800
۰

گلایه مردم گشت از قطعی آب در این شهر/ داشتن نیم ساعت آب در روز؛ حسرت بزرگ شهروندان گشتی در جنوب سیستان و بلوچستان

مردم شهر گشت در روزهای اخیر با کمبود آب شرب لوله کشی مواجه شدند که مشکلات متعددی را برای آنان به وجود آورده است.
گلایه مردم گشت از قطعی آب در این شهر/ داشتن نیم ساعت آب در روز؛ حسرت بزرگ شهروندان گشتی در جنوب سیستان و بلوچستان
به‌گزارش شستون، در روزهای اخیر تعدادی از شهروندان گشتی با تماس با این پایگاه خبری خواهان پیگیری قطعی آب و کمبود آب شرب در این منطقه از سوی این پایگاه خبری شدند.
یکی از شهروندان گشتی در تماسی که با این‌پایگاه خبری داشت، اظهار کرد: حدود ۶ می‌شود که با کمبود آب لوله کشی در این‌منطقه دست و پنجه نرم می کند.
وی با بیان انجام پیگیری های فراوان، افزود: مسئولین به جای حل مشکل به‌ وی گفته اند که منزل شما در جای مناسبی قرار نگرفته و آب به اینجا نمی‌ رسد، اما هستند منازلی بالاتر از منزل بنده که آب لوله کشی دارند.
این شهروند گشتی افزود: آیا داشتن روزی نیم ساعت آب توقع زیادی از مسئولین است؟
یکی دیگر از شهروندان گشتی گفت: در روزهای اخیر شاهد قطع آب بیشتر نقاط شهر هستیم که مشکلات متعددی را برای مردم به وجود آورده است.
وی ادامه داد: تمامی آب لوله کشی به سمت منطقه جلال آباد که در بالاترین نقطه شهر گشت قرار دارد، هدایت شده و فقط این نقطه از شهر آب دارد.
تعداد دیگر از شهروندان گشتی به دنبال قطعی آب در روزهای اخیر اعتراضات خود را در شبکه های اجتماعی مطرح کردند و خواستار رسیدگی مسئولین جهت رفع این مشکل شدند.
در ادامه پیگیری ها و در تماس های مکرری که خبرنگار شستون با مهران نصرت زهی مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری سراوان داشت، وی پاسخگوی تلفن خود نبود.
مشکل آب در شهر گشت قصه درازی دارد، مردم این شهر در ماه مبارک رمضان سال جاری با کمبود آب شدیدی مواجه بودند که آب رسانی به این منطقه با تانکرهای آب رسان شرکت آب و فاضلاب شهر انجام می شد.

نصرت زهی مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری سراوان در 13 تیرماه سال جاری به دنبال کمبود آب در ماه مبارک رمضان در این منطقه به خبرنگار شستون گفته بود تا تکمیل شدن پروژه خط انتقال لوله شهر گشت، تانکر های آب رسان سیاری را در این منطقه مستقر کرده ایم، تا به نقاط بحرانی آب رسانی انجام شود.
عباس سارانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت امور آب استان سیستان و بلوچستان در این زمینه در گفت و گویی که در 14 آبان سال جاری با خبرنگار شستون داشته است، با بیان اینکه  پروژه آبرسانی دشت شمس آباد توسط امور آب و فاضلاب روستایی در حال اجرا می باشد، تصریح کرد: تامین آب شرب مردم در اولویت های کاری شورای امنیت ملی و ورزات خانه قرار دارد و اگر نتوانیم آب شرب را تامین کنیم با مهاجرت روستاییان به شهر روبرو خواهیم بود.
وی با بیان اینکه محیط زیست و تامین آب صنعتی و کشاورزی در اولویت های بعدی امور آب قرار دارند، اذعان داشت: برای کل کشور برنامه برداشت آب برنامه ریزی شده، که در دشت شمس آباد تامین آب شرب در اولویت قرار گرفته است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت امور آب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برخی از قنات داران بالا دست این پروژه نگران بحران آب هستند، خاطر نشان کرد: سطح سفره های زیر زمینی به دلیل عدم تغذیه و کاهش ورودی آب کاهش پیدا کرده است و بارندگی های قابل ملاحظه ای در سال های اخیر نداشته ایم.
وی در پایان اذعان داشت: با اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کنترل آب کشاورزی می توان میزان  مصرف را کاهش داد تا آب ذخیره شده وارد سفره زیر زمینی شود.


انتهای پیام/الف.د
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 10800
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *