مخالفت روسیه با فضاسازی کشورهای غربی علیه ایران در شورای امنیت

3 اسفند 1396 ساعت 9:04

نماینده روسیه در سازمان ملل با فضاسازی‌ کشورهای غربی علیه ایران در قطعنامه تحریمی یمن مخالفت کرد.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، واسیلی نبنزیا -- نماینده روسیه در سازمان ملل -- با فضاسازی‌ کشورهای غربی علیه ایران در قطعنامه تحریمی یمن مخالفت کرد.
بر این اساس، روسیه با تلاش کشورهای غربی برای فضاسازی‌های تبلیغاتی علیه ایران در شورای امنیت بر سر ادعای انتقال سلاح از ایران به یمن مخالفت کرد. طبق گزارش رویترز، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت شورای امنیت باید در قطعنامه احیای تحریم‌ها علیه یمن، از محکوم کردن ایران خودداری کند.
دولت آمریکا از چند ماه گذشته با نمایش‌های تبلیغاتی مختلف تلاش کرده ایران را به انتقال سلاح به یمن متهم کرده و علیه تهران در شورای امنیت فضاسازی کند.
15 عضو شورای امنیت در حال مذاکره بر سر قطعنامه‌ای هستند که پیش‌نویس آن را انگلیس، آمریکا و فرانسه تهیه کرده‌اند. این پیش‌نویس، ایران را به نقض تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه یمن متهم می‌کند.
واسیلی نبنزیا به رویترز گفت: «به طور کلی، ما با مطرح شدن محکومیت در این رابطه مخالفیم».
نماینده روسیه اضافه کرد: «این قطعنامه درباره یمن است و موضوع آن، تمدید کارگروه [کارشناسان مستقل] است و این قطعنامه درباره ایران نیست. ما باید ابتدا روی تمدید مأموریت کارگروه تمرکز کنیم».
رویترز مدعی شد محور اصلی این پیش‌نویس که روز سه‌شنبه باید مورد تصویب قرار بگیرد، احیای تحریم‌های هدفمند علیه یمن و تمدید مأموریت کارشناسان مستقل ناظر بر اجرای آن است. تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رأی موافق و عدم وتوی آن توسط روسیه، چین، آمریکا، فرانسه یا انگلیس است.
یک دیپلمات ارشد سازمان ملل گفت: « این پیش‌نویس در حال حاضر از حمایت روس‌ها برخوردار نیست و آنها به صراحت دیدگاه‌هایشان را در این مورد ابراز کرده‌اند».
یک دیپلمات دیگر سازمان ملل که نخواست نامش فاش شود گفت روسیه پیش‌نویس این قطعنامه را «غیرقابل قبول» خوانده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 10635

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/10635/مخالفت-روسیه-فضاسازی-کشورهای-غربی-علیه-ایران-شورای-امنیت

شستون
  https://shastoon.ir