800
۰

بید انجیر گیاهی با سابقه 4 هزار سال در بلوچستان/روغن کرچک یکی از بهترین ها برای از بین بردن مو خوره و چروک پوست

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان گفت: سابقه استفاده از بید انجیر به 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد و مهمترین ماده تشکیل دهنده بذر، روغن می باشد.
بید انجیر گیاهی با سابقه 4 هزار سال در بلوچستان/روغن کرچک یکی از بهترین ها برای از بین بردن مو خوره و چروک پوست
به گزارش شستون؛ بید انجیر یا کرچک درختچه ای است از خانواده Euphorbiaceae بومی آفریقا و در ایران و هند کشت می شود.

در نقاط سرد سیر یکساله و در نواحی معتدله گرم و نیمه حاره ایران، خوزستان و بلوچستان به صورت درختی رویش پیدا می کند. این گیاه دارای برگها بزرگ و شبیه برگ انجیر است.

محمد رفیع دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه گل هاى گیاه خوشه اى بوده و در ماه هاى مرداد تا شهریور ظاهر مى شوند و به صورت نر و ماده مى باشند، گفت: میوه گیاه بید انجیر به صورت كپسولى خاردار است كه معمولاً داراى سه دانه روغنى می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سابقه استفاده از بید انجیر به 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد، یادآوری کرد: مهمترین ماده تشکیل دهنده بذر روغن می باشد.

دهقان لینولنیک اسید، لینولئیک اسید، اولئیک اسید، استئاریک اسید،اسید پالمتیک را از اسید های چرب موجود در روغن کرچک عنوان کرد و افزود: مهم ترین اسید چرب روغن کرچک اسید ریسنولیک است.

وی با بیان اینکه روغن کرچک به عنوان با ارزش ترین مواد مسهل، ملین و ضد گرفتگی در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، اذعان داشت: در صنایع داروسازی، آرایشی، بهداشتی و سوخت های بیودیزل روغن کرچک مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان در پایان روغن کرچک را یکی از بهترین ها برای از بین بردن موخوره، تقویت و رشد مو، رفع چین و چروک پوست، ضدعفونی کننده، از بین برنده خشکی، ترک دست و پا و مسکن درد مفاصل عنوان کرد.


انتهای پیام / م.ش
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 10961
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *