800
۰
در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح شد؛

حضور 3 هزار معتاد به مواد مخدر در شهرستان سراوان/عدم موفقیت مراکز DIC سراوان در مبارزه با مهم ترین پدیده شوم اجتماعی

فرماندار شهرستان سراوان گفت: در سراوان 9 مرکز DIC وجود دارد اما به علت عدم نظارت درست بر عملکرد آنها نتوانسته اند رسالت خود را به درستی انجام دهند و عملاً فقط تغییر مصرف مواد مخدر را موجب شده اند.
حضور 3 هزار معتاد به مواد مخدر در شهرستان سراوان/عدم موفقیت مراکز DIC سراوان در مبارزه با مهم ترین پدیده شوم اجتماعی
به گزارش شستون، جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر با حضور درویش نارویی فرماندار، محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان،  سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی  و سازمان های مردم نهاد در فرمانداری  شهرستان سراوان برگزار شد.

در این جلسه درویش نارویی فرماندار شهرستان سراوان اظهار کرد : نبود اعتبارات برای انجام  کارهای فرهنگی و اجتماعی که بتواند گام های موثری در زمینه کمک به معتادین ترک کرده کند یکی از موارد قابل توجه به شمار می رود.

وی در ادامه گرفتار شدن زنان به اعتیاد، افزایش مهاجرین معتاد به منطقه سراوان، پایین آمدن سن اعتیاد، آلودگی های زیستی با وجود معتادان کارتن خواب را از عواقب گرفتار شدن در دام اعتیاد دانست و عنوان کرد: در شهرستان سراوان حدود 3 هزار نفر معتاد وجود دارد که برای کاهش و مبارزه با مواد مخدر و آسیب های آن اقدامات زیادی انجام شده است.

فرماندار شهرستان سراوان با بیان اینکه حجم اعتیاد به حدی است که اقدامات انجام شده نتوانسته پوشش لازم را جهت مقابله با این پدیده شوم اجتماعی داشته باشد، گفت: در سراوان 9 مرکز DIC وجود دارد اما به علت عدم نظارت درست بر عملکرد آنها نتوانسته اند رسالت خود را به درستی انجام دهند و عملاً فقط تغییر مصرف مواد مخدر را موجب شده اند.

وی یادآوری کرد: یک سرپناه شبانه معتادان و دو مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و در این زمینه موفقیت بوده اند.

نارویی افزود: باید یک تدبیر جدی برای پاکسازی خرده فروشی ها انجام شود و کمپ های ترک اعتیاد فعالیت خود را بیشتر کنند و اقدامات بعد از ترک برای سالم نگهداشتن افراد در دستور کار قرار بگیرد.

وی بیکاری را یکی از عاملین تشدید اعتیاد بیکاری عنوان کرد و توضیح داد: فعال کردن نهاد های فرهنگی در سطح ملی جهت پیشگیری از این پدیده شوم انجام شود.

فرماندار سراوان در پایان تصريح کرد: تمام لایه های جامعه و نهادهای مدنی و اجتماعی با هم افزایی و تعامل بین بخشی نسب به این موضوع احساس مسئولیت داشته باشند.

انتهای پیام/1675
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 10875
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *