در ادامه سریال دنباله دار قبوض برق در سراوان؛

گلایه مندی مردم سراوان از صدور فیش های نجومی برق در زمستان/ شرکت برق: افزایش قیمت نداشتیم

شستون , 30 بهمن 1396 ساعت 8:58

یکی از شهروندان جالقی از صدور قبض برق بسیار بالای خود در این‌ماه بسیار گلایه مند بود و خواستار پیگیری علت صدور فیش برق با مبلغ بالا از این‌پایگاه خبری شد.


به گزارش شستون، صدور فیش های برق بسیار بالا به قصه تکراری در مناطق جنوب شرق کشور تبدیل شده که منجر به خمیده شدن کمر بسیاری از خانواده ها در این مناطق به ویژه شهرستان مرزی سراوان با توجه به بیداد بیکاری شده است.
صدور قبوض بالای برق منجر به استفاده غیرمجاز از برق شده است که برخی از افراد با این‌گونه استفاده مصارف خود را با دستکاری کنتور برق به حداقل می رساند.
اما از سوی دیگر در فصول سرد سال و به ویژه زمستان امسال که نفت سفید به موقع میان شهروندان توزیع نشده است، گویا استفاده از لوازم گرم کننده برقی را به احداکثر رسانده که منجر به صدور فیش ها ی برق با قیمت بالاتر نسبت به ماه های گذشته شده است.

شهروند جالقی: فردی مستضعف و فاقد شغل هستم
دلمراد سپاهی یکی از ساکنین منطقه پتشکوه جالق در گفت و گو با شستون اظهار کرد: قبض برق مصرفی این ماه وی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال آمده است.
وی با ببان اینکه فرد مستضعف و فاقد شغل است، افزود: فقط در خانه خود چند لامپ کم مصرف و یک یخچال و تلوزیون دارد و این مقدار هزینه را از کجا باید پرداخت کند؟
شهروند جالقی ادامه داد: برای اکثر افراد منطقه جالق نیز چنین فیش هایی صادر شده است و پس از چند روز از صدور فیش، مأمورین قطع برق مراجعه و آنها را تهید به قطع کردن برق می کنند.
سپاهی در پایان خواستار پاسخگویی مسئولین و علت دلیل افزایش هزینه های مصرفی در زمستان شدند.

استفاده از بخاری برقی منجر به افزایش مصرف می شود
در پیگیری هایی که خبرنگار شستون از محمد رفیع شجاعی رئیس اداره برق شهرستان سراوان داشت، وی اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع برخی از افراد نیز به اداره برق مراجعه کرده اند که پس از بررسی فیش ها مشخص شد نسبت به دوره قبل خود، مصرف بالاتری داشته اند که طبیعی است قبض‌برق بالاتری هم صادر شود.
وی با بیان اینکه تغییری در قیمت به به وجود نیامده است، گفت: هر چقد مصرف بالاتر باشد به همان میزان نیز هزینه مصرفی بالاتر می رود.
رئیس اداره برق شهرستان سراوان ادامه داد: افراد معترض می‌توانند مصرف خود به لحاظ کیلو وات با دوره قبل بررسی کنند و یا اینکه به اداره برق شهرستان مراجعه تا اعتراض آنان بررسی شود.
شجاعی خاطر نشان کرد: طبق بررسی هایی که انجام شده از عمده افراد معترض به صدور به فیش های برق، دارای بخاری و آبگرمکن برقی بوده اند.
وی یادآور شد: برخی از افراد دارای بدهی قبلی هستند که هزینه های قبلی را صادر نکرده اند و گمان می برند که افزایش قیمت داشته ایم.

انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 10593

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/10593/گلایه-مندی-مردم-سراوان-صدور-فیش-های-نجومی-برق-زمستان-شرکت-افزایش-قیمت-نداشتیم

شستون
  https://shastoon.ir