800
۰
گزارشی از محاصره پمپ بنزین‌های سراوان توسط دلالان سوخت؛

افزایش روپیه پاکستان جایگاه های سوخت سراوان را زیر و رو کرد/ فروش ۱۲۰ هزار تومانی گالن ۷۰ لیتری بنزین در جنوب سیستان و بلوچستان

افزایش واحد پول پاکستان در روزهای اخیر منجر به بالا رفتن نرخ فروش آزاد بنزین در شهرستان مرزی سراوان شد.
افزایش روپیه پاکستان جایگاه های سوخت سراوان را زیر و رو کرد/ فروش ۱۲۰ هزار تومانی گالن ۷۰ لیتری بنزین در جنوب سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون؛ حل مسأله حذف تشکیل صف های طولانی بنزین در جایگاه های سوخت و فرآورده های نفتی شهرستان سراوان به گره گور در این شهرستان مرزی در جنوب سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.
اوایل بهمن ماه سال جاری بود که صدای اعتراض مردم این خطه از کشور به جهت تشکیل صف های طولانی و توزیع سوخت در خارج از شبکه تعریف شده، را در شبکه های اجتماعی و محافل بلند کرده بود.
اما پس از گذشت چندین روز صف های طولانی به یکباره و به صورت غیر منتظره و در آستانه سفر یکی از مسئولین استانی به این شهرستان حذف شد که موجی از شادمانی در چهره مردم در آن برهه نمایان شد.

رکورد طولانی ترین صف بنزین در شهرستان سراوان شکسته شد
چندی نگذشت که باز قصه پر غصه تشکیل صف های طولانی و چشم انتظاری برای دریافت چند لیتر بزنین مجدد به نقل محافل و شبکه های اجتماعی تبدیل شد.
در روزهای اخیر صف دریافت بنزین در برخی از جایگاه های سراوان به چند صد‌ متر می رسد و به گفته برخی از مردم معترض به تشکیل این صف ها، گویا کسی قادر به حل کردن این موضوع در سراوان نیست.
از دور و نزدیک به گوش می رسد هنگامی که مسئولین مربوطه به جایگاه ها جهت نظارت و مشاهده نزدیک از نحوه توزیع سوخت مراجعه می کنند، به یکبار آن صف طویل حذف می شود.
یکی از شهروندان سراوانی که برای دریافت بنزین به جایگاه امام علی (ع) این شهرستان مراجعه کرده بود به خبرنگار شستون گفت: طی هفته های گذشته صف سوخت روان‌شده بود و مردم به راحتی می توانستند بنزین مورد نیاز خود را دریافت کنند اما در روزهای اخیر به یکباره صف های بنزین خیلی طولانی را در این شهرستان شاهد هستیم.
وی افزود: گفته می شود که روپیه پاکستان افزایش یافته است و این امر موجب شده تا افرادی با کارت های سوخت دیگران اقدام به دریافت بنزین کنند و آن را در بازار آزاد به فروش رسانند.

چشم انتظاری طولانی شهروندان سراوانی برای دریافت بنزین
این شهروند سراوانی گفت: در اطراف جایگاه های سوخت افراد زیادی که همان دلالان سوخت هستند، کارت های سوخت شهروندان را با مقدار پولی دریافت می کنند، و در جایگاه یا با خودرو شخصی و یا با گالن در حال تهیه سوخت مورد نیاز هستند و آن را به افرادی که بنزین را در مرز به فروش می‌رساند، می‌دهند.
وی ادامه داد: بعضی ها نیز می گویند که سهمیه بنزین سراوان کم شده است، پس می طلبد تا مسئولین مربوطه پیگیری های لازم را جهت دریافت سوخت مورد نیاز شهرستان انجام دهند تا دیگر شاهد چنین صف هایی در سراوان نباشیم.
شهروند دیگر سراوانی افزود: یکی دیگر از دلایل تشکیل صف های طولانی در سراوان، کمبود سوخت در این شهرستان است.
وی افزود: در برخی از ساعات شبانه روز جایگاه های سوخت شهرستان، سوخت آنها تمام می شود و مردم ساعاتی را برای دریافت بنزین چشم به انتظار می نشینند.

بازار داغ فروش آزاد بنزین در اطراف جایگاه های سوخت
این شهروند سراوانی یادآور شد: به تازگی یک جایگاه سوخت دیگر در سراوان جهت رفاه حال شهروندان و کمرنگ شدن صف های طولانی در این شهرستان بازگشایی شد، اما همچنان این صف ها به قوت خود باقی است.
وی گفت: در روزهای اخیر و به دنبال افزایش روپیه در پاکستان هر گالن ۷۰ لیتری در سراوان به قیمت ۱۱۰ هزار تومان و‌یا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.
شهروند دیگر سراوانی یاد آور شد: روز گذشته دو بطری یک و نیم لیتری بنزین را به قیمت ۱۰ هزار تومان خریده است خواستار رفع معضل سوخت در شهرستان سراوان شد.
طبق مشاهدات میدانی خبرنگار شستون از جایگاه سوخت و فرآورده های سوختی امام علی (ع) شهرستان سراوان در عصر روز پنجشنه سوم اسفند ماه سال جاری، بیش از ۷۰ درصد خودروهایی که به این جایگاه مراجعه می‌کردند، دارای گالن بودند و به محض مشاهده بازرسین این افراد گالن های خود را پتو می پوشاندند تا مشخص نشود.

محاصره پمپ بنزین ها توسط دلالان سوخت
خودرو های سواری نیز گالن های ۲۰ و ۷۰ لیتری را در صندوق عقب خودرو خود جاساز کرده بودند و به محض خروج بازرسین از جایگاه، سوخت مورد نیاز خود را در گالن تأمین می کردند.
دلالان زیادی در اطراف جایگاه های سوخت شهرستان سراوان‌ مشاهده می شوند که این افراد با پیشنهاد مقداری پول به برخی از افراد نیازمند کارت سوخت آنها را در اختیار می گیرند، و اقدام به دریافت بنزین می‌کنند.
گفته می شود اختلاف قیمت سوخت در آن سوی مرزها منجر به اتفاقات اخیر در شهرستان مرزی سراوان شده است، شهرستانی که اکثر شهروندان آن از معضل بیکاری در رنج و عذاب هستند و به ناچار به فروش سوخت به صورت آزاد روی آورده اند تا از این طریق شکم خود و خانواده های خود را سیر کنند.


انتهای پیام/الف.د
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 10651
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *