800
۰

وضعیت نامناسب آسفالت کوچه و خیابان های آلوده ترین شهر جهان/ زخم های کهنه دستاورد بی برنامه گی در حفاری ها

شهردار زابل در خصوص وضعیت آسفالت کوچه و خیابان های این شهرستان گفت: آسفالت شهر پس از تامین قیر انجام خواهد شد.
وضعیت نامناسب آسفالت کوچه و خیابان های آلوده ترین شهر جهان/ زخم های کهنه دستاورد بی برنامه گی در حفاری ها
به گزارش شستون به نقل از عصرهامون، یکی از معضلات اساسی هر شهر نبود آسفالت مناسب در خیابان ها و معابر آن شهر است که نبود برنامه مناسب در بین ادارات استان سبب شده تا هر از چندگاهی پس از آسفالت بار دیگر شاهد حفاری در یک خیابان باشیم.
 
علی ای حال این معضل موجبات نارضایتی شهروندان و رانندگان آلوده ترین شهر جهان را نیز موجب شده است.
در تماسی که در روز های اخیر برخی شهروندان زابل با پایگاه خبری عصرهامون داشتند از وضعیت نامناسب آسفالت شهر ابراز گلایه کرده و خواستار پیگیری این موضوع از شهردار زابل شدند.
 
حمیدرضا نوری شهردار زابل در این خصوص چندی پیش به اوشیدا گفته بود که آسفالت شهر زابل پس از تامین قیر انجام می شود.
وی ادامه داد: با عنایت به اینکه بافتهای فرسوده یا سکونتگاه های غیررسمی(حاشیه نشینی) در هرشهر از بافت های ناکارآمد و ناهمگون می‌باشد لذا برای رسیدگی به وضعیت این نقاط، در سطح کشور ستاد بازآفرینی پایدارشهری تشکیل شده است.
 
وی با بیان اینکه این ستاد براساس قوانین و دستورالعملهای موجود در استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی و در زابل به ریاست فرماندار و دبیری شهردار فعالیت می‌کند، افزود: پس از پیگیری های مداوم شهرداری زابل درسال 93 شهرزابل به عنوان پایلوت برای اجرای طرح رسیدگی به بافتهای فرسوده، مطرح شد که از آن زمان اقدامات اولیه انجام و دبیرخانه ستاد بازآفرینی در شهرداری زابل مستقر و در چهارچوب کمیته های چهارگانه و ادارات عضو کمیته ها فعالیت می‌کند.
 
شهردار زابل ادامه داد: علی‌ای‌حال شهرداری زابل مکاتبات عدیده ای با نمایندگان مبنی بر جذب اعتبار برای بافتهای فرسوده، انجام که متعاقب مکاتبات و پیگیری های انجام شده درخواست ۷۰۰ تن قیر جهت آسفالت محلات حاشیه شهر از اداره کل راه و شهرسازی استان شده که اداره کل شرط تحویل قیر را به شهرداری زابل، اخذ ضمانت بانکی گذاشته که علیرغم پیگیری و مکاتبه با نماینده هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.
 
نوری بیان کرد: اعتبارات ستاد بازآفرینی پایدار شهری توسط اداره راه و شهرسازی استان جذب که پس از انجام تشریفات مناقصه پیمانکار تعیین و دراختیار پیمانکار برای انجام عملیات عمرانی در مناطق حاشیه شهر قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه اعتباری در این راستا به حساب شهرداری واریز نمی‌شود.
 
وی اذعان کرد: پیگیری‌های لازم توسط این شهرداری انجام و به محض حل مشکل قیر درخواستی، مراتب به اطلاع شهروندان صبور و فرهنگمدار زابل خواهد رسید تا مشکل آسفالت معابر هم مرتفع شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 10901
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *