درد و دل یک روستایی از کمبود امکانات درمانی و بهداشتی در جنوب شرق/ پیمودن ۳۰ کیلومتر در جاده ناهموار مرزی دهک برای مراجعه به پزشک

شستون , 25 ارديبهشت 1397 ساعت 9:50

در جنوب سیستان و بلوچستان نقاط دور افتادن و صاب العبور فراوانی وجود دارد که دارای مشکلات بهداشتی و درمانی فراوانی هستند از این رو می طلبد که مسئولین مربوطه جهت حل این معضلات چاره اساسی اندیشیده کنند.


به گزارش شستون؛ دهک یکی از روستاهای مرزی شهرستان سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان به شمار می رود که عبور و مرور خودروها در جاده ناهموار این محور مواصلاتی با مشکل مواجه می شود.
این جاده به قدری ناهموار است که مردم این منطقه می توانند یک موج سواری را تا رسیدن به مقصد تجربه کنند.
هر از چند گاهی در این جاده شاهد واژگونی خودروها و یا سوانح جاده ای هستیم که با توجه به این مشکلات، مشکل عدم استقرار پزشک عمومی در این روستا که تا شهر سراوان حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد بر مشکلات این روستا که قریب به ۱۵ سال با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند افزوده است.
مردم این منطقه از حداقل امکانات زندگی محروم هستند، در این روستا در سالیان گذشته با توجه به کمبود آب چند جوان در یک نزاع جان خود را از دست داده اند.
علی ای حال مردم این روستا از کمبود پزشک عمومی با توجه به افتتاح درمانگاه در سال گذشته در رنجش هستند.
یکی از ساکنین روستای دهک در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در این روستا با مشکلات فراوان بهداشتی مواجه هستیم به گونه ای که مردم مجبور هستند که آب مورد نیاز خود را به صورت غیر بهداشتی و از قنوات که گاها حیوانات نیز در آن تردد می کنند، تهیه کنند.
وی افزود: در ۱۸ بهمن سال گذشته با افتتاح درمانگاه در این روستا، اشک شوق در چشمان مردم رنجدیده دهک حلقه بست و موجی از خوشحالی را به همراه داشت‌.
این روستایی اضافه کرد: مردم خوشحال بودند که با افتتاح درمانگاه دیگر نیاز نیست برای دردهای جزئی و بیماری هایی مانند سرما خوردگی و تب و لرز و سردرد مسافت ۳۰ کیلومتری را تا شهر سراوان بپیمایند.
وی یاد آور شد: مردم روستای دهک فقط شاهد افتتاح درمانگاه و سلفی گردن مسئولین بودند به طوریکه از استقرار پزشک در این درمانگاه پس از گذشت چندین ماه هیچ گونه خبری نیست و بار دیگر بذر یأس و نا امیدی در چشمان مردم دهک جوانه زده است.
این فرد روستایی اظهار کرد: با یک‌ بار مراجعه به روستای دهک و مشاهد چهره های مردم این روستا می توان فهمید که آب مصرفی مردم بهداشتی نبوده و زیر چشمان اکثر مردم کبودی مشاهده می شود که اگر مسئولین مربوطه اگر نمی توانند مشکل آب را حل کنند حداقل با استقرار پزشک و آموزش های بهداشتی می توانند مقابل بسیاری از بیماری ها را گرفت.
 وی در پایان خواستار استقرار پزشک عمومی، دندانپزشک و  آزمایشگاه در روستای دهک شد و گفت: نمایندگان مردم دهک در شورای اسلامی بارها پیگیر حل این مشکل شدند اما گویا گوش شنوایی در سراوان وجود ندارد.
 
 
 انتهای پیام/ الف.د


کد مطلب: 10963

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/10963/درد-دل-یک-روستایی-کمبود-امکانات-درمانی-بهداشتی-جنوب-شرق-پیمودن-۳۰-کیلومتر-جاده-ناهموار-مرزی-دهک-مراجعه-پزشک

شستون
  https://shastoon.ir