رسید که سلاح آمریکایی و یا اسرائیلی عامل سرنگونی سوخو 25 بود از همین رو به دنبال فرصتی برای واکنش به این اقدام خطرناک بود و چه بسا سلاح ضد هوایی پیشرفته‌ای را در اختیار نیروهای سوریه قرار داد تا آن اف 16 اسرائیلی را هدف قرار دهند.
به این ترتیب روسیه با این کار با یک تیر دو نشان زد به این معنی که موفقیت سرنگونی جنگنده اف 16 اسرائیل به معنی موفقیت در انتقام از سرنگونی سوخو 25 است و علاوه بر این مسکو توانست اسطوره جنگنده های مجهز و پیشرفته اف 16 را بشکند.

منبع: تسنیم
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 10483
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *