800
۰
فرمانده سپاه شهرستان سراوان مطرح کرد:

بیش از ۲۹ هزار نفر از خدمات رایگان بیمارستان صحرایی مولوی حسین پور شهر گشت بهره مند شدند

فرمانده سپاه شهرستان سراوان گفت: در بیمارستان صحرایی مولوی حسین پور شهر گشت به ۲۹ هزار و ۷۶۱ نفر خدمات رسانی شده است.
بیش از ۲۹ هزار نفر از خدمات رایگان بیمارستان صحرایی مولوی حسین پور شهر گشت بهره مند شدند
به گزارش شستون، شهر گشت در ۶۵ کیلومتری شهرستان سراوان و در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد و شغل بیشتر مردم این شهر، کشاورزی و دامپروری است.
مردم این منطقه از داشتن پزشک متخصص و یا حتی داروخانه محروم هستند که یکی از درخواست های مرحوم مولوی محمد یوسف حسین پور راه اندازی بیمارستان صحرایی در این‌ شهر بود.
مرحوم مولوی حسین پور یکی از علمای برجسته و جلیل القدر اهل سنت بود که وی در ۱۷ مهر در سن ۸۷ سالگی در کراچی پاکستان به دیار باقی شتافت.
سرهنگ پاسدار محمد پودینه فرمانده سپاه شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: بیمارستان صحرایی قرار بوده است در زمان حیات عالم جلیل القدر شیخ الحدیث مولوی حسین پور یکی از علمای برجسته اهل سنت سیستان و بلوچستان در  شهر گشت دایر شود که در حال حاضر این بیمارستان در این شهر دایر شد و از ۲۵ بهمن تا ۲۷ بهمن سال جاری به مردم خدمات رسانی کرده است.
وی افزود: یکی از خواسته های این عالم برجسته اهل سنت شهر گشت برپایی بیمارستان صحرایی توسط سپاه پاسداران با توجه به نبود پزشک متخصص و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این شهر بوده است که منظور گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی، بیمارستان در شهر گشت برپا شد.
فرمانده سپاه شهرستان سراوان با بیان اینکه در این بیمارستان به ۲۹ هزار و ۷۶۱ نفر خدمات رسانی شده است، ادامه داد: همچنین در بیمارستان صحرایی مولوی حسین پور بیش از 232 عمل جراحی کوچک و بزرگ در بیمارستان انجام شد.
سرهنگ پودینه گفت: ۱۴۳ نفر از بیماران که جهت درمان به این بیمارستان مراجعه کرده بودند جهت اقدامات درمانی رایگان به بیمارستان های معین معرفی شدند.
وی افزود: انجام اعمال جراحی تومور صورت فتق ها، اعمال ارتوپدی مانند برداشتن پلاتین کلاویکول از دیگر خدمات ارائه شده در بیمارستان صحرایی گشت به مردم بوده است.

انتهای پیام/
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب: 10565
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *