800
۰
رئیس موزه فرهنگی و محلی شهرستان سراوان:

احیای سنت دیرینه ساخت سفال با سابقه 7 هزار ساله/وجود 200 قطعه آثار باستانی و مردم شناسی در موزه محلی سراوان

رئیس موزه فرهنگی و محلی شهرستان سراوان گفت: سفال هایی با قدمت 7 هزار سال به موزه محلی منتقل شده که ساخت آن توسط مردم سراوان انجام شده است و این سنت تاکنون پابرجاست.
احیای سنت دیرینه ساخت سفال با سابقه 7 هزار ساله/وجود 200 قطعه آثار باستانی و مردم شناسی در موزه محلی سراوان
به گزارش شستون، موزه فرهنگی و محلی سراوان در ساختمان فرمانداری قدیم این شهرستان دایر و در واقع این بنا در سال 16 که مالک آن شخصی بوده، ساخته شده است.
ساختمان موزه یک بنای خشتی و گلی با ستون های آجری است که سقف برخی از اتاق ها از تنه نخل خرما پوشیده شده است.

محمد عظیم بارک زایی رئیس موزه فرهنگی و محلی سراوان در گفت و گو با شستون بيان کرد: هدف از راه اندازی این موزه نشان دادن قابلیت های فرهنگی منطقه سراوان است تا کسانی که از موزه بازدید می کنند با آداب، رسوم و سنن مردم سراوان آشنا شوند.

وی در ادامه تصريح کرد: در حدود 200 قطعه از آثار مردم شناسی و باستان شناسی در این موزه قرار گرفته است که برخی قبل از دوران معاصر هستند.

بارک زایی یادآوری کرد: در زمینه مردم شناسی آهن گری، زرگری و کشاورزی از شغل های مردم سراوان در گذشته بوده که در موزه محلی سراوان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی توضیح داد: اشيای باستان شناسی این موزه در دوره معاصر و قبل از تاریخ هستند که در این بین سفال کلپورگان منتقل شده به این موزه با سابقه 7 هزار ساله، خود نمایی می کند.

رئیس موزه فرهنگی و محلی سراوان با بیان اینکه سفال های قرمز منقوش مربوط به هزاره اول تا سوم قبل از ميلاد در  موزه وجود دارد، اظهار کرد: موزه محلی در خیابان نبوت شهرستان سراوان واقع شده و پذیرای عموم مردم است.


انتهای پیام / م.ش
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 10846
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *