فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

المان شهید میرحسینی نماد دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان است/ هدف از این المان گم نکردن راه شهدا است

24 بهمن 1396 ساعت 10:24

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: المان شهید میرحسینی نماد دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان است.


به گزارش شستون؛ به نقل از فائزون؛ سردار حسین معروفی در مراسم افتتاحیه المان شهید میر حسینی که صبح امروز برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 2058 شهید استان که کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان برای آنها برگزار شده است و همچنین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که روز گذشته پس از 39 سال مهر تایید منطقی و عقلانی بر نهضت امام و ادامه راه حق و راه صراط مستقیم که راه امامین انقلاب و راه شهدای عزیز ماست زدند، افزود: بیش از 250 هزار شهید جانشان را در این راه دادند و با خون مطهر و پاکشان نهال ارزشمند انقلاب اسلامی آبیاری شد و امروز به عنوان محور اصلی در دنیا و جهان اسلام نمایان است و باعث سربلندی و عزت و شرف مسلمین و ملت عزیز ایران شده است.
وی با تاکید بر هوشمندی ملت ایران بیان داشت: دشمنان و بدخواهان و کج سلیقه های نظام اسلامی بدانند که هوشمندی ملت ایران و کار تماشایی در امر وحدت مردم ایران اسلامی دیروز مشخص شد و مردم دست از آرمان و انقلاب و امامین و ارزشها و کرامت و بزرگیشان با تمام مشکلات اقتصادیشان برنخواهند داشت.
وی اضافه کرد: معامله مردم ما همچون شهدا معامله با خداست و این دیروز به زیبایی جلوه پیدا کرد و حضرت آقا نیز در پیامشان بیان کردند که این مسئولین هستند که امروز باید مواظب باشند که عقب نمانند و به این ملت خدمت کنند و به این واسطه است که می گوییم امروز امتحان، امتحان خواص است و خواص کسانی اند که امروز دست اندار کار اجراییات کشور هستند و در هر کجا باید توجه ویژه به ملت عزیز و شریف داشته باشند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: خدا را شاکریم که امسال توفیق یافتیم میزبان برگزاری کنگره ملی شهدای عزیز استان در بهمن ماه باشیم کار بسیار ارزشمندی که از دو سال پیش کلید خورد و در شش ماهه اخیر کار به صورت شیفتی و شبانه روزی پیدا کرد و اقدامات بسیار خوبی انجام شد.
وی تصریح کرد: خدا را شاکریم در گزارشی که در محضر امام مسلمین و در حضور عده ای از مسئولین استان قرائت شد حضرت اقا اقدامات را تایید و بر ادامه آن اصرار ورزیدند و هیچ چیز برای ما ارزشمند تر از این نیست که رهبر عزیزمان اقدامات مان را برای زنده نگه داشتن این فرهنگ که به عنوان فرهنگ مصونیت در چارچوب استان سیستان و بلوچستان به عنوان کنگره ملی و ادامه آن انجام می شود تایید کنند.  
وی اضافه کرد: ما امروز بیشتر از هر روزی نیازمند ترویج فرهنگ جهاد و شهادت؛ فرهنگ ایثارگری و فرهنگ مقاومت هستیم. زاییده دفاع مقدس ما روحیه انقلابی و مدیریت جهادی است و دیشب در پیام امام مسلمین دیدیم که تاکید بر روحیه انقلابی و مدیریت جهادی داشتند و این زاییده دفاع مقدس و برگرفته از آرمان شهدای عزیز است که به خاطر آن همه چیزشان را تقدیم کردند.
وی تاکید کرد:  آنچه ما را از بن بست نجات می دهد وجود روحیه فرهنگی و مدیریت جهادی است. سنگها را از جلوی ملت بلند کردن و در کنار ملت صادقانه خدمت کردن صدقه جاریه است و باید توجه جدی به این موضوع داشته باشیم.
سردار معروفی تصریح کرد: ما امروز ترویج این فرهنگ را مصونیت جامعه اسلامی می دانیم هم فردی هم گروهی و اجتماعی در هر عرصه ای به آن نگاه کنیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن با جنگ نرم و عملیات روانی در خانه های ما استقرار پیدا کرده است اضافه کرد: ایمان دختر و پسر جوان ما را مورد هجمه قرار داده است. ما اگر با شهدا در خانه هایمان زندگی کنیم این حرکت رذیل دشمن را به عقب خواهیم برد و می توانیم با حرکت افندی فرهنگی در مقابل این افند فرهنگی دشمن که هجوم همه جانبه به ایمان و باور و اعتقاد و شجاعت ما داده است دست رد بزنیم.
وی خاطر نشان کرد: زندگی کردن با شهدا و تامل در زندگی شهدا و زیستن با انها می تواند مصونیت ما و بچه های ما و جامعه را به همراه داشته باشد که این از وظایف همگان مخصوصا قشر ارزشی و انقلابی و کسانی که دستی از دور بر آتش داشتند و بیشتر از هر کسی این صحنه ها را احساس می کنند.
وی المان شهید میر حسینی را یکی از افتخاراتمان دانست و افزود: المان شهید میرحسینی در اینجا به معنای راه را گم نکردن است و حواس را جمع کردن است. ساخت المان شهید میرحسینی نماد دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان است.
وی اذعان داشت: شهید میر حسینی جانشین لشکر ثارالله است تا قبل از شهادت ایشان محورهای اصلی عملیات در لشکر ثارالله شهید میر حسینی بود چه در زمانی که مسئول عملیات ها بود و چه در زمانیکه به عنوان فرمانده تیپ و فرمانده گردان بود ایشان محور قدرت و قوت در عملیات خیبر، بدر،کربلای یک و 4 والفجر 3 و 8  در همه عملیاتها بود و نهایتا در کربلای 4 و 5 که شهادت ایشان در مرحله اول در کربلای 5 و در کانال پرورش ماهی بود آنهم به نوعی که خودشان بیان کردند.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب و امام و شهدایمان بر حق اند گفت: چند روز پیش رهبر انقلاب فرمودند 22 بهمن  امسال تماشایی خواهد بود و همین شد و این بر حق بودن این نظام و حقانیت ولایت است این حرف حرف ایشان نیست حرف هدایت  الهی و حرف ائمه هدی (ع) است دست کسی پشت این انقلاب و هدایت انقلاب است.
وی در پایان تاکید کرد: با شهید میر حسینی راه را گم نکنیم شهید میر حسینی نماد 2058 و شش هزار و 967 شهید استانو نماد شهدای لشکر ثارالله و عملیات های خاکی و کوهی و آبی است. وقتی شهید میر حسینی را نگاه می کنیم همه دفاع مقدس در ذهن ما مجسم می شود او یک فرد است اما یک اولیای خداست و هدف از این المان گم نکردن راه است.
وی گفت :افتخار می کنیم که خدای متعال به بچه های جانباز و ایثارگران و بچه های رزمنده توفیق داد تا اینکار را برای کنگره ملی شهدا انجام دهند و از همه کسانی که در این حوزه زحمت کشیدند و همت کردند تشکر و قدر دانی می کنم.
انتهای پیام


کد مطلب: 10497

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/10497/المان-شهید-میرحسینی-نماد-دفاع-مقدس-سیستان-بلوچستان-هدف-این-گم-نکردن-راه-شهدا

شستون
  https://shastoon.ir