چطور در جشن‌ها شیک‌پوش به نظر برسیم؟

15 فروردين 1397 ساعت 9:20

برای داشتن آراستگی ظاهر و تناسب رنگ و طرح لباس‌ها صرف کمی وقت و سلیقه مورد نیاز است.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ هر فرد در انتخاب نوع پوشش خود، علاقه، سلیقه، معیار‌ها و عرف جامعه و نیز هزینه پرداختی را باید درنظر بگیرد.
 
بسیاری از طراحان لباس اعلام کرده اند پوشیدن لباس با طرح‌های شلوغ نوعی احساس بی سلیقگی، پریشانی و افسردگی در ذهن سایر افراد ایجاد می‌کند، به همین دلیل کارشناسان ساده پوشی را اصلی‌ترین روش برای ظاهری جذاب و شایسته توصیه می‌کنند.
 
چه زن و چه مرد، انتخاب لباس‌هایی با سایز‌های بیش از اندازه بزرگ یا تنگ می‌تواند تصوری بد از فرد در ذهن افراد ایجاد کند، توصیه می‌شود افراد لباس‌هایی با سایز مناسب خود انتخاب کنند.
 
استفاده از کیف، کفش، روسری، مانتو، کت و شلوار و حتی جوراب با رنگ‌های ازیک خانواده، گرم یا سرد می‌تواند سبب تاثیرگذاری مثبت در ذهن مخاطبان شود.

استفاده از رنگ‌های متضاد اگر بیشتر از دو الی سه مورد درکل پوشش فرد باشد او را به یک فرد بی سلیقه و شلخته در نظر دیگران تبدیل می‌کند.
افراد چاق بهتر است از لباس‌هایی با خط‌های عمودی و نه خط‌های افقی استفاده کنند تا چاقی آنها کمتر نمایان شود، همچنین افراد کوتاه قد از پوشیدن لباس‌های کوتاه خودداری کنند، زیرا قد آن‌ها را بیش از اندازه کوتاه نشان می‌دهد.
استفاده مناسب از زیور آلات برای بانوان، عینک آفتابی، کمربند، کیف، کیف پول خرد و ساعت مناسب با محدوده قیمت مورد علاقه فرد می‌تواند در ایجاد خوش پوشی و ظاهری آراسته تاثیرگذار باشد.

همیشه در زمان خرید، البسه‌ای تهیه کنید که از جنس بادوام باشد، نحوه شست‌وشو و مراقبت از پارچه و لباس را از فروشنده جویا شوید، همچنین برخی لباس‌ها دارای برچسب‌های راهنما هستند که می‌توانید در زمان شست و شوی لباس ازآن‌ها استفاده کنید.
برای شیک پوشی و آراسته به نظر رسیدن، لباس‌های خود را با نوع فصل هماهنگ کنید، پوشیدن لباس‌های نازک درهوای سرد می‌تواند شما را فردی بی توجه و کم دقت در ذهن دیگران ایجاد کند.

بسیاری از افراد هزینه فراوان برای خرید لباس، کفش و سایر البسه خود می‌کنند، اما به دلایلی، چون چروک شدن لباس و کم توجهی در اتو و چروک نشدن آن، واکس نزدن کفش و خاکی بودن آن و وجود لکه و کثیفی یا پاره گی هرچند جزئی برروی لباس‌ها ظاهر مناسبی پیدا نمی‌کنند.

این موارد یکی از اصلی‌ترین نکات درمصاحبه‌های شغلی است و بسیاری از افراد به همین دلایل به ظاهر بی اهمیت موقعیت‌های کاری مناسب را از دست داده اند.
افزون بر لباس مناسب، تمیز وخوش فرم، ویژگی‌های ظاهری افراد هم درشیک پوشی افراد موثراست، آقایان باید به طور منظم به آرایشگاه مراجعه کرده و مدل موی مناسب با شخصیت و عرف اجتماعی را انتخاب کنند.
همچنین مشکلاتی مانند جوش صورت، چین و چروک، خشکی و خراش پوستی چه درزنان و مردان می‌تواند بر قضاوت دیگران از آن‌ها اثر بگذارد به همین دلیل مراجعه به پزشک و درمان این مشکل‌ها اثری دو چندان برجذابیت فردی دارد.

متناسب با جمعی که درآن هستید لباس انتخاب کنید، اگر درگروه ورزشی یا تفریح و تورمسافرتی به سر می‌برید، استفاده از لباس‌های رسمی توصیه نمی‌شود و برعکس اگر درجمعی رسمی هستید، پوشیدن لباس‌های غیر رسمی شما را فردی بی ملاحظه معرفی می‌کند.
اگر برای خرید عید به فروشگاه و مغازه می‌روید حتماً با یکی از دوستان وهمراهان خود که نظر‌های مناسبی درباره انتخاب لباس و رنگ‌های مناسب دارد، همراه شوید.

نورپردازی مغازه، ساعت خرید لباس، خسته بودن شما، هزینه‌ای که برای خرید درنظر گرفته اید و مواردی ازاین دست همگی بر انتخاب شما موثراست.
به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در زمان خستگی به خرید نروند، زیرا انتخاب‌هایی اشتباه انجام خواهند داد، نظرخواهی از همراهان و دقت درانتخاب سایز مناسب و توانایی مقابله با بازاریابی فروشنده برای فروش محصول‌ها می‌تواند سبب رضایت مندی  از خرید شود.

منبع: wikihow
انتهای پیام/


کد مطلب: 10868

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/10868/چطور-جشن-ها-شیک-پوش-نظر-برسیم

شستون
  https://shastoon.ir