800
۰
امام جمعه موقت شهرستان سراوان:

تحقق شعار سال با تقویت تولید کنندگان و راه اندازی کارخانجات در مناطق مرزی/ ماه رجب بهار معنویت است

امام جمعه موقت شهرستان سراوان گفت: دولت وظیفه دارد با راه اندازی کارخانه در مناطق مرزی در راستای فرمان عمومی مقام معظم رهبری گام های موثر بردارد و همچنین تولید کنندگان در راستای شعار سال وظیفه دارند کیفیت اجناس خود را بالا برند.
تحقق شعار سال با تقویت تولید کنندگان و راه اندازی کارخانجات در مناطق مرزی/ ماه رجب بهار معنویت است
به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین یوسف مرادی در جمع نمازگزان جمعه شهرستان سراوان با اشاره به اینکه  رهبر معظم انقلاب سال 97 را با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده است، گفت:  دولت وظیفه دارد که با تقویت تولید کنندگان، تأسیس کاخانجات به ویژه در مناطق مرزی، تخصیص اعتبار و نوشتن ساز و کار لازم برای اجرایی شدن این شعار مهم گام های موثر بردارد.
 وی افزود: همچنین دولتمردان وظیفه دارند برای اجرایی شدن این شعار از انعقاد هرگونه قرارداد که مانع از تحقق فرمان عمومی مقام معظم رهبری در سال 97 می شود، خودداری کنند.
 امام جمعه موقت شهرستان سراوان گفت: تولید کنندگان نیز وظیفه دارند که کیفیت اجناس را بالابرند و تعادل قیمت را نیز برقرار کنند تا مردم توان خرید کالا را داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی جنس بی کیفیت و قیمت بالای اجناس ایرانی را بهانه های دشمن دشمنان در عدم تحقق این شعار عنوان کرد و نظارت را از وظایف دولت و رعایت کیفیت و قیمت را از وظایف تولید کنندگان بیان کرد.
وی با بیان اینکه راه اندازی کارخانجات در مناطق مرزی موجب ایجاد امنیت پایدار می شود، گفت: اشتغال جوانان  مقابل بسیاری از افتضاحات را گرفته و خواهد گرفت و اشتغال آرامش آور د جامعه است.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان اضافه کرد: بسیاری از کالاهای ایرانی زمانی که به مناطق مرزی به ویژه شهرستان سراوان می رسند با توجه به بعد مسافت، دوری از مرکز استان و کشور، با قیمت های سرسام آور به فروش می رسد و مشکلاتی را برای مردم مرز نشین به وجود می آورد که می طلبد مسئولین با راه اندازی کارخانه در این مناطق این مشکلات را حل کنند.
حجت اسلام و المسلمین مرادی در گوشه ای از سخنان خود خاطر نشان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایرانی از قبل از اسلام دارای آداب و رسوم های بسیار زیبا از جمله سنت باستانی عید نوروز و گرامیداشت این عید بوده است.
وی با بیان اینکه به همت جمهوری اسلامی ایران، نوروز در تقویم جهانی به عنوان یک روز مهم ثبت و تعطیل اعلام شده است، اضافه کرد: نوروز یک عید مبارک است چرا که در این ایام اقدامات مبارک همچون دید و بازدید، نظافت منزل، تغییر ظاهر و زیبا سازی خانه که همان نظافت است انجام می شود و در اسلام نظافت از نشانه های ایمان محسوب می شود.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان با اشاره به تقارن ماه رجب و ایام نوروز گفت:  ماه رجب، بهار معنویت و آغاز صلح و ساز  و زمینه ساز عبادت و بندگی است.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی گفت: در ماه رجب خداوند اذکاری را عنایت فرموده اند که اگر انجام شود، ثواب 100 شهید را به بنده خود می دهد.
وی با اشاره به دید و بازدید هایی که در ایام نوروز انجام می شود، گفت: از دید و بازدید در اسلام به عنوان صله رحم یاد می شود که این امر موجب طولانی شدن عمر، زدودن فقر، ازدیاد رزق، آسان شدن مرگ و تزکیه عمل می شود و طبق روایات هرکس صله رحم را ترک کند جزو فاسقین است و بوی از بهشت را استشمام نخواهد کرد.

امام جمعه موقت شهرستان سراوان گفت: یکی از مشلات سراوان در حوزه درمان کمبود پزشک متخصص به ویژه در بخش سونوگرافی و زنان و زایمان و همچنین عدم تجهیز آزمایشگاه است که مردم از کمبود امکانات درمانی در حال رنجش هستند که می طلبد مسئولین چاره ای برای حوزه درمان شهرستان اندیشیده کنند.


انتهای پیام/الف.د
جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 10833
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *