800
۰

حمل قاچاق با مهارت رانندگان "شوتی"

چندی مدتی است که یکی دیگر از مشکلات راه‌های استان و به خصوص جاده ساحلی دلوار معضلی به نام ماشین‌های خط شوتی شده است.
حمل قاچاق با مهارت رانندگان "شوتی"
به گزارش شستون؛ «شوتی»، این کلمه برای بسیاری از رانندگان جاده‌ها با سرعت و سبقت‌های غیر مجاز و ترس از برخورد با آنها همراه خودروهایی که چند سالی است با سرعت بالاتر از 120 کیلومتر در ساعت جاده‌های مهم استان به خصوص بخش دلوار را به تسخیر خود در آوردند و در موارد بسیاری عامل جان باختن انسان‌های بی‌گناه و تصادف‌های شدید می‌شوند.
عدم وجود قوانین مناسب و نبود بازدارنده های کافی، جاده های مرزی را محلی برای تاخت و تاز اتومبیل های شوتی کرده است.
شوتی ها رانندگان نسبتا ماهری هستند که با سرعت بسیار بالایی در جاده های بین شهری رانندگی می کنند تا هرچه سریعتر بارها و کالاهای جاسازی شده در ماشین هایشان را به مقصد برسانند، همین عامل یعنی رانندگی با سرعت بسیار بالا در جاده های بین شهری جاده ها را برای تردد بقیه رانندگان مشکل و خطرناک می کند.
شهر دلوار و بخش ساحلی به‌واسطه قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و نزدیکی به بندرهای دلوار عامری و بوالخیر هر روز شاهد تردد خودروهای خط شوتی در جاده‌های این بخش هستیم می‌باشد.

خودروهای شوتی چند سالی است در جاده‌های بخش ساحلی دلوار به‌واسطه نزدیکی بنادردر این منطقه نیز به‌صورت فزاینده‌ای رشد کرده و متأسفانه همین عامل ضمن ناامن نمودن راه‌های استان باعث بی‌نظمی در جاده‌های استان شده است.
میزان بارگیری اجناس در این نوع اتومبیل‌ها که بیشتر از نوع پژو و سمند هم هستند به‌قدری است که بعضاً شاهد بارگیری اجناس یک نیسان در یک پژو هستیم.
سرعت بالا، پلاک های مخدوش و غیرخوانا، ظاهر خاص خودرو، رانندگی در نیمه های شب و راننده های ماهر و بی کله ای که گویا هیچ ترسی نه از پیچ های تند جاده دارند و نه از تاریکی و نه گشت های پلیس، ویژه گی تمامی خودروهای شوتی است که حالا به ارابه های مرگ جاده های این منطقه معروف شده اند.
اینجا به صورت قاطع می توان اینگونه بیان کرد که متأسفانه عدم زیر ساخت مناسب، نبود امکانات به‌اندازه، کم بودن مقر انتظامی و بازرسی در جاده‌های ساحلی دلوار عامل رفت و آمد خط‌های شوتی در این بخش شده است.
خط شوتی یک شغل کاذب و دارای اثرات منفی بر اقتصاد و تولیدات داخلی است ولی متاسفانه به خاطر درامد بالا خیلی‌ها به این شغل رو می‌آوردند و با جان و آبروی خود و دیگران بازی می‌کنند.
این امر باعث شده  که دریکی دو سال گذشته تصادف این خودروهای شوتی درجاده های  این منطقه تعداد زیادی از مسافران و همشهریان عزیز را به کام مرگ بفرستند.
پایان سخن اینکه؛ ارابه های مرگ در جاده های استان را کنترل کنید و نگذارید بیش از این جان و مال و امنیت شهروندان بخطر بیفتد.

منبع: دانا
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 10555
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *