800
۰
در کارگاه های آموزشی آسیب های اجتماعی مطرح شد؛

فضای مجازی ویژگی زندگی مدرن؛ پدیده ای با جنبه های منفی و ویرانگر/طلاق عاطفی و روانی در راستای کاهش روابط اجتماعی

کارشناس مشاوره با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان یکی از ویژگی های زندگی مدرن تعریف شده است، افزود: فضای مجازی همانند هر پدیده ای، منافع و اثرات مثبتی بر زندگی بشر دارد و دارای جنبه های منفی و ویرانگری است.
فضای مجازی ویژگی زندگی مدرن؛ پدیده ای با جنبه های منفی و ویرانگر/طلاق عاطفی و روانی در راستای کاهش روابط اجتماعی
به گزارش شستون، کارگاه های آموزشی فرزند پروری، مهارت های زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد  خوابگاه های دانش آموزشی با حضور محمود میردشتی و هادی کیخا بازرسان هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، بهمن دهواری رئیس هلال احمر سراوان و جمعی از بانوان و دانش آموزان در سالن هلال احمر و مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان برگزار شد.
در این جلسات معصومه استقامت کارشناس مشاوره با بیان اینکه آسیب های اجتماعی به رفتارهای که هنجارهای اجتماعی را نقض می کند گفته می شود، گفت: این نوع افراد سعی دارند کجروی های خود را از دید ناظران قانون اخلاق عمومی و نظم اجتماعی پنهان کنند، چراکه در غیر این صورت با پیگیرد قانونی مواجه می شوند.
وی با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان یکی از ویژگی های زندگی مدرن تعریف شده است، افزود: فضای مجازی همانند هر پدیده ای، منافع و اثرات مثبتی بر زندگی بشر دارد و دارای جنبه های منفی و ویرانگری است.
کارشناس مشاوره دسترسی ساده به اطلاعات، ورود ساده و سریع با حداقل محدودیت برای دسترسی، برقراری ارتباط با سراسر دنیا، دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی و شرکت در فعالیت های اقتصادی، علمی و فرهنگی را از ویژگی های مثبت فضای مجازی عنوان کرد و اذعان داشت: گرایش و اعتیاد نوجوانان به چت روم ها، عشق های فضای مجازی، سوء استفاده ها، هرزنگاری، سرقت اطلاعات و اخاذی از آسیب های ناشی از استفاده نادرست از اینترنت و شبکه های مجازی است.
وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات در چگونگی اینکه مردم بتوانند نزدیکی را از لحاظ مکانی و حقیقی تجربه کنند انقلابی به پا کرده است، اذعان داشت: ارتباطات فیزیکی واقعی به نفع ارتباط های آنلاین، در حال کاهش هستند و در نتیجه این امر به روابط اجتماعی بیشتر اما ضعیف تر و طلاق عاطفی یا روانی منجر می شود.
استقامت یادآوری کرد: با وجو اینکه بسیاری از دانش آموزان امروز از امکانات فیس بوک، توئیتر، ایمیل یا پیام فوری با معلمان خود در ارتباط هستند لازم است که یک مرز حرفه ای در زمانی که این ابزار ها وارد ارتباط میان معلمان و دانش آموزان می شوند، وجود داشته باشد.
اسماء دهواری کارشناس ارشد بالینی و روان شناس در این جلسات اظهار کرد: شکست تحصیلی، فضای منفی و نا امن در مدرسه، انتظارات پایین معلمان و رفتر منزوی و پرخاشگرانه در کلاس از عوامل خطر ساز برای فرزندان است.
وی ادامه داد: در صورت بروز عوامل خطر ساز والدین و معلمان باید محیط با محبت و حمایت کننده را در کنار استانداردها و قوانین صریح و روشن برای رفتارهای مطلوب داشته باشند.
کارشناس بالینی توضیح داد: رواج جرم، خلاف، دسترسی آسان به مواد مخدر و نبود سنت های فرهنگی و تاریخی هنجار های اجتماعی هستند که سوء مصرف مواد را تقویت می کنند.
وی در پایان گفت: عدم تمایل به برقراری اتباط و میل تنها ماندن در خانه، رفتار فریب کارانه، بدرفتاری، تغییر ظاهر برای متفاوت به نظر رسیدن، فراموش کاری و بی نظمی از عوامل مشکوکی در فرزندان است که والدین باید توجه بیشتری به آن داشته تا از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/م.ش
 
 
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 10692
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *