800
۰

عدم راه اندازی دوباره فرودگاه سراوان در دهه فجر سال ۹۶/ ۱۰ سال چشم انتظاری برای برقراری پرواز در فرودگاه شهر علم و فرهنگ

فرودگاه سراوان که قرار بود در دهه فجر سال جاری شاهد برقراری پرواز باشد اما این موضوع به زمان دیگر موکول شد.
عدم راه اندازی دوباره فرودگاه سراوان در دهه فجر سال ۹۶/ ۱۰ سال چشم انتظاری برای برقراری پرواز در فرودگاه شهر علم و فرهنگ
محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: جهت برقراری پرواز در فرودگاه سراوان پیگیری های زیادی با شرکت هواپیمایی هما و ماهان انجام شده است.

وی افزود: مدیر شرکت هواپیمایی هما قول مساعد داده است که یک فروند هواپیمای ATR که از فرانسه خریداری می شود، به سراوان داده شود.

امینی معاون وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در سفری‌ که در خرداد ماه سال جاری به سراوان داشته بود از اختصاص یک فروند هواپیمای کوچک ATR به فرودگاه سراوان خبرداده بود.

نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان با اشاره به محدودیت های حوزه خلبانی، گفت: خلبان ها در حال گذراندن دوره در ترکیه و سوئیس هستند و بنا به طولانی شدن دوره، برقراری پرواز بعد از دهه فجر انجام می شود.

اوایل دی ماه بود که کانال تلگرامی محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان از برقراری پرواز در مسیر های تهران_ زاهدان_ سراوان و برعکس و همچنین مسیر بندرعباس_ زاهدان_ سراوان و بر عکس خبر داده بود که این برقراری پرواز در دهه فجر سال جاری صورت نگرفت.
 
فرودگاه سراوان  با حضور رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه و استاندار در ۱۴ آذر سال ۸۶ با اعتبار اولیه ۱۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
همچنین در هفته دولت سال ۱۳۸۱ سالن های ورودی و خروجی این فرودگاه نیز افتتاح شد.

سید محمود داودی مدیر کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان در بازدیدی که ظهر دوشنبه ۶ دی ماه سال ۸۹ از فرودگاه سراوان داشته فعال شدن فرودگاه سراوان را با توسعه باند امکان پذیر بیان کرده که آن هم نیازمند اعتبار زیادی است که برای تأمین آن باید از کمسیون ماده ۳۲ قانون برنامه چهارم توسعه مجوز های لازم گرفته شود.

وی گفته بود که طول باند این فرودگاه دو هزار و ۲۵۰ متر و عرض آن ۵۵ متر است که به علت تکمیل نشدن روکش باند و نبود ظرفیت کافی برای توسعه آن، فعالیت فرودگاه به تأخیر افتاده است.
 
انتهای پیام/ا.د
 
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 10527
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *