۳۰۰ خانوار روستای دریدر فاقد اینترنت/ راهنمایی پایان تحصیل دانش آموزان دختر این روستا

شستون , 26 اسفند 1396 ساعت 9:26

روستای دریدر از توابع بخش بم پشت شهرستان سراوان فاقد دبیرستان دخترانه است که دانش آموزان دختر این روستا فقط تا پایان دوره متوسطه اول تحصیل می کنند.


به گزارش شستون، روستای گردشگری دریدر واقع در بخش بم پشت شهرستان سراوان از نبود اینترنت و دبیر ستان دخترانه رنج می برد تا جاییکه ترک تحصیل دانش آموزان از دوران ابتدایی در این روستا آغاز می شود.
برکت بهرام زهی دهیار روستای دریدر در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در این روستا بالغ بر ۳۰۰ خانوار ساکن هستند که از نعمت داشتن اینترنت نیز محروم می باشند.
وی افزود: روستای دریدر دارای  ۲ آنتن مخابرات، دکل و فیبر نوری است که با توجه به  نزدیک شدن به سال جدید و  ایام نوروز، و بازدید گردشگران از کوهستان پارک و رودخانه ماشکید در  این منطقه، نیازمند است که مسیولین  مربوطه جهت حل این معضل اقدامات لازم را انجام دهند.
دهیار روستای دریدر اضافه کرد: در این روستا خانه بهداشت و مدرسه دخترانه و پسرانه ابتدایی و همچنین کوهستان پارک وجود دارد که این روستا را به یک منطقه بکر گردشگری مبدل کرده است.
 بهرام زهی با بیان اینکه روستای دریدر دارای مدرسه متوسطه اول دخترانه است، گفت: دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی در یک مدرسه سه کلاسه مشغول به کسب علم هستند که کمبود کلاس به طور محسوس در این روستا مشاهده می شود.
وی خاطر نشان کرد: هستند افرادی در این روستا که درس خواندن را از نهضت آغاز کرده اند و در حال حاضر معلم شده اند و مشغول خدمت رسانی به دانش آموزان این روستا هستند.
دهیار روستای دریدر نبود دبیرستان دخترانه در این روستا را یکی از مهم ترین مشکلات مردم این منطقه برشمرد و ادامه داد: دانش آموزان دختر به دلیل عدم توانایی مالی خانواده ها برای تحصیل آنان در شهر، ترک تحصیل می کنند.
بهرام زهی اضافه کرد: طی بازدید های به عمل آمده از سوی مسئولین مربوطه، مقرر شد که دبیرستان شبانه روزی دخترانه در این روستا احداث شود، اما تا کنون این وعده عملی نشده است.
وی با اشاره به ترک تحصیل دانش آموزان دختر در مقطع راهنمایی، گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی این روستا انگیزه ای برای درس خواندن ندارند چرا که می دانند تا پایان دوره متوسطه اول بیشتر نمی توانند تحصیل کنند.
دهیار روستای دریدر گفت: در این روستا ترک تحصیل را از دوران ابتدایی شاهد هستیم چرا که دانش آموزان می گویند، هنگامی که اجازه ادامه تحصیل در شهر را نداریم چرا باید درس بخوانیم؟
بهرام زهی گفت: در سال ۹۰ فرماندار به همراه جمعی از مسئولین کلنگ احداث سالن به زمین زده شده تا کنون هیچ‌گونه اقدامی در این رابطه انجام نشده است.

انتهای پیام/ الف.د
 


کد مطلب: 10793

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/10793/۳۰۰-خانوار-روستای-دریدر-فاقد-اینترنت-راهنمایی-پایان-تحصیل-دانش-آموزان-دختر-این-روستا

شستون
  https://shastoon.ir